Αρχική Τεχνολογικό ΛύκειοΠοια είναι η άποψή σας για τη δομή του Τεχνολογικού Λυκείου, και για τις δυνατότητες που προσφέρει για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;Σχόλιο του χρήστη Δημήτρης Κυριακός | 30 Ιουνίου 2011, 21:49
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σαν αντιπρόεδρος της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας (ΕΠΕ) και χρόνια μάχιμος εκπαιδευτικός πληροφορικής σε Τεχνικά Λύκεια θα ήθελα να εκφράσω την άποψή μου σχετικά με το Τεχνολογικό Λύκειο κυρίως σε σχέση με την Πληροφορική. Προσωπικά πιστεύω ότι είναι θετική η ύπαρξη ενός μαθήματος γενικής παιδείας με τίτλο «Εφαρμογές Πληροφορικής» στην Α’ τάξη. Το μάθημα αυτό εξοικείωνει τους μαθητές με την Επιστήμη της Πληροφορικής και καλύπτει ως ένα βαθμό τις ψηφιακές δεξιότητες που απαιτούνται στη σημερινή κοινωνία. Αντίστοιχα απαραίτητο είναι η ύπαρξη τέτοιου μαθήματος και στην Α’ τάξη του Νέου Γενικού Λυκείου. Το μάθημα αυτό θα πρέπει να έχει πολλά στοιχεία δικτύων , πολυμέσων και Internet όπως επίσης και αναφορές σε θέματα ασφαλείας και ορθής χρήσης των νέων τεχνολογιών. Θεωρώ αναγκαίο το μάθημα αυτό να είναι εργαστηριακό.Αναγκαίο θα ήταν να υπάρχει ένα μάθημα επιλογής που θα οδηγεί τους μαθητές σε ποιό εξειδικευμένες έννοιες π.χ. Χρήση κοινωνικών δικτύων. Άναγκαίο είναι η ύπαρξη του μαθήματος επιλογής «Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών» δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές της Α’ τάξης, να γνωρίσουν τις θεμελιώδεις αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών. Δεδομένη είναι η δημιουργία τομέα Πληροφορικής στη Β’ και Γ’ τάξη. Η ειδικότητα της Πληροφορικής είναι η ποιό προσφιλής ειδικότητα με πολλαπλές ευκαιρίες απασχόλησης που παρεσφρίει. Είναι απαραίτητη η επικαιροποίηση των προγράμματος σπουδών της Β’ και Γ’ τάξης όπως επίσης και η σύνταξη ολοκληρωμένου προγράμματος για το Δ’ έτος.Προτείνω για λόγους συμβατότητας με την Δια βίου Εκπαίδευση η Δ' τάξη να αποτελείται μόνο από μαθήματα ειδικότητας που να συνδέονται με τα προγάμματα εξειδίκευσης των Δημόσιων ΙΕΚ. Με την εφαρμογή του Τεχνολογικού Λυκείου θα πρέπει να λυθούν προβλήματα και λάθη του παρελθόντος όπως εμφανίστηκαν στις αναθέσεις των μαθημάτων ΕΠΑΛ / ΕΠΑΣ. όπου καθηγητές Πληροφορικής ΠΕ19-ΠΕ20 αποκλείονται από την 1η ανάθεση σε μαθήματα Πληροφορικής σε άλλους τομείς, ενώ δίνεται η δυνατότητα να διδάξουν μαθήματα Πληροφορικής και πιστοποιημένοι στις Τ.Π.Ε. συνάδελφοι άλλων ειδικοτήτων. Επίσης είναι αναγκαίο να αλλάξει η άδικη ρύθμιση η οποία ισχύει σήμερα στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και προβλέπει ότι στα εργαστηριακά μαθήματα του τομέα της Πληροφορικής δεύτερος εκπαιδευτικός διατίθεται αν ο αριθμός των μαθητών είναι από δεκαεπτά (17) και άνω, ενώ στις άλλες ειδικότητες ισχύει το μάθημα να γίνεται από 2 καθηγητές σε τμήματα με δεκατρείς (13) μαθητές και άνω. Τέλος να ισχύσει και για τους υπεύθυνους εργαστηρίων Πληροφορικής ΣΕΚ η 3ωρη απαλλαγή από το υποχρεωτικό ωράριο, όπως ισχύει και για τους υπεύθυνους των εργαστηρίων στα Γυμνάσια και στα ΓΕΛ. Αναγκαίο είναι η σύνδεση των ΣΕΚ που θα γίνουν «βασικά εκπαιδευτικά κέντρα πραγματοποίησης εργαστηριακών μαθημάτων τόσο για τα σχολεία Δευτεροβάθμιας Τεχνικής - Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, όσο και για τα προγράμματα Δια Βίου Μάθησης» όπως λέει το νομοσχέδιο και ειδικότερα η σύνδεσή τους με τα δημόσια ΙΕΚ.