Αρχική Οργάνωση Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας-Εθνικός Οργανισμός ΠιστοποίησηςΆρθρο 39: Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Παναγιώτης Τζουβελέκης | 25 Νοεμβρίου 2012, 19:41
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
26/11/2012 ΘΕΜΑ: «Διαμαρτυρία για τον αποκλεισμό από τις νεοσυσταθείσες Επιτροπές Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ) της ειδικότητας του Εργοθεραπευτή καθώς και άλλων σημαντικών ειδικοτήτων στην αξιολόγηση και υποστήριξη των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών» Έχοντας υπόψη : α) τον νόμο 1566/1985 «Δομή και λειτουργία της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», β) τον νόμο 2817/2000 «Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και άλλες διατάξεις», γ) το Π.Δ. 301/1996 «Αναλυτικό πρόγραμμα ειδικής αγωγής», δ) το Π.Δ. 83/1989 «Επαγγελματικά δικαιώματα πτυχιούχων των τμημάτων : …, γ) ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, …, της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.)», ε) τον νόμο 3699/2008 «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στ) τις οδηγίες της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Εργοθεραπευτών (Word Federation of Occupational Therapists – WFOT) και του Συμβουλίου Εργοθεραπευτών των Ευρωπαϊκών Χωρών (Congress of Occupational Therapist for the European Countries – COTEC) ζ) το ΦΕΚ αρ. 449/3-04-2007 «ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΣΜΕΑ» και ειδικότερα σε ό,τι αφορά στα καθήκοντα των Εργοθεραπευτών, σελ. 9392 – 9393, εδάφια 1 – 6 όπου αναφέρεται ό,τι : Οι Εργοθεραπευτές 1. Αξιολογούν τις αναπτυξιακές, λειτουργικές και αισθητικοκινητικές δεξιότητες των μαθητών, με ειδικές δοκιμασίες και τεχνικές. 2. Προσδιορίζουν τις ανάγκες των μαθητών και καθορίζουν τους στόχους αποκατάστασης των διαφόρων δεξιοτήτων μέσω σκόπιμων δραστηριοτήτων (κινητικών, αντιληπτικών κ.ά.) που βοηθούν τον μαθητή στη σχολική και κοινωνική προσαρμογή. 3. Παρακολουθούν και εξετάζουν περιοδικά την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών … 4. … Προτείνουν την προμήθεια βοηθημάτων για τη διευκόλυνση της ψυχοκινητικής δραστηριότητας και της μαθησιακής ετοιμότητας των μαθητών, ώστε να αξιοποιούνται στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό οι δυνατότητές τους… 5. Αναλαμβάνουν την ενημέρωση του προσωπικού του σχολείου και των γονέων, σε θέματα απόκτησης δεξιοτήτων μέσω σκόπιμων δραστηριοτήτων, ώστε να υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση στο χώρο του σχολείου και στο σπίτι… Διαμαρτυρόμαστε για τον αποκλεισμό της ειδικότητας του Εργοθεραπευτή από τις υπό σύσταση Επιτροπές Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ) και ζητάμε: 1. τη συμμετοχή του Εργοθεραπευτή στις ΕΔΕΑΥ και προτείνουμε τα εδάφια 5. γ) ββ) και 5. γ) γγ) του άρθρου 39 που αναφέρονται στη συμμετοχή του ψυχολόγου και του κοινωνικού λειτουργού να τροποποιηθούν ως εξής: «Συμμετέχουν μέλη του ΕΕΠ (ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός, εργοθεραπευτής, λογοθεραπευτής κ.ά.) ανάλογα με τη διαθεσιμότητα του κέντρου υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ στο οποίο εντάσσεται η σχολική μονάδα» - και μάλιστα χωρίς επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό αφού ήδη υπηρετούν στις σχολικές μονάδες. 2. στην παράγραφο 5. δ) να γίνεται αναφορά στη συμμετοχή του υπεύθυνου εκπαιδευτικού του τμήματος στο οποίο φοιτά ο μαθητής που έχει ανάγκη υποστήριξης στις συνεδριάσεις της ΕΔΕΑΥ ισότιμα με τα άλλα μέλη της ΕΔΕΑΥ. 3. Η δεύτερη παράγραφος στο 5. δ)που αναφέρει την πρόσκληση άλλων ειδικοτήτων ΕΕΠ προκειμένου να διαμορφωθεί καλύτερη άποψη για την εξεταζόμενη υπόθεση πρέπει να παραληφθεί γιατί δημιουργεί άτυπη ιεραρχία μεταξύ ισότιμων ειδικοτήτων και καταστρατηγεί τη διεπιστημονική αντιμετώπιση και συνεργασία, που τελικά βαίνει εις βάρος του μαθητή και της οικογένειάς του. 4. Στην παράγραφο 5. ε) αναφέρονται οι αρμοδιότητες της ΕΔΕΑΥ που κυρίαρχο ρόλο έχει 5. ε) γγ) η συνεργασία και η διεπιστημονική αντιμετώπιση των δυσκολιών του μαθητή και καταδεικνύει για άλλη μια φορά την απαραίτητη συμμετοχή μελών του ΕΕΠ όπως ο εργοθεραπευτής και ο λογοθεραπευτής. 5. Στην παράγραφο 5. γ) γίνεται αναφορά για παραπομπή μαθητών σε εξωσχολικές υπηρεσίες η οποία δημιουργεί ερωτήματα και ζητάμε την παραγραφή της αφού στην επόμενη παράγραφο γίνεται αναφορά για παραπομπή σε δημόσιες υπηρεσίες. 6. Στην παράγραφο 5. ε) δδ) γίνεται αναφορά σε προγράμματα προσχολικής πρώιμης παρέμβασης χωρίς τη συμμετοχή συγκεκριμένων μελών του ΕΕΠ, όπως εργοθεραπευτής και λογοθεραπευτής των οποίων η συμβολή είναι από τη διεθνή επιστημονική βιβλιογραφία αναγκαία. 7. Την οριστική διαγραφή της παραγράφου 5. ε) εε) γιατί δεν είναι δυνατή και στο πλαίσιο επιστημονικής δεοντολογίας εφικτή η εφαρμογή της. Παράκληση για δικές σας ενέργειες, Μετιμή, Για την Επιτροπή Εργοθεραπευτών Εργαζομένων στην Ειδική Αγωγή Παναγιώτης Τζουβελέκης Εργοθεραπευτής Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Αγίου Δημητρίου