Αρχική Τεχνολογικό ΛύκειοΠιστεύετε ότι το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων μπορεί να καθορίζει μόνο του τα επαγγέλματα και τις ειδικότητες της Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ή εκτιμάτε ότι η συνεργασία με τα παραγωγικά Υπουργεία -τα οποία ρυθμίζουν τα επαγγελματικά δικαιώματα- μπορεί να εξασφαλίσει την αποτελεσματικότερη σύνδεση της εκπαίδευσης με τις τομεακές αναπτυξιακές πολιτικές της χώρας;Σχόλιο του χρήστη ΦΕΛΕΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ | 30 Ιουνίου 2011, 13:48
H κατοχύρωση των Επαγγελμάτων και ο καθορισμός των Επαγγελματικών Δικαιωμάτων πρέπει να αποτελεί βασική διαδικασία παράλληλα με την λειτουργία των ειδικοτήτων σε συνεργασία πάντα με τα αντίστοιχα παραγωγικά Υπουργεία. Οι στρεβλώσεις όμως που υπάρχουν ακόμη και σήμερα με τα "κλειστά" επαγγέλματα καθώς και τα επαγγελματικά δικαιώματα ειδικοτήτων (πχ Ηλεκτρολόγων) που βασίζονται σε Βασιλικά Διατάγματα του 1929, 1932 κλπ θα πρέπει να αλλάξουν. Σαφέστατα θα πρέπει να αλλάξει και ο τρόπος χορήγησης αδειών ασκήσεως επαγγέλματος, διότι έχουν δημιουργηθεί πολλές στρεβλώσεις και συστήματα αδιαφάνειας... Δηλαδή και τα παραγωγικά Υπουργεία αλλά και οι Δ/νσεις των Περιφερειακών Ενοτήτων θα πρέπει επιτέλους από κάποιους να ελεγχθούν για τη δουλειά τους.. Όμως και τα Προγράμματα Σπουδών πρέπει να είναι συμβατά με τα εθνικά πρότυπα «Επαγγελματικών Περιγραμμάτων». Σε αυτά θα πρέπει να αναλύεται το επάγγελμα ή ειδικότητα και να αποτυπώνονται οι γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που απαιτούνται για την άσκηση του συγκεκριμένου επαγγέλματος ή της ειδικότητας. Τα προγράμματα σπουδών θα πρέπει να είναι επίσης προσαρμοσμένα στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς Πιστωτικών Μονάδων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ECVET). Με τον τρόπο αυτό αφενός θα ενισχυθεί η δυνατότητα κινητικότητας των αποφοίτων του Τεχνολογικού Λυκείου και πέραν των εθνικών συνόρων, αφετέρου θα διασφαλίζεται η αναγνώριση και η κατοχύρωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων.