Αρχική Τεχνολογικό ΛύκειοΜε ποιους τρόπους πιστεύετε ότι μπορούν να συμβάλλουν οι εκπαιδευτικοί της κάθε ειδικότητας και οι κοινωνικοί εταίροι στην εφαρμογή του θεσμού της πρακτικής άσκησης και της μαθητείας; Σε ποιο βαθμό μπορεί να συμμετέχει στην υλοποίηση αυτών των θεσμών η Τοπική Αυτοδιοίκηση; Θα μπορεί η πρακτική άσκηση ή η μαθητεία να εφαρμόζεται και τους καλοκαιρινούς μήνες; Από ποιους θα ασκείται η εποπτεία εφαρμογής της μαθητείας; Ποια κίνητρα μπορούν να δοθούν στους εργοδότες για να προσφέρουν θέσεις μαθητείας;Σχόλιο του χρήστη Καλογεράκη Κατερίνα | 29 Ιουνίου 2011, 13:55
Η πρακτική άσκηση κατά την γνώμη μου θα πρέπει να είναι προσωπική επιλογή του μαθητή αν θέλει να την κάνει ή όχι. Σίγουρα πρέπει να είναι κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, ώστε να μην εξοντώνονται οι μαθητές μέσα στη σχολική περίοδο και μειώνεται η απόδοσή τους στο σχολείο αλλά και στον εργασιακό χώρο. Θεωρώ ότι θα πρέπει να είναι μικρής διάρκειας, 4-6 εβδομάδες και να επαναλαμβάνεται ανάμεσα στα έτη σπουδών, ώστε να μην εκμεταλλεύονται οι μαθητές από τους εργοδότες αλλά να έχουν και το χρόνο να ξεκουραστούν πριν αρχίσει η νέα σχολική περίοδος. Τον έλεγχο καλό θα ήταν να τον κάνει ο εκπαιδευτικός, μία φορά την εβδομάδα στο χώρο εργασίας του μαθητή, ενός συγχρόνως θα μπορεί και ο ίδιος να επιμορφώνεται για τις νέες εξελίξεις στο χώρο. Επίσης μία ομάδα εκπαιδευτικών μπορεί να είναι υπεύθυνη όλο το χρόνο ώστε να οργανώνει και να βρίσκει εταιρίες που θα κάνουν την πρακτική άσκηση οι μαθητές ενώ συγχρόνως θα ενημερώνεται για τις εξελίξεις στον εργασιακό χώρο. Σίγουρα οι τοπικοί φορείς μπορούν να βοηθήσουν είτε προσφέροντας θέσεις για πρακτική άσκηση είτε δέχοντας εκπαιδευτικούς στους χώρους για να επιμορφωθούν. Τα κίνητρα μπορεί να είναι κάποια οικονομική συμβολή του κράτους στην εταιρία είτε κάποια φοροαπαλλαγή ώστε να προσφέρουν θέσεις εργασίας