Αρχική Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη και ΚαινοτομίαΆρθρο 08:. ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥΣχόλιο του χρήστη Κώστας Συνολάκης, Πρόεδρος ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε | 24 Ιανουαρίου 2012, 12:35
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο νέο σχέδιο νόμου για την έρευνα διατυπώνεται η άποψη κατάργησης του θεσμού του ειδικού λειτουργικού επιστήμονα (ΕΛΕ) και η πιθανή ένταξη του υπάρχοντος προσωπικού σε βαθμίδες ερευνητών. Ο θεσμός των ΕΛΕ εισήχθηκε στο ερευνητικό σύστημα της χώρας με τον Νόμο 1514/85 και θεωρήθηκε σημαντική καινοτομία για την εποχή εκείνη γιατί συμπλήρωνε και συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη της τεχνολογικής έρευνας της χώρας, σε μία χρονική περίοδο που η έρευνα αυτή ήταν άγνωστη στην πατρίδα μας. Η εξέλιξη τους σε βαθμίδες ακολουθούσε απόλυτα όμοια διαδικασία και προαπαιτούμενα με αυτά των ερευνητών. Όλα αυτά τα χρόνια, οι ΕΛΕ στήριξαν το σύστημα αυτό, ανέπτυξαν νέες ερευνητικές δραστηριότητες και ιδέες, διεκδίκησαν με επιτυχία, καθοδήγησαν και υλοποίησαν εθνικά και διεθνή ερευνητικά προγράμματα και προέβησαν σε δημοσιεύσεις αντίστοιχου κύρους με αυτές των ερευνητών, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην αριστεία των ερευνητικών ινστιτούτων που υπηρετούσαν. Η μοναδική διαφορά από τους συναδέλφους τους ερευνητές ήταν η κατοχή του διδακτορικού διπλώματος, η οποία στις περισσότερες περιπτώσεις με την πάροδο των ετών αντικαταστάθηκε με την επιστημονική αριστεία στο ερευνητικό αντικείμενό τους. Για τους λόγους αυτούς δεν θα πρέπει να υποβαθμισθεί η συμβολή των ΕΛΕ στην ερευνητική διαδικασία και στη τεχνολογική αναβάθμιση της χώρας, και υποστηρίζω την παραμονή του υπάρχοντος προσωπικού στις θέσεις που ήδη κατέχουν. Τέλος, το γεγονός ότι μερικοί από αυτούς δεν απέκτησαν διδακτορικό δίπλωμα για να μπορέσουν να κριθούν σήμερα και να ενταχθούν σε θέσεις ερευνητών δεν θα πρέπει να αποτελέσει το μοναδικό κριτήριο για την προαγωγή τους σε θέσεις ερευνητών. Οι ΕΛΕ έχουν συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη των ερευνητικών ινστιτούτων στη σημερινή τους μορφή και ο νομοθέτης θα πρέπει να λάβει υπόψη του το σύνολο της επιστημονικής τους συνεισφοράς στην ανάπτυξη της έρευνας του τομέα που υπηρέτησαν και όχι μόνο το διδακτορικό δίπλωμα. Μετά τα παραπάνω, θα ήθελα να προτείνω όπως σε περίπτωση που αποφασισθεί η κατάργηση του θεσμού του ΕΛΕ, περιληφθεί με σαφήνεια σε σχετικό άρθρο του υπό προετοιμασία σχεδίου νόμου η διατήρηση των υπαρχόντων ΕΛΕ στις θέσεις που ήδη κατέχουν ή η ένταξη τους μετά από κρίση σε θέσεις ερευνητών με ειδικά προσόντα π.χ. χωρίς διδακτορικό δίπλωμα, λαμβάνοντας υπόψη την πολυετή εμπειρία τους και τη σημαντική συμβολή τους στην ανάπτυξη των ερευνητικών κέντρων.