Αρχική Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη και ΚαινοτομίαΆρθρο 06:. ΟΡΓΑΝΩΣΗ, ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝΣχόλιο του χρήστη ΕΝΙΑΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΣΤΗ ΓΓΕΤ | 7 Φεβρουαρίου 2012, 10:25
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο Σύλλογός μας διαμαρτύρεται για την ανάρτηση Σχεδίου Νόμου κατ’ άρθρο στις 29 Ιανουαρίου 2012 ενώ η διαβούλευση έληγε στις 30 Ιανουαρίου επί συνοπτικών Άρθρων, του ίδιου Σχεδίου Νόμου. Παρά την πρόθεση μας για συμμετοχή στη Διαβούλευση αυτή, θεωρούμε ότι η παράταση δεν ήταν αρκετή ώστε να εκφράσουμε εμπεριστατωμένα σχόλια μας επί του νέου κειμένου. Επομένως, με τη συμμετοχή μας, περιοριζόμαστε στο σχολιασμό των αρχικών Άρθρων με την ελπίδα ότι δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές μεταξύ των δύο κειμένων, γεγονός που θα εξέθετε ακόμα περισσότερο τη διαδικασία της διαβούλευσης. Οργάνωση, Διοίκηση & Εποπτεία των Ερευνητικών Κέντρων Το Άρθρο αφορά στη λειτουργία των Ερευνητικών Κέντρων. Σε σχέση με τις προτάσεις που περιέχονται στο προς διαβούλευση κείμενο, οι απόψεις είναι οι παρακάτω: 1. Θεωρούμε ότι ο Νόμος πρέπει να αφορά όλα τα Ερευνητικά Κέντρα οπουδήποτε και αν ανήκουν (Πρόταση 2). 2. Σε σχέση με τα Επιστημονικά Συμβούλια των Ερευνητικών Ινστιτούτων, θεωρούμε ότι είναι προτιμότερο να συνιστώνται σε επίπεδο Ερευνητικού Κέντρου (κατά βάση Πρόταση 2) με τη συμμετοχή 1 ή 2 εξωτερικών επιστημόνων διεθνούς κύρους και με ειδίκευση στο . Εννοείται ότι η όλη λειτουργία πρέπει να καλύπτεται από τον Εσωτερικό Κανονισμό του Κέντρου. Σε ότι αφορά τη ΓΓΕΤ, υποστηρίζουμε τη διαμόρφωση του Πρότυπου Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας από την Υπηρεσία καθώς και την εφαρμογή του σε όλα τα Ερευνητικά Κέντρα. Επίσης, υποστηρίζουμε σαφώς την παρακολούθηση των Κέντρων από δημόσιο φορέα (ΓΓΕΤ). Αντίθετα, μεγάλο προβληματισμό έχουν προκαλέσει τα σχόλια των – ενδιαφερομένων – συλλόγων ερευνητών στα Ε.Κ. Θεωρούμε ότι οι απόψεις τους θα έπρεπε να ληφθούν υπ’ όψη δεδομένου ότι πρόκειται για τους “λειτουργούς” οι οποίοι θα κάνουν πράξη τους όποιους στόχους του Νομοθέτη. Επομένως, ο Σύλλογός μας υποστηρίζει τις διαφωνίες που έχουν εκφραστεί στη διαβούλευση τόσο γενικά όσο και ειδικά, δίνοντας έμφαση στα παρακάτω σημεία: • Θεωρούμε ότι πρέπει να διασφαλίζεται η συνέχιση της προσφοράς όλων των υφιστάμενων βαθμίδων εργαζομένων στα Ε.Κ. καθώς και η εξέλιξή τους. • Κύριο ρόλο στο Όργανο Διοίκησης των Ε.Κ. πρέπει να παίζουν ο Πρόεδρος και οι Διευθυντές με απαραίτητη συμμετοχή των εκπροσώπων των ερευνητών αλλά και γενικότερα των εργαζομένων σε αυτά. • Δε συμφωνούμε με τον αποκλεισμό των συλλογικών οργάνων των ερευνητών και των Ε.Κ. από τη διαβούλευση αλλά και την εφαρμογή του - προς ψήφιση - Νόμου με αντίστοιχη ισχυροποίηση του ρόλου των Προέδρων (Σύνοδος Προέδρων). Με απλά λόγια, έχουμε την εντύπωση ότι ο όποιος διάλογος δεν έχει γίνει με την ερευνητική κοινότητα αλλά με τα πρόσωπα που έτυχε να ηγούνται των Ε.Κ. τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Συμπερασματικά, η λειτουργία των Ε.Κ. πρέπει να διασφαλίζει το δημόσιο χαρακτήρα του ερευνητικού συστήματος και τη συνέχιση της προσφοράς των ελλήνων ερευνητών.