Ο τρόπος λειτουργίας των σχολών ανώτατης εκπαίδευσης συνεχίζει εδώ και πολλά χρόνια να έχει ως κέντρο του τις εξετάσεις . Ένα σημαντικό ίσως και το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής του φοιτητή στην εκπαιδευτική του διαδικασία είναι η ετοιμασία του για τις εξετάσεις . Δεν ετοιμάζει εργασίες για τα μαθήματά του ( μία έστω για καθένα από τα δέκα με δώδεκα ,το λιγότερο , μαθήματα που υποχρεωτικά παίρνει κατά τη διάρκεια και των δύο εξαμήνων ) είτε ατομικές είτε ομαδικές ,δεν εμπλουτίζει τη διαδικασία της μάθησης με παρουσιάσεις τόσο δικές του όσο και των συμφοιτητών του σε θέματα που αφορούν τη σπουδή του .Κυρίως μελετά τα συγγράμματα που έχει στη διάθεσή του ,με το μέχρι σήμερα υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο .Όπου είναι υποχρεωτικό, παρακολουθεί τις παραδόσεις και τα εργαστήρια και η συμμετοχή του τελειώνει εκεί . Οι χαρισματικοί δάσκαλοι πάντα γεμίζουν το αμφιθέατρο ανεξαρτήτως "υποχρέωσης". Αυτό έχει ως συνέπεια ,σε ένα μεγάλο αριθμό σχολών οι φοιτητές να λειτουργούν με δύο ταχύτητες, άλλη κατά την εξεταστική περίοδο ( όπου ενεργοποιούνται και προσπαθούν πολύ ) και άλλη κατά το λοιπό χρονικό διάστημα (όπου η έλλειψη εργασιών ,παρουσιάσεων ,ενεργητικής εν γένει συμμετοχής οδηγούν σε αδράνεια και χαλαρότητα ) .Βεβαίως και πρέπει να αναβαθμιστούν οι βιβλιοθήκες ,να οργανωθεί η ηλεκτρονική διάδοση συγγραμμάτων και σημειώσεων ,όμως πρέπει αυτό να γίνει με παράλληλη αλλαγή του τρόπου απόκτησης της επιστημονικής γνώσης . Τα συγγράμματα είναι απαραίτητα . Ο επιστήμονας δε μπορεί να λειτουργήσει μόνον με το ηλεκτρονικό βιβλίο ή τις ηλεκτρονικές σημειώσεις .Πρέπει να μπορεί συνεχώς να ανατρέξει σε αυτά να διασταυρώσει απόψεις ,να επαληθεύσει γνώμες ,να λύσει απορίες και ασάφειες . Ταυτοχρόνως η χρήση του διαδικτύου δίνει και άλλες δυνατότητες ,ανοίγει νέους ορίζοντες για την επίτευξη του στόχου του . Άρα είναι απαραίτητα και τα δύο . Πρέπει να αλλάξει το εξεταστικό- κεντρικό σύστημα εκπαίδευσης των ΑΕΙ και των ΤΕΙ . Δεν μπορώ να φανταστώ τα χιλιάδες Ελληνόπουλα -φοιτητές να συγκεντρώνονται για δύο μήνες το χρόνο (χειμερινή και εαρινή εξεταστική ) στις βιβλιοθήκες για την ετοιμασία των διαγωνισμών . ΓΕΜΙΣΤΕ ΤΙΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΟΛΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΔΩΣΤΕ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΜΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΚΑΘΕ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥΣ ΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ .Τελειώνοντας να επισημάνω ότι η διαβούλευση ,η οποία άρχισε στις 27/06/2011 και τελειώνει στις 04/07/2011 συμπίπτει με την εξεταστική περίοδο όλων των ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας .Θέλετε τη γνώμη των φοιτητών ή όχι ;;;
Ο τρόπος λειτουργίας των σχολών ανώτατης εκπαίδευσης συνεχίζει εδώ και πολλά χρόνια να έχει ως κέντρο του τις εξετάσεις . Ένα σημαντικό ίσως και το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής του φοιτητή στην εκπαιδευτική του διαδικασία είναι η ετοιμασία του για τις εξετάσεις . Δεν ετοιμάζει εργασίες για τα μαθήματά του ( μία έστω για καθένα από τα δέκα με δώδεκα ,το λιγότερο , μαθήματα που υποχρεωτικά παίρνει κατά τη διάρκεια και των δύο εξαμήνων ) είτε ατομικές είτε ομαδικές ,δεν εμπλουτίζει τη διαδικασία της μάθησης με παρουσιάσεις τόσο δικές του όσο και των συμφοιτητών του σε θέματα που αφορούν τη σπουδή του .Κυρίως μελετά τα συγγράμματα που έχει στη διάθεσή του ,με το μέχρι σήμερα υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο .Όπου είναι υποχρεωτικό, παρακολουθεί τις παραδόσεις και τα εργαστήρια και η συμμετοχή του τελειώνει εκεί . Οι χαρισματικοί δάσκαλοι πάντα γεμίζουν το αμφιθέατρο ανεξαρτήτως "υποχρέωσης". Αυτό έχει ως συνέπεια ,σε ένα μεγάλο αριθμό σχολών οι φοιτητές να λειτουργούν με δύο ταχύτητες, άλλη κατά την εξεταστική περίοδο ( όπου ενεργοποιούνται και προσπαθούν πολύ ) και άλλη κατά το λοιπό χρονικό διάστημα (όπου η έλλειψη εργασιών ,παρουσιάσεων ,ενεργητικής εν γένει συμμετοχής οδηγούν σε αδράνεια και χαλαρότητα ) .Βεβαίως και πρέπει να αναβαθμιστούν οι βιβλιοθήκες ,να οργανωθεί η ηλεκτρονική διάδοση συγγραμμάτων και σημειώσεων ,όμως πρέπει αυτό να γίνει με παράλληλη αλλαγή του τρόπου απόκτησης της επιστημονικής γνώσης . Τα συγγράμματα είναι απαραίτητα . Ο επιστήμονας δε μπορεί να λειτουργήσει μόνον με το ηλεκτρονικό βιβλίο ή τις ηλεκτρονικές σημειώσεις .Πρέπει να μπορεί συνεχώς να ανατρέξει σε αυτά να διασταυρώσει απόψεις ,να επαληθεύσει γνώμες ,να λύσει απορίες και ασάφειες . Ταυτοχρόνως η χρήση του διαδικτύου δίνει και άλλες δυνατότητες ,ανοίγει νέους ορίζοντες για την επίτευξη του στόχου του . Άρα είναι απαραίτητα και τα δύο . Πρέπει να αλλάξει το εξεταστικό- κεντρικό σύστημα εκπαίδευσης των ΑΕΙ και των ΤΕΙ . Δεν μπορώ να φανταστώ τα χιλιάδες Ελληνόπουλα -φοιτητές να συγκεντρώνονται για δύο μήνες το χρόνο (χειμερινή και εαρινή εξεταστική ) στις βιβλιοθήκες για την ετοιμασία των διαγωνισμών . ΓΕΜΙΣΤΕ ΤΙΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΟΛΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΔΩΣΤΕ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΜΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΚΑΘΕ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥΣ ΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ .Τελειώνοντας να επισημάνω ότι η διαβούλευση ,η οποία άρχισε στις 27/06/2011 και τελειώνει στις 04/07/2011 συμπίπτει με την εξεταστική περίοδο όλων των ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας .Θέλετε τη γνώμη των φοιτητών ή όχι ;;;