Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Πέτρος | 27 Νοεμβρίου 2009, 10:30
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σαφέστατα τα τελευταία χρόνια επικράτησε καθεστώς αναξιοκρατίας, αδιαφάνειας και τακτοποίησης ημετέρων. Οι επιλογές των στελεχών εκπαίδευσης ήταν στη συντριπτική πλειοψηφία καθαρά κομματικές και είχαν επιλεγεί άνθρωποι που δεν μπορούσαν, κυριολεκτικά να γράψουν ένα υπηρασιακό έγγραφο. Το ίδιο είχε συμβεί στο χώρο των Συμβούλων, όπου με διάφορα τρικ, επιλέχθηκαν άνθρωποι που δεν τίμησαν το έργο τους, μιας και εμφανίζονταν σπάνια στα σχολεία και όποτε γινόταν αυτό λειτουργούσαν ανεπαρκέστατα. Πιστεύω ότι η επιλογή στελεχών αποτελεί τη βάση της αξιοκρατίας και της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, όπως και της σχολικής μονάδας. Διάβασα το υπόμνημα των Σχολικών Συμβούλων προς την Υπουργό, το οποίο στην πλειονότητα των σημείων του το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η κατάληψη διοικητικών θέσεων στην πυραμίδα της εκπαίδευσης. Η διακριτότητα των ρόλων ανάμεσα στην άσκηση διοηκητικών καθηκόντων και καθοδηγητικού παιδαγωγικού ρόλου είναι επιβεβλημένη.Έχω πολλαπλές εμπειρίες από Σχολικούς Συμβούλους που απιτούσαν ακόμη και από τον Περιφερειακό Διευθυντή δικαίωμα υπογραφής, σφραγίδα κ.α Αν κάποιος διαβάσει προσεκτικά το υπόμνημα διαπιστώνει ότι στόχος είναι η διατήρηση προσώπων στην πυραμίδα (μοριοδοτούν περισσότερο την προϋπηρεσία, τη διετή επιμόρφωση - σημειωτέον πολλοί οδηγήθηκαν σ΄αυτή γιατί είχαν δύο χρόνια σπουδών-,κ.α.,περισσότερο από άλλες σπουδές. Όμως απουσιάζει στην πρόταση πως θα βελτιωθεί το προσφερόμενο έργο, πως δεν θα απουσιάζουν;;;, και πως θα μπορούσαν καλύτερα να αξιολογήσουν τη σχολική μονάδα, πως θα αναβαθμιστεί η επιμόρφωση των ΠΕΚ που έχει γίνει για γέλια, μιας και οι ίδιοι πια σχεδόν απέχουν γιατί δεν πληρώνονται. Άλλο διοίκηση και άλλο επιστήμη... δεν νομείζετε; Η επιλογή των στελεχών διοίκησης, αλλά και των σχολικών Συμούλων χρήζει μελέτης με φορείς και πρόσωπα και χρειάζεται να διαρκέσει αρκετό διάστημα, γιατί είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα για την ποιότηττα της εκπαίδευσης. Συχνά οι πολιτικές ηγεσίες αντιγράφουν, ή τροποποιούν παλαιότερα Προεδρικά Διατάγματα και βρισκόμαστε χρόνια στο ίδιο δρόμο. Οι προτάσεις πάρα πολλές αλλά ας ξεκινήσουμε πρώτα....