Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη ΔΑΝΑΛΗΣ ΣΠ. | 27 Νοεμβρίου 2009, 11:37
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στις εφημερίδες γράφεται ότι η υπουργός παιδείας θα καταργήσει την βάση του δέκα για εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ . Τα γραφόμενα στον τύπο είναι πολύ επικριτικά γι αυτήν την απόφαση και το επιχείρημα της υπουργού είναι ότι ήταν προεκλογική υπόσχεση . Βέβαια αυτό το επιχείρημα είναι ακαταμάχητο ,"ας προσέχατε όταν ψηφίζατε ,τώρα καλά να τα πάθετε". Παρ όλα αυτά πρέπει τουλάχιστον και εκ των υστέρων να συζητήσουμε τις αρχές στις οποίες πρέπει να στηρίζεται η παιδεία της χώρας και τις οποίες θα μεταδίδει στους νέους. Διότι ότι αφορά την νεολαία προδικάζει και το μέλλον αυτής της χώρας. . Κατά την γνώμη μου τα βασικά που πρέπει η παιδεία να διδάξει στους νέους είναι , α. εργατικότητα β. σεβασμός στην περιουσία του κοινωνικού συνόλου , δηλαδή στην κρατική περιουσία γ. πειθαρχία στην εργασία και στο κοινωνικό σύνολο μέσα στο πλαίσιο των νόμων και της δημοκρατίας. δ.Ως μέλη του του κοινωνικού συνόλου έχουν και υποχρεώσεις και όχι μόνο δικαιώματα .Εάν από την παιδεία που παρέχουμε στους νέους λείπουν όλα αυτά και εάν τα παραδείγματα τα οποία τούς δίνουμε μέσα από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα είναι αντίθετα μετά παραπάνω , έστω και εάν η μόρφωση που τούς παρέχουμε είναι πολύ καλή , τότε εκπαιδεύουμε πολίτες όχι χρήσιμους ,αλλά παρασιτικούς αντιπαραγωγικούς άχρηστους και επιζήμιους για το κοινωνικό σύνολο.Είναι σαν πριονίζουμε τα πόδια τις καρέκλας που καθόμαστε. Ποιά είναι η κατάσταση στην Ανώτατη παιδεία , οποία δεν διαφέρει και πολύ από τις άλλες βαθμίδες , στοιχειώδη και μέση εκπαίδευση . Στα Ελληνικά Πανεπιστήμια διδάσκεται η αρχή της ήσσονος προσπάθειας, και τελείωσε τις σπουδές αντιγράφοντας , χωρίς άγχος και όποτε θέλεις ακόμη και σε δέκα χρόνια ,σε λίγο μάλιστα είναι έτοιμη οι φοιτητικοί σύλλογοι να ζητήσουν να συνταξιοδοτούνται οι αιώνιοι φοιτητές .Τα περισσότερα ΤΕΙ εκτός Αττικής έχουν αμφισβητούμενο και πιθανόν άχρηστο γνωστικό αντικείμενο , σε αυτά επιτυγχάνουν μέτριοι έως κακοί μαθητές .Οι σπουδές τους διαρκούν οπωσδήποτε 7 με 8 χρόνια .Οι σπουδές τους δεν είναι καθόλου εντατικές είναι" σπουδές τις καφετέριας".Σε ηλικία 29 χρόνων παίρνουν ένα άχρηστο δίπλωμα το οποίο δεν τους εξασφαλίζει καμία καριέρα ούτε θέση εργασίας .Και το κυριότερο δεν έχουν μάθει να δουλεύουν αλλά μόνο να ξοδεύουν τα χρήματα του πατέρα τους.Δηλαδή παιδεία ΕΚΤΡΟΦΕΙΟ ΤΕΜΠΕΛΗΔΩΝ .Η μόνη τους προοπτική να διορισθούν σε κάποια θέση αργόμισθου στο δημόσιο ,ώστε να συνεχίσει να τους πληρώνει σε όλη τους την ζωή το κοινωνικό σύνολο. Δεν σπαταλάνε κατά την διάρκεια των σπουδών τους μόνο τα χρήματα των γονέων τους , αλλά και τα χρήματα του ελληνικού Δημοσίου .Δηλαδή τα χρήματα πού πληρώνει για φόρους ο Έλληνος πολίτης ,και τα επιβαρύνεται με την αύξηση του δημόσιου χρέους.Στην ΓΑΛΛΙΑ και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες στα Δημόσια Πανεπιστήμια εάν δεν προαχθείς επί δύο χρόνια σε διώχνουν και μπορείς να συνεχίσεις τις σπουδές σου σε ιδιωτικά Πανεπιστήμια πληρώνοντας τα δίδακτρα.Διότι για να παρέχει τις σπουδές το Δημόσιο πληρώνει καθηγητές υπαλλήλους ενοίκια βιβλία και όλα όσα απαιτούνται για την λειτουργία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΩΝ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ δεν υπάρχει κανένας έλεγχος του έργου το οποίο παράγουν, εκπαιδευτικό η ερευνητικό. Αυτό σημαίνει ότι εργάζονται ανάλογα με την διάθεση τους η την συνείδηση τους. Με άλλα λόγια το 60 τοις εκατό υποαπασχολείται η δουλεύει ελάχιστα. Ο τρόπος εκλογής των πρυτανικών αρχών ,που είναι τα διοικητικά όργανα των Πανεπιστημίων,γίνεται από από ένα εκλεκτορικό σώμα με πολύ μεγάλη συμμετοχή φοιτητοπατέρων και συνδικαλιστών των υπαλλήλων διοίκησης, παγκόσμιας πρωτοτυπίας ως προς την σύνθεση του . Και ο τρόπος εκλογής προδικάζει και τον τρόπο διοίκησης ο οποίος κυμαίνεται από ανύπαρκτο έως φαυλοκρατικό. Δεν είναι μόνο ότι παράγουμε αμόρφωτους αποφοίτους των ΑΕΙ και ΤΕΙ .και δεν έχουμε υποδομή για παραγωγή έρευνας και τεχνολογίας η οποία θα αναβάθμιζε παραγωγικά και οικονομικά την χώρα , αλλά ακόμη χειρότερα όπως λειτουργεί η περιγραφόμενη εκπαιδευτική διαδικασία παράγει ανήθικους πολίτες. Δηλαδή τεμπέληδες και δεν περιφρουρούν τα συμφέροντα και την περιουσία του δημοσίου αλλά αντίθετα είναι έτοιμοι ανα πάσα στιγμή για δικό τους όφελος να τα ξεπουλήσουν ( χωρίς κοινωνική συνείδηση ).. Γι αυτό καλόν είναι να ξανασκεφτείτε τις υποσχέσεις αλλά κυρίως τις υλοποιήσεις και όχι να μειώσετε την βάση του δέκα αλλά να την αυξήσετε.. Επιπλέον σε αυτή την" μαύρη τρύπα" θέλετε να σπαταλήσετε 1 δισ .ευρώ επιπλέον αντί να φροντίσετε να την οργανώσετε και να εξοικονομήσετε άλλα τόσα.