Αρχική Σχολικός ΑθλητισμόςΠοια είναι κατά τη γνώμη σας η αποτίμηση σήμερα του Σχολικού Αθλητισμού και της μορφής της Αθλητικής Διευκόλυνσης (ΤΑΔ / ΕΤΑΔ) με έμφαση στην αγωνιστική και εκπαιδευτική τους καταλληλότητα και τη σχέση κόστους/αθλητικοπαιδαγωγικής αποτελεσματικότητας, εντοπισμός σημείων που χρήζουν αναθεώρησης, βελτίωσης ή κατάργησης ;Σχόλιο του χρήστη Νίκος | 9 Ιουλίου 2011, 16:24
Η γνώμη μου είναι ότι θα πρέπει να διαχωριστούν οι έννοιες "Σχολικός Αθλητισμός" και "ΤΑΔ/ΕΤΑΔ". Ο σχολικός αθλητισμός θα πρέπει να συνδεθεί με τους σκοπούς του μαθήματος της Φ. Αγωγής και θα πρέπει να ιδωθεί υπό την έννοια της Αγωγής (Φυσική Αγωγή). Τα ΤΑΔ/ΕΤΑΔ δημιουργήθηκαν για να διευκολύνουν αθλητές-μαθητές να αθληθούν, δεχόμενη η πολιτεία ότι οι μαθητές αδυνατούν να αθληθούν λόγω των αυξημένων υποχρεώσεων του σχολικού περιβάλλοντος. Αυτό από μόνο του είναι μια στρέβλωση. Καταλήξαμε (νομίζω) να φοιτούν στα ΤΑΔ μαθητές που λίγο έχουν να κάνουν με τους αυριανούς πρωταθλητές (εκτός εάν καήκαν στην πορεία). Επιπλέον, δημιουργήθηκαν εργασιακές ανισότητες και αδικίες. Ο Σχολικός αθλητισμός πρέπει να προσφέρει ευκαιρίες για συμμετοχή στην άθληση, να συνδέει την αγωγή του σώματος με το γενικότερο φιλοσοφικό και παιδαγωγικό πλαίσιο της κοινωνίας (διατροφή-ρατσισμός-βία-φίλαθλο πνεύμα κλπ). Ο αθλητισμός υψηλών επιδόσεων δεν πρέπει να είναι η προτεραιότητα του σχολείου. Εμμέσως οι "καλοί" αθλητές τυγχάνουν της επιδοκιμασίας και του επαίνου τόσο των συμμαθητών τους όσο και των εκπαιδευτικών. Αντίθετα εκεί που πρέπει να επικεντρωθεί το σχολείο είναι στην παρότρυνση για συμμετοχή και δράση.