Τα συγγράμματα κάθε είδους,έντυπα και ηλεκτρονικά , θα πρέπει πρώτα να εκτιμηθούν ως προς τη φύση ,το ρόλο και τη λειτουργία τους .Είναι το απαραίτητο εργαλείο απόκτησης της ακαδημαικής γνώσης και ταυτόχρονα η κατάθεση πολύχρονων γνωστικών κατακτήσεων των επιστημόνων ,διότι στο ακαδημαικό επίπεδο εκείνο που προέχει ως στόχος είναι το λεγόμενο "επίσταμαι λίαν καλώς".
Το θέμα μας στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι παρατηρείται μια εσφαλμένη χρήση των πολύτιμων αυτών εργαλείων με την έννοια ότι, οι φοιτητές και δυνητικοί μελλοντικοί επιστήμονες υποχρεούνται για διάφορους λόγους, που δεν θα ήθελα να αναλύσω εδώ, σε μερική, διάσπαρτη και συγκεχυμένη χρήση των πληροφοριών που εμπεριέχουν .
Κατά την άποψη μου, η χρήση του έντυπου συγγράμματος δεν πρέπει να διακοπεί ή να αντικατασταθεί πλήρως από το ηλεκτρονικό.
Παράλληλα ,είναι περισσότερο αναγκαίο να σχεδιαστεί ένα είδος τεχνικών διδασκαλίας και "ελαστικής" χωροχρονικής εξέτασης ( δυνατότητα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και εξέτασης με βαθμό δυσκολίας ), ούτως ώστε να εξασφαλίζει τη μείωση των δαπανών για το κράτος και τον ακαδημαικό πολίτη ,ταυτόχρονα, χωρίς να αφαιρεί τη δυνατότητα πρόσβασης στην πληροφορία και στην εξέταση ,και σε βαθμό ουσιαστικά ανεκτό από την ακαδημαική και επιστημονική κοινότητα.
Προς στιγμήν, το νόημα μιας τέτοιας συρρίκνωσης μεταφράζεται σε τάση ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης και όπως διακρίνουμε εγείρει αντιδράσεις ,ενώ οι πραγματικά ενδιαφερόμενοι να "διαβάσουν" και να "μελετήσουν", θα το επιδιώξουν με κάθε τρόπο σε οποιοδήποτε ποιοτικό ή λιγότερο ποιοτικό σύστημα εκπαίδευσης .
Κατά τον τρόπο αυτό δεν αγνοείται ο χρήσιμος και αναγκαίος πολίτης,ο οποίος ακριβώς αυτή τη στιγμή διαδηλώνει στους δρόμους εξοργισμένος, διότι αισθάνεται αγνοημένος μέσα σε ένα σύστημα οικονομικών σχέσεων που δεν "αντέχει" να κατανοήσει.
Και αυτό είναι ένα θέμα - ισχυρός δείκτης του λεγόμενου κοινωνικού νού -ο οποίος φαίνεται να είναι εξαιρετικά εύθραυστος,ευερέθιστος και ευμετάβλητος ιδιαίτερα σε θέματα παιδείας και ελευθερίας του λόγου στην ελληνική πραγματικότητα .
Τα συγγράμματα κάθε είδους,έντυπα και ηλεκτρονικά , θα πρέπει πρώτα να εκτιμηθούν ως προς τη φύση ,το ρόλο και τη λειτουργία τους .Είναι το απαραίτητο εργαλείο απόκτησης της ακαδημαικής γνώσης και ταυτόχρονα η κατάθεση πολύχρονων γνωστικών κατακτήσεων των επιστημόνων ,διότι στο ακαδημαικό επίπεδο εκείνο που προέχει ως στόχος είναι το λεγόμενο "επίσταμαι λίαν καλώς". Το θέμα μας στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι παρατηρείται μια εσφαλμένη χρήση των πολύτιμων αυτών εργαλείων με την έννοια ότι, οι φοιτητές και δυνητικοί μελλοντικοί επιστήμονες υποχρεούνται για διάφορους λόγους, που δεν θα ήθελα να αναλύσω εδώ, σε μερική, διάσπαρτη και συγκεχυμένη χρήση των πληροφοριών που εμπεριέχουν . Κατά την άποψη μου, η χρήση του έντυπου συγγράμματος δεν πρέπει να διακοπεί ή να αντικατασταθεί πλήρως από το ηλεκτρονικό. Παράλληλα ,είναι περισσότερο αναγκαίο να σχεδιαστεί ένα είδος τεχνικών διδασκαλίας και "ελαστικής" χωροχρονικής εξέτασης ( δυνατότητα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και εξέτασης με βαθμό δυσκολίας ), ούτως ώστε να εξασφαλίζει τη μείωση των δαπανών για το κράτος και τον ακαδημαικό πολίτη ,ταυτόχρονα, χωρίς να αφαιρεί τη δυνατότητα πρόσβασης στην πληροφορία και στην εξέταση ,και σε βαθμό ουσιαστικά ανεκτό από την ακαδημαική και επιστημονική κοινότητα. Προς στιγμήν, το νόημα μιας τέτοιας συρρίκνωσης μεταφράζεται σε τάση ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης και όπως διακρίνουμε εγείρει αντιδράσεις ,ενώ οι πραγματικά ενδιαφερόμενοι να "διαβάσουν" και να "μελετήσουν", θα το επιδιώξουν με κάθε τρόπο σε οποιοδήποτε ποιοτικό ή λιγότερο ποιοτικό σύστημα εκπαίδευσης . Κατά τον τρόπο αυτό δεν αγνοείται ο χρήσιμος και αναγκαίος πολίτης,ο οποίος ακριβώς αυτή τη στιγμή διαδηλώνει στους δρόμους εξοργισμένος, διότι αισθάνεται αγνοημένος μέσα σε ένα σύστημα οικονομικών σχέσεων που δεν "αντέχει" να κατανοήσει. Και αυτό είναι ένα θέμα - ισχυρός δείκτης του λεγόμενου κοινωνικού νού -ο οποίος φαίνεται να είναι εξαιρετικά εύθραυστος,ευερέθιστος και ευμετάβλητος ιδιαίτερα σε θέματα παιδείας και ελευθερίας του λόγου στην ελληνική πραγματικότητα .