Ίσως μία καλή λύση θα ήταν μια κεντρική διαχείριση του συστήματος διανομής συγγραμμάτων με περιορισμό της έντυπης διανομής.Μερικές πρωτοβουλίες που θα μπορούσαν να ληφθούν:
1) Δημιουργία κλειδωμένης ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων με πέρασμα των διανεμόμενων συγγραμμάτων σε ηλεκτρονική μορφή (read-only / NO PRINTING) έτσι ώστε να προστατεύονται τα πνευματικά δικαιώματα.
2) Μικρό επίδομα σε κάθε φοιτητή για εκτυπώσεις περιορισμένου αριθμού συγγραμμάτων, ενώ αν θέλει μπορεί να τα εκτυπώσει και όλα καταβάλλοντας τη διαφορά
3) Δημιουργία υπηρεσίας πανεπιστημιακών εκτυπώσεων μέσω της οποίας θα γίνονται οι παραπάνω εκτυπώσεις και εφοδιασμός των βιβλιοθηκών με αρκετά έντυπα αντίγραφα των συγγραμμάτων έτσι ώστε να υπάρχει και μια περιορισμένη διαθεσιμότητα δανεισμού για τους λιγότερο εύπορους.
4)Κριτική αξιολόγηση των συγγραμμάτων μέσα από σχετική ηλεκτρονική φόρμα μέσα από το σύστημα Εύδοξος και αντικατάσταση των συγγραμμάτων με κακές κριτικές.
5) Αποζημίωση εκδότη / συγγραφέα ανάλογα με τον αριθμό εκτυπώσεων που γίνονται από τη σχετική προς τούτο υπηρεσία, έτσι ώστε να συνεχίσουν παράγονται ολοκληρωμένα και χρήσιμα συγγράμματα μέσα από συνθήκες ανταγωνισμού.
6) Κεντρικός σχεδιασμός προγραμμάτων σπουδών των Σχολών, επιλογή από κεντρικό συμβούλιο (με συμμετοχή της εκάστοτε σχολής) συγγραμμάτων και ξένης σύγχρονης βιβλιογραφίας της οποίας τα δικαιώματα θα εξασφαλίζονται από την αγορά (με συμμετοχή εθνικών και ευρωπαικών πόρων). Τα συγγράμματα αυτά θα διανέμονται όπως και τα υπόλοιπα με σκοπό να αυξήσουν τον ανταγωνισμό με τα ελληνικά συγγράμματα, των οποίων η ποιότητα θα πρέπει να βελτιωθεί μέσα από αυτή τη διαδικασία.
7) Η εξεταστέα ύλη και τα θέματα των εξετάσεων, θα ελέγχονται από επιτροπή που θα δημιουργηθεί για το σκοπό αυτό, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται ένα σχετικά σταθερό επίπεδο δυσκολίας και ότι δεν θα ευνοείται κάποιο σύγγραμμα μέσα από αυτή τη διαδικασία, νοθεύοντας έτσι τον ανταγωνισμό.
Η εφαρμογή των ανωτέρω προτάσεων μέσα στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδιασμού για την Παιδεία, φρονώ ότι θα έχει τις ακόλουθες επιπτώσεις:
1) Βελτίωση της ποιότητας των διανεμόμενων συγγραμμάτων ελληνικής παραγωγής
2) Είσοδο της εκπαίδευσης οριστικά στην ηλεκτρονική εποχή
3) Είσοδο επιλεγμένης (μεταφρασμένης) ξένης βιβλιογραφίας στο ελληνικό πανεπιστήμιο με στόχο την ταχεία τεχνολογική άνοδο της χώρας
4) Μείωση της δαπάνης για διανομή συγγραμμάτων μέχρι του σημείου ακόμα και της αυτοχρηματοδότησης
5) Εκταμίευση κονδυλίων από τους πόρους συνοχής της Ε.Ε. - ενίσχυση της απορρόφησης κοινοτικών κονδυλίων.
6) Συμμετοχή φοιτητών, κοινωνίας μέσω της ηλεκτρονικής φόρμας στη διαδικασία αξιολόγησης και αναμόρφωσης του ελληνικού Πανεπιστημίου.
Κλείνοντας ελπίζω ότι τα όσα σχόλια γίνονται σε αυτή την ιστοσελίδα λαμβάνονται όντως υπόψιν από τους ιθύνοντες. Εύχομαι καλή επιτυχία στη μεταρρυθμιστική προσπάθεια.
Ίσως μία καλή λύση θα ήταν μια κεντρική διαχείριση του συστήματος διανομής συγγραμμάτων με περιορισμό της έντυπης διανομής.Μερικές πρωτοβουλίες που θα μπορούσαν να ληφθούν: 1) Δημιουργία κλειδωμένης ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων με πέρασμα των διανεμόμενων συγγραμμάτων σε ηλεκτρονική μορφή (read-only / NO PRINTING) έτσι ώστε να προστατεύονται τα πνευματικά δικαιώματα. 2) Μικρό επίδομα σε κάθε φοιτητή για εκτυπώσεις περιορισμένου αριθμού συγγραμμάτων, ενώ αν θέλει μπορεί να τα εκτυπώσει και όλα καταβάλλοντας τη διαφορά 3) Δημιουργία υπηρεσίας πανεπιστημιακών εκτυπώσεων μέσω της οποίας θα γίνονται οι παραπάνω εκτυπώσεις και εφοδιασμός των βιβλιοθηκών με αρκετά έντυπα αντίγραφα των συγγραμμάτων έτσι ώστε να υπάρχει και μια περιορισμένη διαθεσιμότητα δανεισμού για τους λιγότερο εύπορους. 4)Κριτική αξιολόγηση των συγγραμμάτων μέσα από σχετική ηλεκτρονική φόρμα μέσα από το σύστημα Εύδοξος και αντικατάσταση των συγγραμμάτων με κακές κριτικές. 5) Αποζημίωση εκδότη / συγγραφέα ανάλογα με τον αριθμό εκτυπώσεων που γίνονται από τη σχετική προς τούτο υπηρεσία, έτσι ώστε να συνεχίσουν παράγονται ολοκληρωμένα και χρήσιμα συγγράμματα μέσα από συνθήκες ανταγωνισμού. 6) Κεντρικός σχεδιασμός προγραμμάτων σπουδών των Σχολών, επιλογή από κεντρικό συμβούλιο (με συμμετοχή της εκάστοτε σχολής) συγγραμμάτων και ξένης σύγχρονης βιβλιογραφίας της οποίας τα δικαιώματα θα εξασφαλίζονται από την αγορά (με συμμετοχή εθνικών και ευρωπαικών πόρων). Τα συγγράμματα αυτά θα διανέμονται όπως και τα υπόλοιπα με σκοπό να αυξήσουν τον ανταγωνισμό με τα ελληνικά συγγράμματα, των οποίων η ποιότητα θα πρέπει να βελτιωθεί μέσα από αυτή τη διαδικασία. 7) Η εξεταστέα ύλη και τα θέματα των εξετάσεων, θα ελέγχονται από επιτροπή που θα δημιουργηθεί για το σκοπό αυτό, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται ένα σχετικά σταθερό επίπεδο δυσκολίας και ότι δεν θα ευνοείται κάποιο σύγγραμμα μέσα από αυτή τη διαδικασία, νοθεύοντας έτσι τον ανταγωνισμό. Η εφαρμογή των ανωτέρω προτάσεων μέσα στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδιασμού για την Παιδεία, φρονώ ότι θα έχει τις ακόλουθες επιπτώσεις: 1) Βελτίωση της ποιότητας των διανεμόμενων συγγραμμάτων ελληνικής παραγωγής 2) Είσοδο της εκπαίδευσης οριστικά στην ηλεκτρονική εποχή 3) Είσοδο επιλεγμένης (μεταφρασμένης) ξένης βιβλιογραφίας στο ελληνικό πανεπιστήμιο με στόχο την ταχεία τεχνολογική άνοδο της χώρας 4) Μείωση της δαπάνης για διανομή συγγραμμάτων μέχρι του σημείου ακόμα και της αυτοχρηματοδότησης 5) Εκταμίευση κονδυλίων από τους πόρους συνοχής της Ε.Ε. - ενίσχυση της απορρόφησης κοινοτικών κονδυλίων. 6) Συμμετοχή φοιτητών, κοινωνίας μέσω της ηλεκτρονικής φόρμας στη διαδικασία αξιολόγησης και αναμόρφωσης του ελληνικού Πανεπιστημίου. Κλείνοντας ελπίζω ότι τα όσα σχόλια γίνονται σε αυτή την ιστοσελίδα λαμβάνονται όντως υπόψιν από τους ιθύνοντες. Εύχομαι καλή επιτυχία στη μεταρρυθμιστική προσπάθεια.