Το παρόν κεφάλαιο χρίζει σημαντικών διορθώσεων. Είναι άξιον απορίας ότι μια σειρά θεμάτων που αφορούν ζητήματα προσωπικού, αντιμετωπίστηκαν με διαφορετικό τρόπο στον ανάλογο νόμο για τα ΑΕΙ.
• Στο Ερευνητικό Προσωπικό προτείνεται να διατηρηθεί ο θεσμός των ΕΛΕ και η βαθμίδα Δ’ Ερευνητή.
• Είναι απαράδεκτο να προβλέπεται κατάργηση θέσεων χωρίς μεταβατικές διατάξεις και να δίνεται η «δυνατότητα» σε προσωπικό που δεν έχει διδακτορικό (πχ ΕΛΕ Δ και Γ ) να «εξελιχθούν» σε Ερευνητές. Πρέπει να δίνεται η δυνατότητα παραμονής των ΕΛΕ σε προσωποπαγείς θέσεις.
• Η διαδικασία παροχής και το ύψος πρόσθετων αμοιβών στο σύνολο του προσωπικού των ΕΚ ως οικονομικό κίνητρο για την προσέλκυση εξωτερικής χρηματοδότησης καθορίζεται στον Εσωτερικό Κανονισμό των Κέντρων. Οι πρόσθετες αμοιβές για την προσέλκυση εξωτερικής χρηματοδότησης πρέπει να αποσαφηνιστεί και στο επίπεδο του νόμου και να αφορούν το σύνολο του προσωπικού.
• Ο τρόπος συγκρότησης των επιτροπών κρίσης Ερευνητών προτείνεται να παραμείνει όπως προβλέπεται από το Ν. 1514/1985, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
• Ως προς τον τρόπο στελέχωσης των Ερευνητικών Κέντρων με επιστημονικό , τεχνικό, Διοικητικό και Βοηθητικό προσωπικό προτείνεται να ισχύσουν οι προβλέψεις του άρθρου 4 του Ν. 2919/2001.
• Δεν υπάρχει καμία αναφορά σε Ερευνητικές άδειες ενώ αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της σταδιοδρομίας ενός ερευνητή.
• Δεν καθιερώνεται η μισθολογική εξίσωση με τα μέλη ΔΕΠ των ΑΕΙ πράγμα που οδηγεί σε υποβάθμιση του θεσμού του Ερευνητή με αδυναμία προσέλκυσης αξιόλογων επιστημόνων αλλά και αδυναμία παραμονής των ήδη υπηρετούντων σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στα ΕΚ του ανεπτυγμένου κόσμου.
• Θα πρέπει να θεσμοθετηθούν θέσεις Τεχνικού Προσωπικού προσωπικού υψηλής εξειδίκευσης (ΕΤΕ).
Το παρόν κεφάλαιο χρίζει σημαντικών διορθώσεων. Είναι άξιον απορίας ότι μια σειρά θεμάτων που αφορούν ζητήματα προσωπικού, αντιμετωπίστηκαν με διαφορετικό τρόπο στον ανάλογο νόμο για τα ΑΕΙ. • Στο Ερευνητικό Προσωπικό προτείνεται να διατηρηθεί ο θεσμός των ΕΛΕ και η βαθμίδα Δ’ Ερευνητή. • Είναι απαράδεκτο να προβλέπεται κατάργηση θέσεων χωρίς μεταβατικές διατάξεις και να δίνεται η «δυνατότητα» σε προσωπικό που δεν έχει διδακτορικό (πχ ΕΛΕ Δ και Γ ) να «εξελιχθούν» σε Ερευνητές. Πρέπει να δίνεται η δυνατότητα παραμονής των ΕΛΕ σε προσωποπαγείς θέσεις. • Η διαδικασία παροχής και το ύψος πρόσθετων αμοιβών στο σύνολο του προσωπικού των ΕΚ ως οικονομικό κίνητρο για την προσέλκυση εξωτερικής χρηματοδότησης καθορίζεται στον Εσωτερικό Κανονισμό των Κέντρων. Οι πρόσθετες αμοιβές για την προσέλκυση εξωτερικής χρηματοδότησης πρέπει να αποσαφηνιστεί και στο επίπεδο του νόμου και να αφορούν το σύνολο του προσωπικού. • Ο τρόπος συγκρότησης των επιτροπών κρίσης Ερευνητών προτείνεται να παραμείνει όπως προβλέπεται από το Ν. 1514/1985, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει. • Ως προς τον τρόπο στελέχωσης των Ερευνητικών Κέντρων με επιστημονικό , τεχνικό, Διοικητικό και Βοηθητικό προσωπικό προτείνεται να ισχύσουν οι προβλέψεις του άρθρου 4 του Ν. 2919/2001. • Δεν υπάρχει καμία αναφορά σε Ερευνητικές άδειες ενώ αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της σταδιοδρομίας ενός ερευνητή. • Δεν καθιερώνεται η μισθολογική εξίσωση με τα μέλη ΔΕΠ των ΑΕΙ πράγμα που οδηγεί σε υποβάθμιση του θεσμού του Ερευνητή με αδυναμία προσέλκυσης αξιόλογων επιστημόνων αλλά και αδυναμία παραμονής των ήδη υπηρετούντων σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στα ΕΚ του ανεπτυγμένου κόσμου. • Θα πρέπει να θεσμοθετηθούν θέσεις Τεχνικού Προσωπικού προσωπικού υψηλής εξειδίκευσης (ΕΤΕ).