Αρχική Τεχνολογικό ΛύκειοΜε ποιους τρόπους πιστεύετε ότι μπορούν να συμβάλλουν οι εκπαιδευτικοί της κάθε ειδικότητας και οι κοινωνικοί εταίροι στην εφαρμογή του θεσμού της πρακτικής άσκησης και της μαθητείας; Σε ποιο βαθμό μπορεί να συμμετέχει στην υλοποίηση αυτών των θεσμών η Τοπική Αυτοδιοίκηση; Θα μπορεί η πρακτική άσκηση ή η μαθητεία να εφαρμόζεται και τους καλοκαιρινούς μήνες; Από ποιους θα ασκείται η εποπτεία εφαρμογής της μαθητείας; Ποια κίνητρα μπορούν να δοθούν στους εργοδότες για να προσφέρουν θέσεις μαθητείας;Σχόλιο του χρήστη ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ο.Α.Ε.Δ. | 30 Ιουνίου 2011, 18:46
Κυρία Υπουργέ, Κυρία Υφυπουργέ, Με αφορμή την πρόταση για την τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση, που τόσο ταλαιπωρημένη είναι στην χώρα μας, επαναφέρουμε ένα πάγιο, δίκαιο και ηθικό αίτημα μας, που τούτη την ύστατη ώρα πρέπει να επιλυθεί. Αναφερόμαστε στην αναγνώριση της εκπαιδευτικής μας προϋπηρεσίας στα δημόσια, ενταγμένα στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σχολεία του ΟΑΕΔ από το Υπουργείο Παιδείας. Θυμίζουμε ότι αναγνωρίσεις προϋπηρεσίας έχουν γίνει κατά καιρούς από πολλούς υπουργούς στο παρελθόν αλλά και από εσάς με το νόμο 3848/10. Σήμερα περισσότερο από ποτέ είναι αναγκαίο να προβείτε στην αποκατάσταση μίας χρόνιας αδικίας, καθώς δεν είναι δυνατό οι διορισμοί ωρομισθίων, αναπληρωτών και μονίμων καθηγητών να πραγματοποιούνται από τους πίνακες του Υπουργείου Παιδείας και η προϋπηρεσία εκπαιδευτικών στα σχολεία του ΟΑΕΔ να μη λαμβάνεται υπόψη. Δεν επιθυμούμε να σας κουράσουμε επαναλαμβάνοντας τις απόψεις του ΝΣΚ και του Συνηγόρου του Πολίτη για το θέμα μας, άλλωστε σας τα έχουμε υποβάλει πολλάκις, παρά να σας τονίσουμε ότι στις συναντήσεις μας με υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου αλλά και τον Γενικό Γραμματέα κ. Κουλαϊδή όλοι αποδέχθηκαν το δίκαιο του αιτήματος δηλώνοντας ότι θα συνεισφέρουν στην λύση του. Στην πρόταση που καταθέσατε για το Τεχνολογικό Λύκειο αναφέρεστε στο μείζον ζήτημα της Μαθητείας και Πρακτικής Άσκησης. Πράγματι πρόκειται για σημαντικό ζήτημα για την προώθηση ολοκληρωμένης τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί του ΟΑΕΔ έχουν μεγάλη εμπειρία και σημαντική συμβολή στην επιτυχία των σχολείων του ΟΑΕΔ, όπου η Μαθητεία και κατ’ επέκταση η Πρακτική Άσκηση αποτελούν αναπόσπαστο κεφάλαιο της εκπαιδευτικής διεργασίας. Γενικά η πολιτεία οφείλει να αποκτήσει στρατηγικό πλάνο για την εκπαίδευση γενικά και την τεχνική εκπαίδευση ειδικότερα. Ένα πλάνο με ορίζοντα μακροπρόθεσμο, με ξεκάθαρο στόχο που δεν θα επηρεάζεται από τις αλλαγές υπουργών ή κυβερνήσεων. Αξιότιμες κυρίες, Για τους παραπάνω και πολλούς ακόμη λόγους και επειδή όλους μας απασχολεί η καλύτερη δυνατή προοπτική, γνωρίζοντας την ευαισθησία σας για την τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση, ζητούμε την αναγνώριση της εκπαιδευτικής μας προϋπηρεσίας με το παρόν νομοσχέδιο και την ένταξη μας στο άρθρο 6 του νόμου 3027/02, μιας επιλογής για την οποία θα είστε περήφανες στο μέλλον. Με εξαιρετική εκτίμηση, Το Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας.