Αρχική Σχολικός ΑθλητισμόςΠοιες είναι κατά τη γνώμη σας οι καινοτόμες πολιτικές και οι μέθοδοι στήριξης του Σχολικού Αθλητισμού με ιδιαίτερη έμφαση στις συνεργασίες ανάμεσα σε όλους τους εκπαιδευτικούς, αθλητικούς και αυτοδιοικητικούς θεσμούς ;Σχόλιο του χρήστη Μανωλάς Εμμανουήλ | 8 Ιουλίου 2011, 12:42
Στα διάφορα αθλήματα (για παράδειγμα στην ομάδα μπάσκετ του σχολείου) μπορούν να συμμετέχουν λίγοι μόνο από τους μαθητές, είτε επειδή είναι πολύ μικροί είτε επειδή δεν διαθέτουν τα αγωνιστικά προσόντα. Υπάρχει ένα άθλημα, το σκάκι, που (1) μπορεί να είναι μαζικό, κατάλληλο για αγόρια και κορίτσια, (2) δεν χρειάζεται ειδικό σωματότυπο, ούτε μεγάλη ηλικία, (3) προετοιμάζει τον πολίτη για την επόμενη χρήσιμη ζωή του, επειδή τον μαθαίνει να υπακούει σε κανόνες, να σχεδιάζει προτού κάνει μια κίνηση, να στηρίζεται μόνο στις δικές του δυνάμεις στο έπακρο, (4) χρειάζεται εγκαταστάσεις ιδιαίτερα χαμηλού κόστους. Μπορείτε να μελετήσετε ποιές χώρες αναπτύσσουν το σκάκι και ποιές χώρες είναι ισχυρότερες σε όλο τον κόσμο. Αγγλία, Ρωσία, Κίνα, Ινδία, ΗΠΑ, Ισραήλ κλπ. Θα παρατηρήσετε ότι υπάρχει πολύ μεγάλη συσχέτιση, και αυτό δεν είναι τυχαίο. Όσο μικρότερος είναι ο άνθρωπος που μαθαίνει σκάκι (π.χ. έξι χρόνων), τόσο δυνατότερος παίκτης μπορεί να γίνει, άρα το σχολικό σκάκι πρέπει να καλλιεργηθεί από το δημοτικό σχολείο. Η ειδικότητα του σκακιστικού προπονητή ήδη υπάρχει στην εκπαίδευσή μας, και οι τιτλούχοι σκακιστές μπορούν να καλύψουν την ζήτηση με σχετική πιστοποίηση. Άρα, σε συννενόηση με την Ελληνική Σκακιστική Ομοσπονδία, θα μπορούσαν εύκολα να γενικευθούν οι σχολικοί σκακιστικοί αγώνες, που τώρα γίνονται περιορισμένα (πάρα πολύ περιορισμένα σε σύγκριση με την γειτονική Τουρκία, ας πούμε), και να βελτιωθεί βραχυπρόθεσμα η ποιότητα σπουδών και μακροπρόθεσμα η ποιότητα των πολιτών.