Αρχική Σχολικός ΑθλητισμόςΠοια είναι κατά τη γνώμη σας η αποτίμηση σήμερα του Σχολικού Αθλητισμού και της μορφής της Αθλητικής Διευκόλυνσης (ΤΑΔ / ΕΤΑΔ) με έμφαση στην αγωνιστική και εκπαιδευτική τους καταλληλότητα και τη σχέση κόστους/αθλητικοπαιδαγωγικής αποτελεσματικότητας, εντοπισμός σημείων που χρήζουν αναθεώρησης, βελτίωσης ή κατάργησης ;Σχόλιο του χρήστη Γ.Ε - ΚΦΑ | 14 Ιουλίου 2011, 07:25
1) Ο σχολικός αθλητισμός με την υπάρχουσα μορφή του χρειάζεται βελτίωση σε πολλούς τομείς: α) αναμόρφωση ωρολογίου προγράμματος, β) είσοδος νέων αθλημάτων στο πρόγραμμα των σχολικών αγώνων (πχ ξιφασκία, καράτε), γ) περισσότεροι αγώνες σε ατομικά αθλήματα (πχ στίβος, κολύμβηση) σε επίπεδο δήμων ή ακόμα και περιφέρειας και όσον αφορά τα ομαδικά αθλήματα να διεξάγονται τουρνουά και όχι να αποκλείονται με τον πρώτο αγώνα που χάνουν δ) καθιέρωση μιας ημέρας ανά τρίμηνο ή τετράμηνο για τη διεξαγωγή διαφόρων αθλημάτων – ομαδικών παιχνιδιών σε επίπεδο σχολείου ή ακόμα και όμορων σχολείων. 2) Όσον αφορά τα ΤΑΔ/ΕΤΑΔ σίγουρα δεν είναι συνηθισμένα σχολεία και με τη μορφή που έχουν σήμερα είναι σαν να λειτουργούν δύο σχολεία σε ένα. Σαφώς χρειάζονται μεγαλύτερη υλικοτεχνική υποδομή και εγκαταστάσεις και το κόστος λειτουργίας τους είναι μεγαλύτερο από ένα απλό σχολείο. Όμως το κόστος λειτουργίας τους (που δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο) δεν πρέπει να αποτελεί παράγοντα κατάργησης τους, καθώς η μέχρι τώρα λειτουργία τους έχει προσφέρει πολλά τόσο στα σωματεία των οποίων οι αθλητές είναι μαθητές των ΤΑΔ / ΕΤΑΔ (και τα οποία εντέλει καρπούνται τις προσπάθειες των μαθητών), όσο και στους ίδιους τους μαθητές – αθλητές, επειδή μπορούν να κάνουν περισσότερες προπονήσεις. Τα ΤΑΔ / ΕΤΑΔ και οι μαθητές που φοιτούν σε αυτά αποτελούν ζωντανά και υγιή κύτταρα ανάπτυξης μαθητών – αθλητών, προτύπων για τους υπόλοιπους μαθητές και γενικά για τη νεολαία και την τοπική κοινωνία καθώς υπάρχει αλληλεπίδραση και αλληλεξάρτηση μεταξύ του σχολείου και της τοπικής κοινωνίας. Στα μεγάλα αστικά κέντρα με την πληθώρα μαθητών - αθλητών, σωματείων αλλά και γυμναστών – προπονητών θα μπορούσαν να δημιουργηθούν αμιγώς αθλητικά σχολεία. Στην επαρχία και μάλιστα μακριά από αστικά κέντρα, που δεν ισχύουν οι παραπάνω προϋποθέσεις προτείνουμε να διατηρηθεί ο θεσμός των ΤΑΔ /ΕΤΑΔ, λαμβάνοντας υπόψη τις υπάρχουσες υλικοτεχνικές υποδομές (στάδια, γυμναστήρια κτλ) και τα αθλήματα που αναπτύσσονται από τα τοπικά σωματεία. Πρέπει να γίνεται έλεγχος των φύλλων αγώνων που πιστοποιούν τις συμμετοχές των μαθητών – αθλητών σε διασυλλογικούς, περιφερειακούς, σχολικούς κλπ αγώνες, ώστε να διασφαλίζεται ότι είναι ενεργοί αθλητές και όχι απλά φοιτώντες μαθητές των ΤΑΔ / ΕΤΑΔ.