Αρχική Τεχνολογικό ΛύκειοΠιστεύετε ότι το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων μπορεί να καθορίζει μόνο του τα επαγγέλματα και τις ειδικότητες της Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ή εκτιμάτε ότι η συνεργασία με τα παραγωγικά Υπουργεία -τα οποία ρυθμίζουν τα επαγγελματικά δικαιώματα- μπορεί να εξασφαλίσει την αποτελεσματικότερη σύνδεση της εκπαίδευσης με τις τομεακές αναπτυξιακές πολιτικές της χώρας;Σχόλιο του χρήστη Καλογεράκη Κατερίνα | 29 Ιουνίου 2011, 11:08
Όλα όσα έχουν προαναφέρει οι συνάδελφοι είναι ορθά. Υπάρχει όμως κάτι που ξεχνάμε όλοι. Από πότε η επιλογή του επαγγέλματος γίνεται με μοναδικό κριτήριο την επαγγελματική αποκατάσταση του εφήβου. Το κριτήριο να επιλέξω κάτι: γιατί το αγαπώ, γιατί μου αρέσει, γιατί έχω κλίση και γιατί στο τέλος θα είμαι καλός σε αυτό που κάνω και θα εργάζομαι στην πορεία της ζωής μου ευχάριστα 12 – 14 ώρες ημερησίως. Μάλλον τα έχουμε ξεχάσει όλα αυτά και το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι να παράγουμε τόσους εξειδικευμένους εργάτες- υπαλλήλους όσους χρειάζεται ο κάθε επιχειρηματίας, που το υπουργείο το ονομάζει ανάγκη της τοπικής κοινωνίας. Συνεπώς κατά τη γνώμη μου, νομίζω ότι έχοντας ως στόχο το υπουργείο να σύνδεση την εκπαίδευση με τις τομεακές αναπτυξιακές πολιτικές της χώρας δεν αναβαθμίζει το τεχνολογικό λύκειο αλλά συνεχίζει την καθοδική πορεία του. Διότι φοβάμαι ότι η εκπαίδευση που θα παρέχει θα είναι «στεγνή», θα δημιουργεί άβουλους πολίτες χωρίς δημιουργική και κριτική σκέψη μα πάνω απ΄ όλα δυσαρεστημένη κοινωνία. Ας έχουμε και στο μυαλό μια έκφραση του κοινωνιολόγου ‘Ιλιτς όπου έγραψε ότι η παιδεία δημιουργήθηκε για να πάρει κάθε άτομο από τη κοινωνία ότι του αξίζει. Άραγε τι αξίζουν τα σημερινά δικά μας παιδιά;