Αρχική Τεχνολογικό ΛύκειοΜε ποιους τρόπους πιστεύετε ότι μπορούν να συμβάλλουν οι εκπαιδευτικοί της κάθε ειδικότητας και οι κοινωνικοί εταίροι στην εφαρμογή του θεσμού της πρακτικής άσκησης και της μαθητείας; Σε ποιο βαθμό μπορεί να συμμετέχει στην υλοποίηση αυτών των θεσμών η Τοπική Αυτοδιοίκηση; Θα μπορεί η πρακτική άσκηση ή η μαθητεία να εφαρμόζεται και τους καλοκαιρινούς μήνες; Από ποιους θα ασκείται η εποπτεία εφαρμογής της μαθητείας; Ποια κίνητρα μπορούν να δοθούν στους εργοδότες για να προσφέρουν θέσεις μαθητείας;Σχόλιο του χρήστη Χρύσα | 29 Ιουνίου 2011, 19:16
Με ποιους τρόπους πιστεύετε ότι μπορούν να συμβάλλουν οι εκπαιδευτικοί της κάθε ειδικότητας και οι κοινωνικοί εταίροι στην εφαρμογή του θεσμού της πρακτικής άσκησης και της μαθητείας; Σε ποιο βαθμό μπορεί να συμμετέχει στην υλοποίηση αυτών των θεσμών η Τοπική Αυτοδιοίκηση; Θα μπορεί η πρακτική άσκηση ή η μαθητεία να εφαρμόζεται και τους καλοκαιρινούς μήνες; Από ποιους θα ασκείται η εποπτεία εφαρμογής της μαθητείας; Ποια κίνητρα μπορούν να δοθούν στους εργοδότες για να προσφέρουν θέσεις μαθητείας; 1. Αρχικά πρέπει οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι θα υπηρετήσουν στο Τεχνολογικό Λύκειο, να έχουν οι ίδιοι περάσει από ανάλογες σπουδές, όχι μόνο θεωρητικά αλλά και πρακτικά. Να γνωρίζουν σε βάθος τους σκοπούς του Τ. Λ. και να κατέχουν το ίδιο εμπεριστατωμένα και το αντικείμενό τους. Επίσης επιβάλλεται να ελέγχονται κάθε έτος για την απόδοσή τους στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Να σταματήσει επιτέλους το πρόχειρο, "ο γνωρίζων ανάγνωση και γραφή κάνει το δάσκαλο". Και αν ακόμη δεν έχουν δημιουργηθεί ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα για τη διδασκαλία κάποιων ειδικοτήτων, αυτό, μέχρι να θεραπευτεί το κενό, να καλυφθεί με ουσιαστικά σεμινάρια επί της διδασκαλίας και διδακτικής του αντικειμένου. Να σημειώσω εδώ πως στο Λύκειο οι δάσκαλοι ασκούν όχι μόνο εκπαιδευτικό έργο, αλλά και παιδαγωγικό. Αυτή είναι μια παράμετροε, που δεν πρέπει να αμελούμε καθόλου. 2. Στο βαθμό που διαθέτει αντίστοιχες επαγγελματικές ομάδες και κατάλληλα άτομα. Άλλωστε τα σχολεία ανήκουθν ούτως ή άλλως στην τοπική αυτοδιοίκηση. 3. Και βέβαια να εφαρμόζεται και τους καλοκαιρινούς μήνες. όχι βέβαια όλους, αλλά ο Ιούλιος και ο Σεπτέμβριος να είναι μήνες μάθησης. Οι καθηγητές οι οποίοι διδάσκουν το οικείο μάθημα θα παρίστανται στην εφαρμογή του προγράμματος, καθώς και πρόσωπα της παραγωγικής μονάδας με τα κατάλληλα προσόντα. Η προσπάθεια και η προσφορά τους να αμοίβεται. 4. Οι εργοδότες θα πρέπει να είναι ικανοποιημένοι από τη συμβολή τους στο να βγουν στην κοινωνία κατάλληλα στελέχη, που θα ενδυναμώσουν μελλοντικά και τις δικές τους επιχειρηματικές προσπάθειες.