Η ύπαρξη ινστιτούτων με έδρα σε μια γεωγραφική περιοχή και με «παράρτημα» σε μία άλλη ήταν ένα εφεύρημα, που προέκυψε κάτω απο ειδικές συνθήκες, κατά τη διάρκεια της ίδρυσης του ΕΛΚΕΘΕ με τη συγχώνευση του ΕΚΘΕ και του ΙΘΑΒΙΚ. Στην πράξη το πείραμα αυτό απέτυχε πλήρως. Οδήγησε στην αύξηση του κόστους λειτουργίας (βλ. συχνές μετακινήσεις διευθυντών, ερευνητών, κλπ, μεταξύ των δύο περιοχών), σε σοβαρές διοικητικές δυσλειτουργίες, ακόμη και σε προστριβές.
Tο παρόν νομοσχέδιο θα έπρεπε, επομένως, να περιορίσει ή και να εξαλείψει το αποτυχημένο μοντέλο των διασπασμένων σε δύο περιοχές ινστιτούτων. Αντίθετα, όμως, το νομοσχέδιο όχι μόνο υιοθετεί το μοντέλο αυτό για τα τρία προτεινόμενα ινστιτούτα στο ΕΛΚΕΘΕ, αλλά και το επεκτείνει, προτείνοντάς το και και στην περίπτωση των Ερευνητικών Κέντρων ΑΘΗΝΑ, ΙΤΕ και ΕΑΑ. Πρόκειται για σημαντική αστοχία, που θα έχει δυσμενή και αντίθετα προς τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.
Η ύπαρξη ινστιτούτων με έδρα σε μια γεωγραφική περιοχή και με «παράρτημα» σε μία άλλη ήταν ένα εφεύρημα, που προέκυψε κάτω απο ειδικές συνθήκες, κατά τη διάρκεια της ίδρυσης του ΕΛΚΕΘΕ με τη συγχώνευση του ΕΚΘΕ και του ΙΘΑΒΙΚ. Στην πράξη το πείραμα αυτό απέτυχε πλήρως. Οδήγησε στην αύξηση του κόστους λειτουργίας (βλ. συχνές μετακινήσεις διευθυντών, ερευνητών, κλπ, μεταξύ των δύο περιοχών), σε σοβαρές διοικητικές δυσλειτουργίες, ακόμη και σε προστριβές. Tο παρόν νομοσχέδιο θα έπρεπε, επομένως, να περιορίσει ή και να εξαλείψει το αποτυχημένο μοντέλο των διασπασμένων σε δύο περιοχές ινστιτούτων. Αντίθετα, όμως, το νομοσχέδιο όχι μόνο υιοθετεί το μοντέλο αυτό για τα τρία προτεινόμενα ινστιτούτα στο ΕΛΚΕΘΕ, αλλά και το επεκτείνει, προτείνοντάς το και και στην περίπτωση των Ερευνητικών Κέντρων ΑΘΗΝΑ, ΙΤΕ και ΕΑΑ. Πρόκειται για σημαντική αστοχία, που θα έχει δυσμενή και αντίθετα προς τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.