Αρχική Σχολικός ΑθλητισμόςΠοια είναι κατά τη γνώμη σας τα εκπαιδευτικά και αθλητικά κριτήρια επιλογής προσωπικού και μαθητών στα Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία και τα ΤΕΠΥ;Σχόλιο του χρήστη Αντώνης Τ. | 8 Ιουλίου 2011, 16:29
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αν πάρουμε ως παράδειγμα ιδιωτικά σχολεία που προσπαθούν ή θεωρούν πως τα έχουν καταφέρει ήδη, διαφημίζοντας επιδόσεις μαθητών τους στο αθλητικό κομμάτι, καταλήγουμε εύκολα στο συμπέρασμα πως δημιουργούν μαθητές δύο ταχυτήτων. Δυστυχώς, ενώ οι ομάδες τέτοιων σχολείων έχουν καταφέρει μία πανελλαδική διάκριση, από τους απόφοιτους- αθλητές αυτής της ομάδας, ελάχιστοι είναι αυτοί που θα συνεχίσουν και που μπορεί να κάνουν καριέρα στο άθλημα με το οποίο ασχολήθηκαν. Οι υπόλοιποι απόφοιτοι-αθλητές, προκειμένου να κερδίσει η ομάδα τους τη διάκριση, αποφοιτούν χωρίς να έχουν λάβει στοιχειώδη μόρφωση και κανείς φυσικά δεν αναρωτήθηκε που βρίσκονται σήμερα αυτά τα παιδιά. Η πρώτη πρόταση λοιπόν σε ότι αφορά το προσωπικό έχει να κάνει με όλα τα παραπάνω. Δεν μπορεί ο εκπαιδευτικός(όχι ο γυμναστής) να παραγκωνίζει και να παραβλέπει την επίδοση και μόρφωση του μαθητή-αθλητή υπέρ της αθλητικής δραστηριότητας. Θα πρέπει σίγουρα να αξιολογηθεί ανάμεσα σε κάποιους άλλους, να δώσει αδιάβλητες εξετάσεις. Υπάρχουν καταξιωμένοι προπονητές και προπονητική βιβλιογραφία που μπορούν να καθορίσουν τα κριτήρια-προσόντα του κάθε υποψήφιου προπονητή για το κάθε άθλημα, αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να βγει μέσα από δημόσια διαβούλευση. Σε ότι αφορά την επιλογή των μαθητών, προκειμένου και αυτή να είναι αδιάβλητη, γιατί όλοι μας πολύ καλά γνωρίζουμε τι γίνεται στο χώρο του αθλητισμού σήμερα τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο(γνωριμίες, τα μεγάλα μέσα, χρηματισμός, προώθηση ενός αθλητή σε βάρος των υπολοίπων προκειμένου αργότερα να τον μοσχοπουλήσουμε...), θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερα μεγάλη βαρύτητα. Μέσα στα σχολειά πλην ελαχίστων εξαιρέσεων δεν γίνεται απολύτως τίποτα για το κομμάτι του αθλητισμού. Κυριαρχεί ή η γνωστή νοοτροπία του δημοσίου υπαλλήλου ή ακόμα κι εκεί που υπάρχει η διάθεση δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές. Ποιες είναι λοιπόν οι υποδομές σήμερα που θα οδηγήσουν στην επιλογή των μαθητών που θα μπορέσουν να φοιτήσουν στα αθλητικά σχολειά; Ανύπαρκτες!!!! Αν δεν υπάρξουν οι υποδομές δεν δίνεται η δυνατότητα να ξεδιπλωθεί το τυχόν ταλέντο σε κάποιο παιδί. Θα πρέπει το παιδί να είναι ιδιαίτερα χαρισματικό προκειμένου να προχωρήσει και να επιλεγεί.Δυστυχώς όταν μιλάμε για υποδομές (τα κατάλληλα όργανα, το κατάλληλο γήπεδο ή γυμναστήριο....) μιλάμε για λεφτά και λεφτά ΔΕΝ υπάρχουν. Υπάρχουν όμως τα διάφορα τουρνουά, οι αθλητικές συναντήσεις, τα σχολικά πρωταθλήματα.... εκεί θα πρέπει να οριστούν οι κατάλληλοι άνθρωποι που θα έχουν τη γνώση και την πείρα προκειμένου να επιλέξουν τους μαθητές. Επιλογή-παρακολούθηση και κάλεσμα για περαιτέρω αξιολόγηση που θα πρέπει να γίνεται αρκετές φορές το χρόνο (μπορεί κανείς να δει ως παράδειγμα, το αναπτυξιακό πρόγραμμα της Ε.Ο. Καλαθοσφαίρισης το οποίο όμως δεν εφαρμόζεται). Το βασικότερο όλων είναι ο έλεγχος, η αξιολόγηση αυτών που κρίνουν και επιλέγουν, ο αδιάβλητος ελεγκτικός μηχανισμός αυτής της διαδικασίας επιλογής προσωπικού και μαθητών.