• Σχόλιο του χρήστη 'Ανδρέας' | 27 Νοεμβρίου 2009, 11:15

    Κάποια στιγμή θα πρέπει όλοι μας να πάρουμε στα σοβαρά το θέμα Παιδεία και εκπαιδευτικός. Δυστυχώς μέχρι και σήμερα η διαπαιδαγώγηση και το μέλλον των παιδιών μας βρίσκεται τις περισσότερες φορές σε χέρια ακατάλληλων εκπαιδευτικών. Δεν είναι τυχαίο ότι η παραπαιδεία βρίσκεται όχι μόνο στην δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά φτάνει ως και τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Είναι θετικό ότι ξεκινά μια προσπάθεια έχοντας ίσως για πρώτη φορά το συμφέρον του μαθητή στο επίκεντρο των εξελίξεων και όχι όλων των υπολοίπων. Ποιες οι αδικίες με το σημερινό σύστημα ; 1. Προϋπηρεσία μαζεύουν αμέσως οι «γνωστοί» και όσοι κατοικούν εκτός των μεγάλων πόλεων. Παραδείγματα… απλά δείτε ους πίνακες των γυμναστών ΠΕ11 και θα μπείτε στο νόημα. Έτσι άτομα ΧΩΡΙΣ καμία προσπάθεια ή επιτυχία σε ΑΣΕΠ να διορίζονται και ΝΑ ΠΡΟΗΓΟΥΝΤΑΙ στην επιλογή των θέσεων και τα λοιπά κορόιδα (όπως εγώ) να είμαι επιτυχών σε όσους ΑΣΕΠ έχουν δώσει αλλά να μην διορίζομαι γιατί με το 60-40 να βρίσκονται λίγο πιο κάτω από αυτούς που παίρνουν μέσω ΑΣΕΠ. Παράδειγμα φετινός ΑΣΕΠ ΠΕ19-20. Διορίστηκαν ή θα διοριστούν 80 άτομα που απέτυχαν ή δεν έκαναν καν το κόπο να πάνε να δώσουν ενώ υπάρχουν παιδιά που πέρασαν αλλά… είπαμε πχ ο νούμερο 80 ΠΕ19 είναι ακατάλληλος να διοριστεί γιατί ο ΑΣΕΠ διορίζει μέχρι και τον 79 και τις υπόλοιπες θέσεις θα τις καλύψει από τους ΑΠΟΤΥΧΟΝΤΕΣ γιατί απλά έχουν …προϋπηρεσία! ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ! 2. Η εντοπιότητα είναι σημαντικότερη από ένα μεταπτυχιακό και ένα διδακτορικό !!! Δείτε τι συμβαίνει με τα αθλητικά σχολεία ΤΑΔ. 6 χρόνια κόπου και μόχθου διαγράφονται γιατί προηγείται η εντοπιότητα. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ! 3. Πολύτεκνοι διορίζονται αμέσως και χωρίς άλλη ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ – ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ – ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ στον τόπο τους. Δηλαδή συνάδελφοι με μεγαλύτερο βαθμό πτυχίου, Διδακτορικό, Μεταπτυχιακό, επιτυχία σε ΑΣΕΠ αν και όταν διοριστούν θα δουν το σπίτι τους (μαζεύοντας μόνο μόρια, χωρίς τις «γνωστές» διασυνδέσεις) στην καλύτερη των περιπτώσεων μετά από 8 με 10 χρόνια σε δυσπρόσιτο ή μετά από 12-20 χρόνια ανάλογα με τις τοποθετήσεις (ανάλογα με την ειδικότητα) . Αν είναι έτσι να το ξέρουμε… να βρούμε «τα μέσα» και να «κάνουμε πολλά παιδιά» μόνο και μόνο για να βολευτούμε σε μία θέση στο δημόσιο χωρίς να είμαστε άξιοι γι’ αυτή. Γιατί δεν μπορεί για το ίδιο δημόσιο για μία θέση π.χ στο Υπουργείο Παιδείας μέσω ΑΣΕΠ να συγκεντρώνω x μόρια ως πολύτεκνος και να με περνά ένας άλλος πολύτεκνος και να χάνω τη θέση και στην εκπαίδευση που υπάρχει γραπτός διαγωνισμός να μην υπάρχει κανένα κριτήριο !! ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ! 4. Οι τρίτεκνοι παίρνουν απόσπαση αμέσως στον τόπο τους… δεν θα γράψω τα ίδια με παραπάνω το θεωρώ υπερβολή. Αλλά κάτι πρέπει να αλλάξει. Το τι το συμπεριλαμβάνω παρακάτω στις προτάσεις μου. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ! Τι θα ήθελα να αλλάξει.. Αν δεν κάνω λάθος υπάρχει ένα άρθρο, μια μικρή παράγραφος, κάπου μέσα στο σύνταγμα που αναφέρει ότι όλοι μας είμαστε ίσοι… με ίδια δικαιώματα και ίδιες υποχρεώσεις…. Ας την εφαρμόσουμε όλοι μας επιτέλους στην πράξη αυτή την παράγραφος. Να ποιες είναι οι προτάσεις μου : • Να μετρήσουν επιτέλους τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά όπως τους αξίζουν. (Μιλάμε για 1 έως και 6 χρόνια σπουδών επιπλέον. ) • Με την προκήρυξη του ΑΣΕΠ θα πρέπει ,μαζί με τον αριθμό των θέσεων να υπάρχουν και οι περιοχές των τοποθετήσεων για όλους τους επιτυχόντες. • Αφού όλοι οι διορισμοί στο δημόσιο γίνονται μέσω ΑΣΕΠ… έτσι θα πρέπει να γίνει και στους εκπαιδευτικούς. Όλοι μέσω ΑΣΕΠ και μάλιστα από τον τρέχοντα ΑΣΕΠ. (Έτσι δεν συμβαίνει και στο υπόλοιπο δημόσιο;) Είπαμε να μην ξεχνάμε το άρθρο του συντάγματος περί ισότητας των πολιτών… o Άρα ΑΣΕΠ κάθε χρόνο και με το σύστημα των πολλαπλών απαντήσεων για να βγαίνουν γρήγορα τα αποτελέσματα και να μην έχουμε φαινόμενα όπως υπήρξαν σε προηγούμενους διαγωνισμούς (80 γνωστικό , 88 παιδαγωγικά και 30 ειδική διδακτική !!). Μόνο ο υπολογιστής να σαρώνει τις απαντήσεις για να μην υπάρχουν γκρίνιες και μουρμούρες. o Αν οι θέσεις δεν καλύπτονται από τους επιτυχόντες… τότε να υπάρχουν οι πίνακες για όσους έχουν τουλάχιστον 1 επιτυχία ΑΣΕΠ + μόρια προϋπηρεσίας και εργασία μόνο ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι. o Αν δεν καταργηθεί ο ταλαίπωρος ωρομίσθιος , να υπάρχουν ενιαίοι πίνακες . Δεν μπορεί επειδή εγώ μένω πχ. Θεσσαλονίκη και έχω 0 προϋπηρεσία να μην δουλεύω και κάποιος άλλος με την ίδια κατάσταση επειδή ζει πχ Σπάρτη να δουλεύει αμέσως. Είπαμε ίσες ευκαιρίες σε όλους! • Εντοπιότητα να λαμβάνεται υπόψη όπως και στους λοιπούς διαγωνισμούς και μόνο για μόνιμο διορισμό. Χωρίς μόρια απλά με την υποχρέωση για 10-ετή παραμονή στον τόπο διορισμού για όποιον δεν είναι από εκεί.(Αυτό δεν ισχύει στον ΑΣΕΠ ή κάνω λάθος). • Σε κάθε ΑΣΕΠ να υπάρχουν θέσεις και τοποθετήσεις για τρίτεκνους και πολύτεκνους ΟΠΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ για τον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Για παράδειγμα 200 ΠΕ11 , 140 για όλη τη χώρα και 60 για τριτέκνους και πολύτεκνους στις x,y,z περιοχές. Να ξέρουν από πριν σε ποιες περιοχές θα διοριστούν, και θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους ΟΠΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ σε ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ τίποτα περισσότερο τίποτα λιγότερο. Οπότε ανάλογα θα επιλέγουν σε ποια κατηγορία θα διαγωνιστούν. ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΟΝ ΑΣΕΠ ; Δηλαδή είμαι ικανός και έχω την x προϋπηρεσία(πχ 24 μόρια ), δηλαδή διδάσκω το συγκεκριμένο αντικείμενο για τουλάχιστον 3 χρόνια και αν δεν μπορώ να πιάσω τη βάση σε αυτά που διδάσκω;!! Τότε τι κάνω στα σχολεία; και τι μαθαίνουν οι μαθητές μου; Με τα σημερινά δεδομένα αυτός που διδάσκει 3 χρόνια ως αναπληρωτής και δεν καταφέρνει να πιάσει τη βάση σε αυτά που διδάσκει το υπουργείο τον επιβραβεύει και του δίνει θέση μόνιμου διορισμού και τον «άλλο» τον «ανίκανο» που συγκέντρωσε 76 μόρια στον ΑΣΕΠ + 4 του βαθμού + 2 του μετ/κού + 4 διδακτορικού σύνολο 86 μόρια τον στέλνει στον επόμενο ΑΣΕΠ γιατί η «βάση διορισμού μέσω ΑΣΕΠ» ήταν 86,05 !! ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ ΕΧΟΥΜΕ !!