Αρχική Σχολικός ΑθλητισμόςΠοια είναι κατά τη γνώμη σας η αποτίμηση σήμερα του Σχολικού Αθλητισμού και της μορφής της Αθλητικής Διευκόλυνσης (ΤΑΔ / ΕΤΑΔ) με έμφαση στην αγωνιστική και εκπαιδευτική τους καταλληλότητα και τη σχέση κόστους/αθλητικοπαιδαγωγικής αποτελεσματικότητας, εντοπισμός σημείων που χρήζουν αναθεώρησης, βελτίωσης ή κατάργησης ;Σχόλιο του χρήστη Γιαννούλη | 8 Ιουλίου 2011, 17:31
Όταν υπάρχει ανιδιοτέλεια, κατάρτηση και ηθικότητα στους εκπαιδευτικούς-γυμναστές που εργάζονται στα τμήματα αθλητικής διευκόλυνσης τότε τα αποτελέσματα για τους μαθητές είναι θαυμάσια. Όταν τους αντιμετωπίζει κάποιος σαν καθηγητής άλλης ειδικότητας και κάνοντας τη σύγκριση με άλλα τμήματα που δεν είναι ΤΑΔ εμπεδώνει το αρχαίο ρητό "Νους υγιής εν σώματι υγιεί". Όταν όμως οι γυμναστές των ΤΑΔ είναι μόνο προπονητές,τότε ο καθηγητής στην τάξη αντιμετωπίζει όλη την αλητεία του σημερινού αθλητισμού (παρατηρεί ντοπαρισμένους μαθητές, φωτιές στην τάξη, αναρτήσεις από την σχολική ζωή στο διαδίκτυο με σκηνές βίας που σοκάρουν) μέσα στην τάξη και μια εκπαιδευτική διοίκηση που προσπαθεί να καλύψει τα πάντα για την υποτιθέμενη ευταξία. Τα χρήματα που διατίθονται από την πολιτεία για τα τμήματα αθλητικής διευκόλυνσης είναι πολλά, μια και η εργασία 1,5(μιάμισης ώρας)ή 2 (σχολικών ωρών) ενός γυμναστή στα ΤΑΔ πληρώνεται για τέσσερις σχολικές ώρες! Αν λάβουμε υπ' 'οψιν ότι δεν υπάρχει έλεγχος και πολλές φορές οι μαθητές πηγαίνουν στο στάδιο στις 8:30 π.μ ενώ έπρεπε να είναι εκεί από τις 7:30,και ότι οι ίδιοι οι γυμναστές τους είναι το απογεύμα και προπονητές τους σε ομάδες τότε καταλαβαίνουμε τη συναλλαγή που υπάρχει και ίσως εξηγούμε γιατί υπάρχουν τα "στημένα" ποδοσφαιρικά παιχνίδια κτλ. Επίσης οι μαθητές των αθλητικών τμημάτων στα σχολεία παίρνουν παραπάνω μόρια για εισαγωγή τους σε ΑΕΙ-ΤΕΙ από μαθητές απλών τμημάτων και μέχρι πριν δυό χρόνια, αν θυμάμαι καλά, βραβεία σε αγώνες που διοργανόνονταν τοπικά σε κάθε νομό από τους ίδιους τους προπονητές τους... Αν δεν εξασφαλιστούν ίσοι όροι τόσο στο εργασιακό καθεστώς των γυμναστών-προπονητών στα ΤΑΔ με τους άλλους καθηγητές όσο και στα προνόμια των μαθητών που φοιτούν στα ΤΑΔ σε σχέση με άλλους μαθητές,τότε τα ΤΑΔ θα παρασιτούν προκλητικά στα σχολεία, μεσούσης της οικονομικής κρίσης στην χώρα μας. Έτσι θα διαιωνίζονται οι υπάρχουσες επαγγελματικές-μαθητικές ανισότητες στην εκπαιδευτική κοινότητα...