Αρχική Σχολικός ΑθλητισμόςΠοια είναι κατά τη γνώμη σας η αποτίμηση σήμερα του Σχολικού Αθλητισμού και της μορφής της Αθλητικής Διευκόλυνσης (ΤΑΔ / ΕΤΑΔ) με έμφαση στην αγωνιστική και εκπαιδευτική τους καταλληλότητα και τη σχέση κόστους/αθλητικοπαιδαγωγικής αποτελεσματικότητας, εντοπισμός σημείων που χρήζουν αναθεώρησης, βελτίωσης ή κατάργησης ;Σχόλιο του χρήστη ΝΙΚΟΣ | 7 Ιουλίου 2011, 18:27
Ο τρόπος πρόσληψης των γυμναστών σε αυτά προκαλούσε προβλήματα ισονομίας και αξιοκρατίας στο γενικότερο σύστημα προσλήψεων-διορισμών στην ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ της χώρας διότι το νομοθετικό πλαίσιο που ακολουθούσε τις προσλήψεις στα ΤΑΔ-ΕΤΑΔ, έπάσχε σε πολλά σημεία: 1) . Ένα από αυτά αφορούσε την παρ. 5 του άρθρου 21, του Ν. 3475/2006, περί της συμπλήρωσης του υποχρεωτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί των ΤΑΔ-ΕΤΑΔ προσλαμβάνονταν κάθε χρόνο με διαφορετική διαδικασία πρόσληψης σε σχέση με τους υπόλοιπους γυμναστές, όχι από τον Ενιαίο Πίνακα Αναπληρωτών καθηγητών Φυσικής αγωγής αλλά βάσει ειδικών κριτηρίων που ορίζονταν από υπουργικές αποφάσεις (π.χ. 107405/Γ4). Η διαδικασία αυτή αφορούσε αποκλειστικά την πρόσληψη στα ΤΑΔ-ΕΤΑΔ και μόνο. Στα κανονικά σχολεία οι προσλήψεις ορίζονταν με βάση τον τον Ν.3255/2004 άρθρ.6 παρ.5, όπως τροποποιήθηκε από τον Ν. 3848/2010 άρθρ.2 παρ.1, άρθρ.3 παρ.1, άρθρ.4 παρ.2, άρθρ.5 παρ.2. Ωστόσο οι εκπαιδευτικοί των ΤΑΔ-ΕΤΑΔ, αν και προσλαμβάνονταν με ιδιαίτερη διαδικασία μόνο για τα συγκεκριμένα σχολεία, έπαιρναν διδακτικές ώρες από τα κανονικά σχολεία. Αυτό συνέβαινε διότι το ωράριο στα ΤΑΔ-ΕΤΑΔ παρείχε σε κάθε εκπαιδευτικό το πολύ 12 ώρες εβδομαδιαίως. Ο αναπληρωτής όμως οφείλει να εργάζεται 21 ώρες. Την διαφορά αυτή των ωρών οι καθηγητές των ΤΑΔ-ΕΤΑΔ την κάλύπταν με ώρες από τα κανονικά σχολεία (Ν.3475/06 άρθ.21 παρ.5 και υπ. Αποφ. Γ4/907/03-10-2000). Αυτές όμως οι διδακτικές ώρες που χρησιμοποιούσαν για την συμπλήρωση του ωραρίου τους στα κανονικά σχολεία, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία έπρεπε να καλύπτονται με προσλήψεις αναπληρωτών από τον Ενιαίο Πίνακα, με την διαδικασία που ορίζει ο Ν.3255/2004 και ο Ν.3848/2010 και όχι με την ειδική διαδικασία πρόσληψης των ΤΑΔ-ΕΤΑΔ. Είναι το σημείο στο οποίο πάσχει η νομοθεσία και απειλείται η αξιοκρατία του συστήματος προσλήψεων της ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. Η ιδιαίτερη διαδικασία που ακολουθούσαν οι καθηγητές των ΤΑΔ-ΕΤΑΔ για να προσληφθούν αποκλειστικά στα ΤΑΔ-ΕΤΑΔ, τους οδηγούσε εμμέσως, μέσω της συμπλήρωσης του υποχρεωτικού ωραρίου, στο να πάρουν θέσεις και στα κανονικά σχολεία. ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ 1) Η συμπλήρωση του ωραρίου των καθηγητών ΤΑΔ-ΕΤΑΔ στα κανονικά σχολεία προκαλούσε την δραματική μείωση των θέσεων που σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία θα καλύπτονταν από εκπαιδευτικούς του Ενιαίου Πίνακα. 2) Η μείωση των θέσεων που σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία θα καλύπτονταν από εκπαιδευτικούς του Ενιαίου Πίνακα προκαλούσε την μείωση των προσλήψεων των εκπαιδευτικών του Ενιαίου Πίνακα. 3) Η μείωση των προσλήψεων προκαλούσε την μείωση των μορίων που έπαίρναν οι εκπαιδευτικοί του Ενιαίου Πίνακα στις διαδικασίες μόνιμου διορισμού τους. 4) Η μείωση των μορίων που έπαίρναν οι εκπαιδευτικοί του Ενιαίου Πίνακα ευνοούσε τους καθηγητές των ΤΑΔ-ΕΤΑΔ διότι αυτοί έπαίρναν όχι μόνο τα μόρια από την προυπηρεσία των ΤΑΔ, αλλά και τα μόρια των συναδέλφων τους του Ενιαίου από τα κανονικά σχολεία. 5) Η αυξημένη παροχή μορίων στους ΤΑΔ-ΕΤΑΔ τους καθιστούσε πρώτους σε όλες τις διαδικασίες μόνιμων διορισμών, Ενιαίος Πίνακας (αν και τον παρέκαμπταν για να προσληφθούν), 30μηνο, 24 μηνο. 6) Η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών των κανονικών σχολείων έμέναν στα αζήτητα της εκπαίδευσης. Συμπερασματικά Παρόλο που οι αναπληρωτές των ΤΑΔ-ΕΤΑΔ προσλαμβάνονταν α) με ειδικό τρόπο και ιδιαίτερο αξιολογικό καθεστώς, β) για ειδικό σχολείο γ) για συγκεκριμένο σκοπό, έπαίρναν διδακτικές ώρες από το πρόγραμμα των κανονικών σχολείων στα οποία έπρέπε να προσλαμβάνονται συμφωνα με την νομοθεσία εκπαιδευτικοί με τα κριτήρια αξιολόγησης του Ενιαίου Πίνακα (Ν.3255/2004 όπως τροποποιήθηκε από τον Ν. 3848/2010 άρθρ.2 παρ.1, άρθρ.3 παρ.1, άρθρ.4 παρ.2, άρθρ.5 παρ.2). ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΝΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ α) Τροποποίηση του άρθρου 21 παρ. 5, του Ν. 3475/2006. Οι καθηγητές των ΠΑΣ-ΤΕΠΥ να μην έχουν το δικαίωμα να συμπληρώσουν το ωράριό τους σε κανένα από τα κανονικά σχολεία της Α΄θμιας ή Β΄θμιας εκαπαίδευσης. β) Αν το ωράριο των ΠΑΣ-ΤΕΠΥ δεν δικαιολογεί την πρόσληψη αναπληρωτών (21 ώρες) , το Υπουργείο Παιδείας να προχωρεί στην πρόσληψη ωρομισθίων (μέχρι 12 ώρες) έτσι ώστε οι καθηγητές των ΠΑΣ-ΤΕΠΥ να εξαντλούν το ωράριό τους στα σχολεία για τα οποία προσλήφθηκαν. γ) Να πάψει να ισχύει η υπουργική απόφαση Γ4/907/03-10-2000. 2) Ένα άλλο σημείο στο οποίο έπασχε η νομοθεσία που αφορούσε την πρόσληψη στα ΤΑΔ-ΕΤΑΔ ήταν η παρ.34 του Άρθρου 6 του Ν.3027/2002 Οι εκπαιδευτικοί των ΤΑΔ-ΕΤΑΔ ενώ δεν ακολούθούσαν την αξιολογική σειρά του Ενιαίου Πίνακα για να προσληφθούν,εκμεταλευόμενοι την παρ.34 του Άρθρου 6 του Ν.3027/2002 χρησιμοποιούσαν την προϋπηρεσία-μόρια που αποκτούσαν ώστε να βελτιώνουν τη θέση τους σε αυτόν. Αυτό πρακτικά σήμαινε ότι μπορούσαν να προσπερνούν συναδέλφους τους που βρίσκονταν πιο ψηλά στην κατάταξη του πίνακα ειδικά στις περιπτώσεις που οι προσλήψεις αναπληρωτών από τη σειρά του Πίνακα ήταν περιορισμένες (2008 700 εκτός Ενιαίου στα ΤΑΔ 30 από τον Ενιαίο). ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ 1)Μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν την προϋπηρεσία που αποκτούσαν παρακάμπτοντας την διαδικασία πρόσληψης (που όριζε ο νόμος 3255/2004), στην ίδια την διαδικασία που παρέκαμπταν, προκειμένου να διορισθούν μόνιμοι ή αναπληρωτές αυτή τη φορά στα κανονικά σχολεία και όχι τα ΤΑΔ. 2)Μπορούσαν έτσι να παρακάμψουν συναδέλφους τους που βρίσκονταν σε ψηλότερες θέσεις από τις δικές τους στον Πίνακα Αναπληρωτών, προκειμένου να προσληφθούν στα κανονικά αυτή τη φορά σχολεία. 3)Προκλήθηκε έτσι μια βίαιη ανατροπροπή της αξιολογικής σειράς του Ενιαίου Πίνακα προσλήψεων και κατ' επέκταση διορισμού των γυμναστών στην χώρα. Αυτή την στιγμή στον Ενιαίο Πίνακα που ισχύει και στον επόμενο που θα σχηματισθεί με το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (Ν 3848) θα φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις πρώην αναπληρωτές των ΤΑΔ που ποτέ όμως δεν ακολούθησαν τις διαδικασίες προσλήψεων που όριζαν οι πίνακες στους οποίους τώρα πρωτοστατούν. ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ 1) Οι αναπληρωτές καθηγητές των ΠΑΣ-ΤΕΠΥ να μην έχουν το δικαίωμα να μεταφέρουν την προϋπηρεσία τους που απόκτησαν στα ΠΑΣ-ΤΕΠΥ στον Ενιαίο Πίνακα του 3848 δηλαδή εξαίρεσή τους από την περίπτωση ιδ΄ της υποπαραγράφου α΄ της παραγράφου 34 του άρθρου 6 του ν. 3027/2002, όπως ισχύει. 2) Γενικότερα στον Νέο Πίνακα του 3848 να προσμετρούν οι προϋπηρεσίες που προήλθαν από πρόσληψη αποκλειστικά και μόνο μέσω του πίνακα αυτού.