Αρχική Τεχνολογικό ΛύκειοΠιστεύετε ότι το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων μπορεί να καθορίζει μόνο του τα επαγγέλματα και τις ειδικότητες της Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ή εκτιμάτε ότι η συνεργασία με τα παραγωγικά Υπουργεία -τα οποία ρυθμίζουν τα επαγγελματικά δικαιώματα- μπορεί να εξασφαλίσει την αποτελεσματικότερη σύνδεση της εκπαίδευσης με τις τομεακές αναπτυξιακές πολιτικές της χώρας;Σχόλιο του χρήστη Β ΕΛΤΕΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | 30 Ιουνίου 2011, 20:09
ΘΕΜΑ : «Επίσημες θέσεις επί της πρότασης για το Τεχνολογικό Λύκειο» 1. Να ορισθούν ξεκάθαρα και χωρίς αοριστολογίες τα Επαγγελματικά Δικαιώματα των αποφοίτων της Γ' και Δ' τάξης, ταυτόχρονα με την θεσμοθέτηση του Τεχνολογικού Λυκείου. 2. Σχετικά με τα μαθήματα υποστήριξης η θέση μας είναι ότι αυτά τα μαθήματα θα πρέπει να γίνονται στο Γυμνάσιο, διότι το Τεχνολογικό Λύκειο, δεν μπορεί να το υποκαταστήσει. Οι ώρες αυτών των μαθημάτων υποστήριξης, εάν είναι αναγκαίο, προτείνουμε να ενταχθούν στο κανονικό πρόγραμμα σπουδών. 3. Να δημιουργηθούν τμήματα αποφοίτων Γενικού Λυκείου και άλλων πτυχιούχων, οι οποίοι θα διδάσκονται μόνο μαθήματα ειδικότητας. 4. Να οριστούν οι Τουείς και οι Ειδικότητες του Τεχνολογικού Λυκείου με την συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, επιστημονικών, επαγγελματικών, και συνδικαλιστικών, γεγονός που θα εξασφαλίσει κατά το δυνατόν την καταλληλότητα και την επάρκεια τους, στην τεχνολογική-επαγγελματική σύγχρονη πραγματικότητα. 5. Στο 4ο έτος σπουδών του Τεχνολογικού Λυκείου, η προϋπόθεση λειτουργίας των τμημάτων ειδικότητας με ελάχιστο αριθμό μαθητών τους 15, θα καταστήσει αδύνατη την πραγματοποίηση τους στις περισσότερες των ειδικοτήτων. Θα πρέπει να επαναπροσδιοριστεί ο ελάχιστος αριθυός στους 10 ή 12. 6. Να υπάρχει ένας τύπος Απολυτηρίου Τεχνολογικού Λυκείου, όχι απολυτήριο Τεχνολογικού Λυκείου και απολυτήριο Λυκείου μέσα από το Τεχνολογικό Λύκειο. 7. Η "πρακτική άσκηση", υπήρξε πάγιο αίτημα μας, να θεσμοθετηθεί με αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο θα καθορίζει το πως, το που, το πότε αυτή θα πραγματοποιείται, από ποιους θα εποπτεύεται, εξασφαλίζοντας τα δικαιώματα και την ασφάλεια των μαθητών μας. 8. Να γίνει εγγραφή υαθητών Α' τάξης και στις ΕΠΑΣ, ώστε να εξασφαλιστεί η συνέχεια αυτών των σχολικών μονάδων σαν Τεχνολογικά Λύκεια, όταν αυτά λειτουργήσουν. 9. Να μην ιδρυθούν και λειτουργήσουν Τεχνολογικά Λύκεια σε άλλα Υπουργεία ή Ν.Π.Δ.Δ. παρά μόνο από το Υπουργείο Παιδείας. 10. Να καθοριστούν τα ποσοστά εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των αποφοίτων της Γ αλλά και της Δ' τάξης. Επειδή φάνηκε ότι το Υπουργείο Παιδείας θέλει να καταστήσει το Τεχνολογικό Λύκειο, σχολείο πρώτης επιλογής και να ανεβάσει το ποσοστό των μαθητών της Τεχνικής Εκπαίδευσης σε αυτά της Ε.Ε., η Ένωση μας προτείνει κάποια μέτρα που μπορεί να βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση. 1. Ενημέρωση των γονέων και των μαθητών, από τα Μ.Μ.Ε. για το τι μπορεί να προσφέρει το Τεχνολογικό Λύκειο, στην επαγγελματική αποκατάσταση και το μέλλον των μαθητών. 2. Να συνδεθεί η Τεχνική Εκπαίδευση με την αγορά εργασίας, να δοθούν οικονομικά-Φορολογικά κίνητρα στις επιχειρήσεις νια την πρόσληψη σε νέες θέσεις εργασίας αποφοίτων του Τεχνολογικού Λυκείου. Με αυτό τον τρόπο θα γίνει αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχομένων τεχνικών υπηρεσιών την στιγμή που θα είναι πτυχιούχοι εργαζόμενοι, αλλά και η αγορά εργασίας θα ανατροφοδοτεί την Τεχνική Εκπαίδευση την στιγμή που το πτυχίο θα είναι ζητούμενο για την κάλυψη αυτών των θέσεων. 3. Ένα πάγιο αίτημα μας το οποίο θα βοηθήσει στην αναβάθμιση των Τεχνικών σχολείων είναι το γα λειτουργήσει η τεχνολογική κατεύθυνση για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε Τ.Ε.Ι -Πολυτεχνεία στο Τεχνολογικό Λύκειο,πράγμα το οποίο και λογικό είναι αλλά και βοηθά στην συνέχεια της τεχνικής εκπαίδευσης στις διάφορες βαθμίδες της. ΤοΔ.Σ. Της ΒΈΛΤΕΕΘ