Αρχική Σχολικός ΑθλητισμόςΜέσω ποιων διαδικασιών και με τη συνεργασία ποιων φορέων θα καταστεί λειτουργικότερος ο θεσμός των Πρότυπων Αθλητικών Σχολείων και των ΤΕΠΥ;Σχόλιο του χρήστη Αναστάσης Χ. | 11 Ιουλίου 2011, 08:59
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Διαβάζω, (από συναδέλφους Κ.Φ.Α. φαντάζομαι) για τον κακό τρόπο λειτουργίας των ΤΑΔ-ΕΤΑΔ, την απουσία έργου και την γενικότερη αποτυχία του θεσμού. Θα πρέπει να πω πως έχω τελείως διαφορετική άποψη και αντίληψη των πραγμάτων. Τα ΤΑΔ-ΕΤΑΔ πάντα σύμφωνα με την δική μου εμπειρία και διευκολύνουν και υποστηρίζουν τους μαθητές αθλητές αποτελώντας ένα πολύτιμο εργαλείο για τον τοπικό αθλητικό σύλλογο και το άθλημα γενικότερα. Υπήρξαν μαθητές-αθλητές που εκμεταλλευόμενοι και τα ΤΑΔ-ΕΤΑΔ αναβάθμισαν την αθλητική τους ικανότητα κατέκτησαν πανελλήνιους τίτλους, έγιναν μέλη εθνικών ομάδων. Δεν γνωρίζω βέβαια τι γίνεται αλλού με σιγουριά όπως και να έχει όμως οι γενικεύσεις για τον θεσμό αδικούν εκείνα τα ΤΑΔ που και εργάσθηκαν και εξακολουθούν να εργάζονται υποστηρίζοντας και διευκολύνοντας αθλητές και συλλόγους. Ο θεσμός κατά την γνώμη μου με διαφοροποιήσεις και προσαρμογές πρέπει να εξακολουθήσει να υπάρχει. Ένα ζήτημα που μπορεί να βελτιωθεί είναι η πολλές φορές αντιμετώπιση κάτω από το ίδιο πρίσμα διαφορετικών αθλημάτων και αγωνισμάτων τα οποία έχουν διαφορετικό προφίλ και ανάγκες. Θα πρέπει να υπάρχει ευελιξία ώστε ο τρόπος λειτουργίας των ΤΑΔ-ΕΤΑΔ να μπορέσει να εξυπηρετήσει τις ιδιαίτερες ανάγκες του καθενός και όχι από τις εμπειρίες και τις πρακτικές ενός αθλήματος να εξάγονται συμπεράσματα και να χαράσσονται κατευθύνσεις που πρέπει να εφαρμοσθούν και από τα άλλα αθλήματα.Η συνεργασία (σε συμβουλευτικό επίπεδο) με τις αθλητικές ομοσπονδίες) για μεθοδολογίες και κατευθύνσεις πιστεύω πως είναι μια λύση. Για παράδειγμα ο χαρακτηρισμός ενός 12χρονου μαθητή σαν ταλέντου έχει άλλη βαρύτητα στην ενόργανη γυμναστική και άλλη σε ένα ομαδικό άθλημα. Σε πολλά αθλήματα τα χρόνια της εφηβείας αποτελούν χρόνια αθλητικής κορύφωσης ενώ σε άλλα γενικής ακόμη προπόνησης.Επίσης ο χαρακτηρισμός κάποιου μαθητή σαν ταλέντου είναι παρακινδυνευμένος και ίσως όχι παιδαγωγικός. Η αθλητική απόδοση είναι εξαιρετικά πολυπαραγοντικό μοντέλο και για το άθλημά μου τουλάχιστον η σημερινή απόδοση δεν αποτελεί πάντα κριτήριο ασφαλούς πρόγνωσης της μελλοντικής απόδοσης ενός μαθητή-αθλητή. Στα ομαδικά αθλήματα πρέπει να γίνει κατανοητό πως είναι σπάνιο να βρεθεί μία ομάδα αποτελούμενη από σπουδαία ταλέντα Μπορεί βέβαια να βρεθούν αρκετά ταλέντα αλλά αυτά για να προπονηθούν κατάλληλα πρέπει να πλαισιωθούν και από μαθητές αθλητές μικρότερης δυναμικότητας. Σχετικά με την επιλογή των καθηγητών προπονητών το γεγονός ότι κάποιος υπήρξε καλός αθλητής ακόμη και πρωταθλητής βεβαιώνει την παλιά του αθλητική ικανότητα δεν βεβαιώνει όμως σε καμία περίπτωση την προπονητική του ικανότητα. Την προπονητική του ικανότητα μπορούν με μεγαλύτερη ακρίβεια να την αποτυπώσουν η προπονητική εμπειρία οι προπονητικές του επιτυχίες καθώς και το επίπεδο των σπουδών του σε συνδυασμέ με την αθλητική του ιδιότητα.