Αρχική Σχολικός ΑθλητισμόςΠοια είναι κατά τη γνώμη σας η αποτίμηση σήμερα του Σχολικού Αθλητισμού και της μορφής της Αθλητικής Διευκόλυνσης (ΤΑΔ / ΕΤΑΔ) με έμφαση στην αγωνιστική και εκπαιδευτική τους καταλληλότητα και τη σχέση κόστους/αθλητικοπαιδαγωγικής αποτελεσματικότητας, εντοπισμός σημείων που χρήζουν αναθεώρησης, βελτίωσης ή κατάργησης ;Σχόλιο του χρήστη ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΓΥΜΝΑΣΤΩΝ | 7 Ιουλίου 2011, 10:41
Πριν χαραχθεί το πλάνο της αναδιάρθρωσης των Αθλητικών Σχολείων σε μια καλπάζουσα απο αλλαγές σημερινή κοινωνία και με ιδιαίτερες απαιτήσεις, θα πρέπει να δρομολογηθούν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες υποστήριξης αυτής της νέας μορφής του σχολείου. Ενός σχολείου όπου θα κινείται «μαθητοκεντρικά» ενισχύοντας παράπλευρα και τις δομές που είναι απαραίτητες τώρα όσο ποτέ άλλοτε, προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός της ίδρυσής του. Σταχυολογώντας λοιπόν θα πρέπει να επισημάνουμε ότι το αναμορφωμένο Αθλητικό Σχολείο θα πρέπει να: • Δίνει προτεραιότητα στον αγωνιστικό Αθλητισμό καθώς και την Δια Βίου Εκπαίδευση και Άσκηση • Να παρακολουθεί και να αξιολογεί τους μαθητές αθλητές στην εκπαιδευτική αλλά και αγωνιστική τους εξέλιξη • Να υποστηρίζει τους γονείς • Να υποστηρίζει τους Διδάσκοντες Εκπαιδευτικούς Ειδικότερα και σε συνάρτηση με τα παραπάνω προτείνουμε την συνεργασία με τις Αθλητικές Ομοσπονδίες προκειμένου το Προπονητικό Πρόγραμμα των μαθητών – αθλητών να είναι σε σχέση με το αγωνιστικό πρόγραμμα, ούτως ώστε οι αθλητές υψηλών επιδόσεων ή Ομοσπονδιακού ενδιαφέροντος να κατευθύνονται ουσιαστικά. Η προπόνηση στο σχολείο θα πρέπει επιτέλους να αποτελεί έναν ακόμα κρίκο στην ουσιαστικότερη βελτίωση του αθλητή και σε συνεργασία με τις προπονήσεις που πραγματοποιούνται στο σύλλογο ή στις Εθνικές Ομάδες. Έτσι, προτείνεται η δημιουργία πλαισίου συνεργασίας ανάμεσα στους διδάσκοντες Καθηγητές Φυσικής Αγωγής και στους προπονητές των αθλητών. Ένα πλαίσιο συνεργασίας που θα σχεδιάζεται από κοινού και θα αξιολογείται ως προς τους στόχους του και την αποτελεσματικότητά του. Η συνεργασία ανάμεσα σε Αθλητικό Σχολείο και Ομοσπονδία δύναται να εγγυηθεί το αγωνιστικό επίπεδο των υποψήφιων για τη φοίτηση. Έτσι, η διαρκής και αναγνωρισμένη αθλητική πορεία των μαθητών – αθλητών θα αποτελεί εχέγγυο για την ουσιαστικότερη προετοιμασία τους στα αθλήματα, αφού πια η επίδοση θα διασφαλιστεί αλλά και θα αποτελεί ένα επιπλέον κριτήριο για την εισαγωγή των μαθητών. Θα πρέπει βέβαια να καταστεί σαφές ότι η επιστημονική υποστήριξη των αθλητών είναι μακράν και πέρα από συμβατικούς αριθμούς που χρησιμοποιήθηκαν στο παρελθόν για τη δημιουργία ή την αναστολή τμημάτων αφού όπως γνωρίζουμε το αθλητικό δυναμικό της χώρας είναι περιορισμένο, ειδικά στα ατομικά αθλήματα. Πόσο μάλλον όταν αναφερόμαστε σε υψηλού επιπέδου αθλητές. Επιπλέον, προτείνουμε την οργανωμένη επιμόρφωση με τη μορφή ημερίδων-συναντήσεων, έτσι ώστε οι διδάσκοντες καθηγητές των υπόλοιπων ειδικοτήτων αλλά και οι γονείς των μαθητών των Αθλητικών Σχολείων να ενημερώνονται για το απαιτητικό πρόγραμμα των μαθητών – αθλητών, τις απαιτήσεις του σύγχρονου αγωνιστικού αθλητισμού αλλά και την ουσιαστική υποστήριξη του έμψυχου μαθητικού δυναμικού. Στο ίδιο πλαίσιο εισηγούμαστε ως σημαντικό κριτήριο την ανάληψη της διοίκησης του σχολείου από Διευθυντές με αναγνωρισμένη θητεία και επιμόρφωση περί του αθλητισμού. Σε κάθε περίπτωση εκτός από το Διευθυντή θα πρέπει να δημιουργηθεί θέση συμβούλου για θέματα αγωνιστικού αθλητισμού, η οποία θα εστιάζει στην επιστημονική διευθέτηση αθλητικών ζητημάτων (επίδοση, αξιολόγηση, σχεδιασμός κα) και θα καθορίζεται με σαφή κριτήρια, μέσα στη σχολική μονάδα. Τα ζητήματα της βασικής εκπαίδευσης των μαθητών τα θεωρούμε εξίσου σημαντικά με την αθλητική τους εξέλιξη και για το λόγο αυτό προασπίζουμε τη δυνατότητα των μαθητών να αποκτήσουν όλα τα απαιτούμενα –έτσι όπως πηγάζουν από τα αναλυτικά προγράμματα- στοιχεία. Θα πρέπει να αναγνωριστεί ο ρόλος των μαθητών σε αυτού του νέου τύπου Αθλητικού Σχολείου που προτείνουμε και θεωρούμε απαραίτητη την υποστήριξη και στον τομέα των μαθημάτων. Ως εκ τούτου ένα από τα στοιχεία που προτείνουμε μεταξύ άλλων, είναι η δημιουργία ευέλικτου προγράμματος συμπλήρωσης των χαμένων διδακτικών ωρών όταν υφίστανται ημέρες απουσίας για αγωνιστικές υποχρεώσεις. Το συνώνυμο των ΤΑΔ με την εκπαιδευτική υποβάθμιση ή την αθλητική επίδοση εις βάρος των μαθημάτων μας βρίσκει αντίθετους. Η σύγχρονη κοινωνία απαιτεί ακόμα και από τους Ολυμπιονίκες υψηλά στάνταρντ μορφωτικού επιπέδου. Τέλος, υποστηρίζουμε την δημιουργία ενός εκπαιδευτικού ιδρύματος που θα έχει την αυτοτέλεια του σε διοικητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό με μια σειρά προτάσεων, έτσι ώστε να μην είναι κανείς δέσμιος απόλυτων αριθμών αλλά υπόλογος διαρκούς και αδιάβλητης αξιολόγησης. Ωστόσο, όλα τα παραπάνω προτείνονται εφόσον ο σκοπός της ίδρυσης των νέων Αθλητικών Σχολείων κατευθύνεται προς τον αγωνιστικό αθλητισμό. Αν ο σκοπός είναι άλλος, θα πρέπει να οργανωθούν και προς άλλες κατευθύνσεις οι δράσεις που απαιτούνται, έτσι ώστε το σχολείο να ανταποκρίνεται στο σκοπό του. Με εκτίμηση, ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΓΥΜΝΑΣΤΩΝ www.gymnews.gr