Αρχική Σχολικός ΑθλητισμόςΠοια είναι κατά τη γνώμη σας η αποτίμηση σήμερα του Σχολικού Αθλητισμού και της μορφής της Αθλητικής Διευκόλυνσης (ΤΑΔ / ΕΤΑΔ) με έμφαση στην αγωνιστική και εκπαιδευτική τους καταλληλότητα και τη σχέση κόστους/αθλητικοπαιδαγωγικής αποτελεσματικότητας, εντοπισμός σημείων που χρήζουν αναθεώρησης, βελτίωσης ή κατάργησης ;Σχόλιο του χρήστη Κατερίνα Π. | 7 Ιουλίου 2011, 16:37
Ο απλός Σχολικός Αθλητισμός και ΤΑΔ - ΕΤΑΔ είναι δύο διαφορετικά θέματα. 1. Ο Σχολικός Αθλητισμός, ο οποίος αφορά την απλή άθληση σε όλα τα σχολεία, θα έπρεπε να αναβαθμηστεί από το Δημοτικό και να δοθεί η αρμόζουσα σοβαρότητα και σημασία στις ώρες της "Γυμναστικής". Έτσι, μέσα από τον σωστό τρόπο που θα γίνεται το μάθημα της Γυμναστικής από το Δημοτικό, θα μπορούμε να ανακαλύψουμε με την βοήθεια των Γυμναστών αθλητικά ταλέντα από τις μικρές ηλικίες. Συνεχίζονας στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, ο απλός Σχολικός Αθλητισμός, θα πρέπει να γίνεται επίσης με σοβαρότητα έτσι ώστε οι μαθητές, να γνωρίζουν για ποιόν λόγο θα πρέπει να γυμνάζονται αλλά και να ΤΡΕΦΟΝΤΑΙ σωστά (Γυμναστική και σωστή διατροφή, "πάνε πακέτο"). Δείτε πόσους υπέρβαρους εφήβους έχουμε, λόγω ελλειπούς ενημέρωσής τους, για την διατροφή, την υγεία, την άθληση. 2. ΤΑΔ - ΕΤΑΔ. Εδώ αναφερόμαστε πλέον σε Συστηματικό Αθλητισμό και Πρωταθλητισμό. Τα ΤΑΔ και τα ΕΤΑΔ ξεκίνησαν με τις καλύτερες προυποθέσεις, να διευκολύνουν, δηλαδή αυτό που λένε τα αρχικά τους "Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης" και Ειδικά Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης", τους ΑΘΛΗΤΕΣ - ΜΑΘΗΤΕΣ που ΗΔΗ είχαν ασχοληθεί σε σημαντικό επίπεδο με τον αθλητισμό και τον πρωταθλητισμό. ΌΜΩΣ, δυστυχώς, το αποτέλεσμα δεν ήταν το αναμενόμενο, για πολλούς λόγους που όλου οι εμπλεκόμενοι φορείς γνωρίζουν. Τα ΤΑΔ και τα ΕΤΑΔ δεν απευθυνόντουσαν στην πραγματικότητα σε παιδιά τα οποία ήθελαν ένα μία εύκολη φοίτηση και που ξεκίνησαν αθλητισμό στα 12 ή στα 13, αλλά δυστυχώς, αυτό στην πορεία προέκυψε, με τα γνωστά αποτελέσματα. Τα Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης και τα ΕΤΑΔ θα πρέπει στο εξής, να απευθύνονται αυστηρά σε αθλητές, και πραγματικά να διευκολύνουν τους μαθητές - αθλητές να ΣΥΝΔΥΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΑΘΛΗΜΑ ΤΟΥΣ. Και αυτό μπορεί να γίνει ως εξής : ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΩΣΤΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ, ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΞΗ τα παιδιά το μάθημα, όσον είναι δυνατόν, και εργασίες για το σπίτι, τέτοιες ώστε να τους βοηθούν ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΟΎΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ. Οι αθλητές-μαθητές, έχουν πολύ λιγότερο χρόνο και θα πρέπει να το χρησιμοποιήσουν στο έπακρον επικοδομοιτικά, έτσι ώστε να αποκτήσουν έναν σωστό βαθμό γνώσης. Όταν βλέπουν λοιπόν, έναν τεράστιο όγκο εργασίας για το σπίτι, ενδεχομένως να λειτουργήσει αυτό αρνητικά. Αντίθετα, λίγες ασκήσεις για θέματα που ήδη έχουν κατανοήσει από το σχολείο, θα τους βοηθήσουν να ΜΑΘΟΥΝ πραγματικά ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ από τις βασικές αρχές γνώσεις. Γι΄αυτό λοιπόν, τα ΤΑΔ-ΕΤΑΔ θα πρέπει να λειτουργούν, παράλληλα με τα απλά σχολεία. Διότι στο απλό σχολείο ο καθηγητής δεν μπορεί να γνωρίζει, ούτε ποιός είναι ο αθλητής, ούτε να του βάλει κατ΄εξαίρεση λιγότερες ασκήσεις, ούτε να κάνει το μάθημα στην τάξη με ιδιαίτερο τρόπο. Όσο για το έξοδο, πιστεύω πως όταν πρόκειται για την καλύτερη εκπαίδευση των παιδιών, σε όλα τα επίπεδα, δεν θα πρέπει να το σκεφτόμαστε, διότι σπαταλούμε χρήματα σε λιγότερης σημασίας θέματα, χωρίς πολύ σκέψη. Ευχαριστώ,