Αρχική Οργάνωση Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας-Εθνικός Οργανισμός ΠιστοποίησηςΆρθρο 39: Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Παυλάκος Μαυροειδής | 24 Νοεμβρίου 2012, 00:41
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 39 παρ 5 γ) Σε κάθε σχολική μονάδα της γενικής ………………… •Η σύνθεση της ΕΔΕΑΥ θα λειτουργεί ανασταλτικά στη λειτουργία των σχολικών μονάδων που ανήκουν τα μέλη της. Έχουν όλοι, διευθυντής, δάσκαλος, εκπαιδευτικός, ΕΕΠ, … ωράριο εργασίας το οποίο και συμπληρώνουν στις σχολικές τους μονάδες και έρχονται να επιφορτιστούν με επιπλέον έργο στο οποίο δε θα είναι εκ των πραγμάτων αποδοτικοί. Η λειτουργία της ΕΔΕΑΥ υπονομεύεται εξ αρχή. •ΕΕΠ (ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός) πρέπει να στελεχώσει τις τυπικές σχολικές μονάδες, έστω σε επίπεδο σχολικών συγκροτημάτων. Ο αριθμός τους να εξαρτάτε από το πλήθος των μαθητών του συγκροτήματος. Να υποστηρίζουν επιστημονικά την σχολική κοινότητα και να προβαίνουν μαζί με τους εκπαιδευτικού στην διαπίστωση της ανάγκης σε πρώτο επίπεδο. Να παρεμβαίνει στον μαθητή με την σύμφωνή γνώμη του κηδεμόνα. Να εισηγούνται στον κηδεμόνα την ανάγκη επίσκεψης στο ΚΕΔΔΥ. δ) Στις συνεδριάσεις της ΕΔΕΑΥ συμμετέχει, ως εισηγητής χωρίς δικαίωμα ψήφου, ο …………… •Δεν είναι δυνατόν στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση εισηγητής να είναι ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός του τμήματος. Ο ρόλος του υπεύθυνου εκπαιδευτικού στη δευτεροβάθμια περιορίζεται στην καταχώρηση των απουσιών και την ενημέρωση, συνήθως γραπτή, του κηδεμόνα για αυτές. Σε κάποιες περιπτώσεις ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός μπορεί και να μην κάνει μάθημα στον μαθητή ή να είναι κάποιος που δεν μπορεί να διαπιστώσει τις εκπαιδευτικές του ανάγκες λόγο της φύσης του μαθήματος του διδάσκει (π.χ. γυμναστής). Εισήγηση, για τη δευτεροβάθμια πρέπει να κάνει ο σύλλογος των εκπαιδευτικών, μετά από συνεδρίαση με αποκλειστικό θέμα την διερεύνηση πιθανών δυσκολιών που παρατηρούνται σε μαθητές, μετά από εύλογό χρονικό διάστημα ή διαγνωστικά τεστ (στην αρχή της σχολικής χρονιάς). Εδώ πρέπει να λάβουμε υπόψη και τη δυσκολία που γεννά το γεγονός ότι στη δευτεροβάθμια έχουμε πολλές διαφορετικές ειδικότητες και μαθήματα, όπου οι ΕΕΑ έχουν διαφορετική διαβάθμιση. Θεωρητικά η διαπίστωση των αναγκών πρέπει να έχει γίνει στην πρωτοβάθμια και να συνεχίζεται η υποστήριξη τη δευτεροβάθμια. ε) Η ΕΔΕΑΥ έχει, μεταξύ άλλων, τις εξής αρμοδιότητες: αα) Διενεργεί διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση των εμποδίων εκπαίδευσης και …………… •Εάν τα μέλη της ΕΔΕΑΥ κάνουν όλα τα παραπάνω δεν θα παρέχουν κανένα άλλο έργο στα σχολεία που ανήκουν. Επίσης για να γίνουν πολλά από τα παραπάνω χρειάζονται εργαλεία διαγνωστικά που σήμερα μόνο τα ΚΕΔΔΥ διαθέτουν. •ΕΕΠ (ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός) πρέπει να στελεχώσει τις τυπικές σχολικές μονάδες, έστω σε επίπεδο σχολικών συγκροτημάτων. Ο αριθμός τους να εξαρτάτε από το πλήθος των μαθητών του συγκροτήματος. Να υποστηρίζουν επιστημονικά την σχολική κοινότητα και να προβαίνουν μαζί με τους εκπαιδευτικού στην διαπίστωση της ανάγκης σε πρώτο επίπεδο. Να παρεμβαίνει στον μαθητή με την σύμφωνή γνώμη του κηδεμόνα. Να εισηγούνται στον κηδεμόνα την ανάγκη επίσκεψης στο ΚΕΔΔΥ. •Με αυτόν τον τρόπο στο ΚΕΔΔΥ φτάνουν οι μαθητές που έχουν ανάγκη παρέμβαση. •Η διαδικασία πρέπει να είναι απλοποιημένη, να μην υπάρχει εμπλοκή πολλών. Επίσης προσοχή στην δευτεροβάθμιά, π.χ. ο σχολικός σύμβουλος δεν είναι ένας. •Κάποια στιγμή πρέπει να γίνει διαχωρισμός της ειδικής αγωγής σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια. στ) Ο σχολικός ψυχολόγος και ο κοινωνικός λειτουργός της ΕΔΕΑΥ μπορούν να ……………… •Όχι σχολικός ψυχολόγος, να αντικατασταθεί με το ψυχολόγος. Είναι ευρύτερος όρος και περιλαμβάνει αυτούς που μέχρι σήμερα στήριξαν τη ειδική αγωγή σε όλα τα επίπεδα και έχουν εμπειρία που δεν μπορεί να αντικατασταθεί από καμία θεωρητική γνώση.