Αρχική Σχολικός ΑθλητισμόςΠοια είναι κατά τη γνώμη σας η αποτίμηση σήμερα του Σχολικού Αθλητισμού και της μορφής της Αθλητικής Διευκόλυνσης (ΤΑΔ / ΕΤΑΔ) με έμφαση στην αγωνιστική και εκπαιδευτική τους καταλληλότητα και τη σχέση κόστους/αθλητικοπαιδαγωγικής αποτελεσματικότητας, εντοπισμός σημείων που χρήζουν αναθεώρησης, βελτίωσης ή κατάργησης ;Σχόλιο του χρήστη ΤΖΙΑΤΖΙΑΣ ΜΙΧΑΗΛ | 10 Ιουλίου 2011, 13:06
Με οδηγό την εικοσαετή υπηρεσία μου στην Εκπαίδευση, εκ των οποίων τρία σχολικά έτη σε Αθλητικά Σχολεία(τον προτιμώ σαν όρο από ΤΑΔ-ΕΤΑΔ), έχω να καταθέσω μερικές σκέψεις που ίσως βοηθούσαν στην αναβάθμιση του θεσμού των συγκεκριμένων Σχολείων. Καταρχήν πιστεύω πως ο θεσμός του Αθλητικού Σχολείου πρέπει να ξεκινά από το Δημοτικό (η δημιουργία τέτοιων τμημάτων στην Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις θα ήταν μια καλή αφετηρία). Επίσης τα σχολεία αυτά πρέπει να είναι ανεξάρτητα (όπως τα Μουσικά) και όχι φιλοξενούμενα . Απαραίτητη είναι και η ύπαρξη ειδικών Αναλυτικών Προγραμμάτων καθώς και η εισαγωγή διδακτικών ενοτήτων που έχουν σχέση με διατροφή, αθλητικές συμπεριφορές ,αθλητική ψυχολογία, κανονισμούς αθλημάτων, τραυματισμούς-αποκατάσταση κ.λ.π. Η συνεργασία των Κ.Φ.Α. με τους Ενωσικούς Προπονητές και η από κοινού έκθεσή τους στις Ομοσπονδίες και στο Υπουργείο , θα βοηθούσε στην αξιοποίηση και βελτίωση των ταλέντων. Τα τεστ επιλογής των υποψήφιων μαθητών-αθλητών πρέπει να γίνουν πιο αυστηρά και πιο επιστημονικά (κάποια γίνονται για να γίνονται). Τέλος κάποιες δράσεις (π,χ, τουρνουά με όμορους νομούς ) θα τόνωναν το ενδιαφέρον των μαθητών και του Σχολείου. Διαφωνώ με την πρόταση οι μαθητές-αθλητές να είναι σε επίπεδο Εθνικής Ομάδας. Τα ταλέντα που βρίσκονται στον προθάλαμο του πρωταθλητισμού έχουν εξίσου ανάγκη τη βοήθεια του Αθλητικού Σχολείου. Όσον αφορά στους Καθηγητές Φυσικής Αγωγής ,πιστεύω πως η τοποθέτηση ή απόσπασή του πρέπει να είναι τουλάχιστον τριετής. Οι αιτήσεις τους να γίνονται αμέσως μετά την ανακοίνωση των μεταθέσεων , η σύνταξη των πινάκων μοριοδότησης άμεσα και οι τοποθετήσεις ή αποσπάσεις των Κ.Φ.Α. έως το Μάιο, για να συμμετέχουν έτσι στα τεστ αξιολόγησης και επιλογής των μαθητών του Δημοτικού. Η συνεχής Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών αυτών καλό θα ήταν κάποια στιγμή να γίνει πράξη (εξάλλου νέα δεδομένα προκύπτουν συνεχώς στην Επιστήμη της Φυσικής Αγωγής ). Επειδή όμως οι εποχές άλλαξαν , όλα και όλοι είμαστε πλέον αριθμοί , πολύ κουβέντα γίνεται για το κόστος αυτών των Σχολείων. Εδώ να επισημάνω πως οι Κ.Φ.Α. είναι παντού πλεονάζων προσωπικό, όπως και οι περισσότερες των άλλων ειδικοτήτων, άρα ελάχιστες θα είναι οι ελλείψεις( πιθανή η πρόσληψη κάποιων λίγων αναπληρωτών). Την δαπάνη μεταφοράς των μαθητών (με ταυτόχρονα εξοικονόμηση δρομολογίων), αν αναλάβουν οι Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις δεν θα υπάρξει πρόβλημα. Τόσα σχολεία κλείνουν,ελέω Δ.Ν.Τ.. Ας στηριχτούν και κάποια… Ας επενδύσουμε σε παιδιά που ξυπνάνε από τα χαράματα για να κάνουν αυτό που αγαπάνε. ΤΖΙΑΤΖΙΑΣ ΜΙΧΑΗΛ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ 6ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ