Με τα εξαιρετικά γενικόλογα κριτήρια που έχετε βάλει δεν γίνεται τίποτα άλλο από το να διαιωνίζεται το καθεστώς επιστημονικής υπανάπτυξης της χώρας.
Θέτω υπόψη σας τα εξής
1) ¨Εχετε υπόψη ότι μεγάλο μέρος των ερευνητών της Ελλάδας διορισμένων στα ερευνητικά ιδρύματα είναι παντελώς άφαντο από την επιστημονική βιβλιογραφία και εμφανίζεται μόνο στη "γκρίζα" βιβλιογραφία?
2) Έχετε υπόψη ότι στις επιστημονικά προηγμένες χώρες δεν απαιτούνται μόνο δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά απλώς, αλλά έχουν καταρτίσει και λίστες αξιολόγησης ¨ΟΛΩΝ των γνωστών περιοδικών ανά θεματικό τομέα και υποχρεούται ο συμβασιούχος καθηγητής/ερευνητής να παράγει χ δημοσιεύσεις σε περιοδικά επιπέδου Α, ψ δημοσιεύσεις σε επιέδου Β ανά έτος κλπ. Αν εφαρμόζατε ένα τέτοιο σκληρό αλλά πραγματικό κριτήριο (Αγγλία, Αυστραλία κλπ) θα βλέπατε ότι πολλοί από τους υπάρχοντες ερευνητές σας δεν θα άξιζαν το μισθό που ήδη παίρνουν ενώ πολλοί άλλοι ικανοί βρίσκονται στη "γκρίζα εργασία"
3) Για να αποψευχθούν οι στρεβλώσεις και οι αδικίες, κάνετε μια λίστα αξιολόγησης του επιστημονικού έργου ανά τομέα έρευνας (άρθρο στο περιοδικό τάδε αξίζει τόσους βαθούς, στο δείνα περιοδικό τόσους κλπ) ώστε όλοι οι ερευνητές να ξέρουν τους κανόνες αξιολόγησής τους και με αυτούς να κρίνονται. Λεπτομέρειες στη διάθεσή σας.
4) Επιτέλους τολμήστε, αντί το σύνηθες κλίμα προσλήψεων με προκηρύξεις και γνωστούς γνωστών ώ ευνοιοκρατία, να γίνεται ΑΥΤΟΜΑΤΗ πρόσληψη των ερευνητων Γ βαθμίδας με μόνο κριτήριο το επιστημονικό τους έργο. Δηλαδή π΄.χ. εάν κάποιος επιστήμονας έχει π,χ, 15 papers σε περιοδικά επιπέδου ISI ή SCOPUS να διορίζεται αυτομάτως ερευνητής Γ και με ορίζοντα όχι τα τέσσερα, αλλά τα 2 έτη και εάν συνεχίζει να παράγει ετησίως στο ρυθμό που το κράτος ή το ίδρυμα θα ορίσει, τότε να ανανεώνεται η σύμβασή του. ¨Ετσι θα δώσετε λύση και στο άξιο ερευνητικό δυναμικό της χώρας, το οποίο δεν μπορεί να βρεί θέση μέσα στο ερευνητικό και πανεπιστημιακό σύστημα όχι λόγω έλλειψης προσόντων, αλλά λόγω έλλειψης ευκαιριών. (Σημειώστε ότι θα βρείτε χιλιάδες καθηγητές A' βαθμίδας ΑΕΙ στη χώρα μας,που ΔΕΝ έχουν τα 15 papers που προαναφέρθηκαν...).
Με τα εξαιρετικά γενικόλογα κριτήρια που έχετε βάλει δεν γίνεται τίποτα άλλο από το να διαιωνίζεται το καθεστώς επιστημονικής υπανάπτυξης της χώρας. Θέτω υπόψη σας τα εξής 1) ¨Εχετε υπόψη ότι μεγάλο μέρος των ερευνητών της Ελλάδας διορισμένων στα ερευνητικά ιδρύματα είναι παντελώς άφαντο από την επιστημονική βιβλιογραφία και εμφανίζεται μόνο στη "γκρίζα" βιβλιογραφία? 2) Έχετε υπόψη ότι στις επιστημονικά προηγμένες χώρες δεν απαιτούνται μόνο δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά απλώς, αλλά έχουν καταρτίσει και λίστες αξιολόγησης ¨ΟΛΩΝ των γνωστών περιοδικών ανά θεματικό τομέα και υποχρεούται ο συμβασιούχος καθηγητής/ερευνητής να παράγει χ δημοσιεύσεις σε περιοδικά επιπέδου Α, ψ δημοσιεύσεις σε επιέδου Β ανά έτος κλπ. Αν εφαρμόζατε ένα τέτοιο σκληρό αλλά πραγματικό κριτήριο (Αγγλία, Αυστραλία κλπ) θα βλέπατε ότι πολλοί από τους υπάρχοντες ερευνητές σας δεν θα άξιζαν το μισθό που ήδη παίρνουν ενώ πολλοί άλλοι ικανοί βρίσκονται στη "γκρίζα εργασία" 3) Για να αποψευχθούν οι στρεβλώσεις και οι αδικίες, κάνετε μια λίστα αξιολόγησης του επιστημονικού έργου ανά τομέα έρευνας (άρθρο στο περιοδικό τάδε αξίζει τόσους βαθούς, στο δείνα περιοδικό τόσους κλπ) ώστε όλοι οι ερευνητές να ξέρουν τους κανόνες αξιολόγησής τους και με αυτούς να κρίνονται. Λεπτομέρειες στη διάθεσή σας. 4) Επιτέλους τολμήστε, αντί το σύνηθες κλίμα προσλήψεων με προκηρύξεις και γνωστούς γνωστών ώ ευνοιοκρατία, να γίνεται ΑΥΤΟΜΑΤΗ πρόσληψη των ερευνητων Γ βαθμίδας με μόνο κριτήριο το επιστημονικό τους έργο. Δηλαδή π΄.χ. εάν κάποιος επιστήμονας έχει π,χ, 15 papers σε περιοδικά επιπέδου ISI ή SCOPUS να διορίζεται αυτομάτως ερευνητής Γ και με ορίζοντα όχι τα τέσσερα, αλλά τα 2 έτη και εάν συνεχίζει να παράγει ετησίως στο ρυθμό που το κράτος ή το ίδρυμα θα ορίσει, τότε να ανανεώνεται η σύμβασή του. ¨Ετσι θα δώσετε λύση και στο άξιο ερευνητικό δυναμικό της χώρας, το οποίο δεν μπορεί να βρεί θέση μέσα στο ερευνητικό και πανεπιστημιακό σύστημα όχι λόγω έλλειψης προσόντων, αλλά λόγω έλλειψης ευκαιριών. (Σημειώστε ότι θα βρείτε χιλιάδες καθηγητές A' βαθμίδας ΑΕΙ στη χώρα μας,που ΔΕΝ έχουν τα 15 papers που προαναφέρθηκαν...).