1. Η έρευνα βασίζεται στην ικανότητα και την ποιότητα των ερευνητών και για το λόγο αυτό θα πρέπει να δοθούν κίνητρα ώστε να παραμείνουν στην Ελλάδα οι καλοί ερευνητές. Αυτό θα διευκολυνθεί αν ενισχυθούν τα προγράμματα για εκπόνηση διδακτορικού και για μεταδιδακτορική έρευνα.
2. Ο στρατηγικός σχεδιασμός θα πρέπει να ξεκινήσει με προετοιμασία από το δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο με δύο παράλληλους στόχους ο ένας να είναι φιλοσοφικός "Παιδεία ανάπτυξη υγιούς νου" και ο δεύτερος τεχνολογικός θα πρέπει αυτός που τελειώνει το λύκειο να γνωρίζει καλά μαθηματικά (των οποίων η διδακτική θα πρέπει να τα αναπτύσσει σαν εργαλείο της λογικής) και ικανότητα ανάπτυξης κώδικα στην πληροφορική. Η Ελλάδα μπορεί να γίνει ταχύτατα παγκόσμια οικονομική δύναμη αν καλλιεργήσει αυτά τα τρία υπόβαθρα φιλοσοφία - μαθηματικά - πληροφορική. Θα πρέπει επίσης στις βαθμίδες αυτές τις εκπαίδευσης να καλλιεργούνται και να προάγονται τα ταλέντα.
3. Ο στρατηγικός σχεδιασμός της έρευνας θα πρέπει να επικεντρώνεται κατά 70% σε εφαρμοσμένη έρευνα που θα καλύπτει συγκεκριμένες ανάγκες της χώρας (εθνική άμυνα, γεωργία, βιομηχανία, ενέργεια, τουρισμό, πολιτιστική κληρονομιά, περιβάλλον, υλικά, υγεία, κλπ.) και θα έχει μηχανισμούς εκμετάλλευσης των προϊόντων της έρευνας. Επίσης ένα 30% θα είναι ελεύθερη έρευνα για φιλοσοφία, μαθηματικά, φυσική, χημεία, κλπ., όπου τα αποτελέσματα της έρευνας θα διαχέονται ελεύθερα για να αξιοποιούνται στη συνέχεια σε εφαρμογές.
4. Να υπάρχει μια πολιτική ανοιχτής διάθεσης δεδομένων, τουλάχιστο όλες οι δημόσιες υπηρεσίες που παράγουν δεδομένα και πληροφορίες εφόσον δεν θίγουν θέματα εθνικής άμυνας ή ασφάλειας να είναι ελεύθερα διαθέσιμες για τους ερευνητές και την ιδιωτική πρωτοβουλία.
1. Η έρευνα βασίζεται στην ικανότητα και την ποιότητα των ερευνητών και για το λόγο αυτό θα πρέπει να δοθούν κίνητρα ώστε να παραμείνουν στην Ελλάδα οι καλοί ερευνητές. Αυτό θα διευκολυνθεί αν ενισχυθούν τα προγράμματα για εκπόνηση διδακτορικού και για μεταδιδακτορική έρευνα. 2. Ο στρατηγικός σχεδιασμός θα πρέπει να ξεκινήσει με προετοιμασία από το δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο με δύο παράλληλους στόχους ο ένας να είναι φιλοσοφικός "Παιδεία ανάπτυξη υγιούς νου" και ο δεύτερος τεχνολογικός θα πρέπει αυτός που τελειώνει το λύκειο να γνωρίζει καλά μαθηματικά (των οποίων η διδακτική θα πρέπει να τα αναπτύσσει σαν εργαλείο της λογικής) και ικανότητα ανάπτυξης κώδικα στην πληροφορική. Η Ελλάδα μπορεί να γίνει ταχύτατα παγκόσμια οικονομική δύναμη αν καλλιεργήσει αυτά τα τρία υπόβαθρα φιλοσοφία - μαθηματικά - πληροφορική. Θα πρέπει επίσης στις βαθμίδες αυτές τις εκπαίδευσης να καλλιεργούνται και να προάγονται τα ταλέντα. 3. Ο στρατηγικός σχεδιασμός της έρευνας θα πρέπει να επικεντρώνεται κατά 70% σε εφαρμοσμένη έρευνα που θα καλύπτει συγκεκριμένες ανάγκες της χώρας (εθνική άμυνα, γεωργία, βιομηχανία, ενέργεια, τουρισμό, πολιτιστική κληρονομιά, περιβάλλον, υλικά, υγεία, κλπ.) και θα έχει μηχανισμούς εκμετάλλευσης των προϊόντων της έρευνας. Επίσης ένα 30% θα είναι ελεύθερη έρευνα για φιλοσοφία, μαθηματικά, φυσική, χημεία, κλπ., όπου τα αποτελέσματα της έρευνας θα διαχέονται ελεύθερα για να αξιοποιούνται στη συνέχεια σε εφαρμογές. 4. Να υπάρχει μια πολιτική ανοιχτής διάθεσης δεδομένων, τουλάχιστο όλες οι δημόσιες υπηρεσίες που παράγουν δεδομένα και πληροφορίες εφόσον δεν θίγουν θέματα εθνικής άμυνας ή ασφάλειας να είναι ελεύθερα διαθέσιμες για τους ερευνητές και την ιδιωτική πρωτοβουλία.