Αρχική Οργάνωση Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας-Εθνικός Οργανισμός ΠιστοποίησηςΆρθρο 39: Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Λαμπριάννα Τσιακπίνη | 25 Νοεμβρίου 2012, 23:24
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πανελλήνιος Σύλλογος Λογοπεδικών – Λογοθεραπευτών (ΠΣΛ) Ελ. Βενιζέλου 50 (και Σαρανταπόρου γωνία),15561,Αθήνα Τηλ.: 2107779901 Αθήνα, 23/11/2012 Θέμα: «Προτάσεις του Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών-Λογοθεραπευτών για το νέο σχέδιο νόμου προς διαβούλευση: "Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις".» 1.Προτεινόμενες διορθώσεις στο σχέδιο νόμου: Άρθρο 39 Παράγραφος 5. «γ)Σε κάθε σχολική μονάδα της γενικής εκπαίδευσης λειτουργεί ΕΔΕΑΥ …. γγ) έναν (1) κοινωνικό λειτουργό του κλάδου ΠΕ30 που υπηρετεί στο Κέντρο Υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ στο οποίο εντάσσεται η σχολική μονάδα, με τους αναπληρωτές τους και δδ) (1) Λογοθεραπευτή ΠΕ 21 ή ΠΕ 26 που υπηρετεί στο Κέντρο Υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ στο οποίο εντάσσεται η σχολική μονάδα.» «στ) Ο σχολικός ψυχολόγος, ο κοινωνικός λειτουργός και ο λογοθεραπευτής της ΕΔΕΑΥ μπορούν να καλούνται στο σχολικό συμβούλιο των γενικών σχολείων του οικείου ΣΔΕΥ προκειμένου να εισηγηθούν για θέματα ένταξης μαθητών με αναπηρία στο γενικό σχολείο, αντιμετώπισης κρίσεων και σχολικής βίας, προβλημάτων προφορικού και γραπτού λόγου και επικοινωνίας, σχέσεων μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας, κοινωνικοοικονομικών προβλημάτων των μαθητών καθώς και για θέματα ανάπτυξης εξωσχολικών δραστηριοτήτων ελευθέρου χρόνου στο περιβάλλον του σχολείου και κοινωνικής υποστήριξης των μαθητών και των οικογενειώντους.» Στο εν λόγω σχέδιο νόμου και στην παράγραφο 5 του άρθρου 39 (Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), αποκλείεται η ειδικότητα του Λογοθεραπευτή από τις υπό ίδρυση Ε.Δ.Ε.Α.Υ. Ο λογοθεραπευτής υπηρετεί την Ειδική Αγωγή από την ίδρυσή της και με εξειδικευμένες γνώσεις στηρίζει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς σε θέματα που αφορoύν τον προφορικό και γραπτό λόγο καθώς και την επικοινωνία μέσα στην τάξη. Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του ν. 3699/2008 για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση και από τις ήδη προκαθορισμένες αρμοδιότητες και υποχρεώσεις των Λογοθεραπευτών στις Μονάδες Ειδικής Αγωγής και στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. (καθηκοντολόγιο ΦΕΚ Αρ. 449/3-04-2007) αλλά και σύμφωνα με το ευρωπαϊκό επαγγελματικό προφίλ του ο Λογοπεδικός-Λογοθεραπευτής: • αποτελεί βασικό μέλος της διεπιστημονικής ομάδας τόσο στη διαγνωστική διαδικασία όσο και στην παρέμβαση. Σύμφωνα με τον ν. 3699/2008 ο λογοθεραπευτής: α.) αποτελεί βασικό μέλος της διαγνωστικής ομάδας των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. β.) αποτελεί βασικό μέλος του Β/θμιου οργάνου αξιολόγησης στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και γ.) συμμετέχει στην ΕΔΕΑ των ΣΜΕΑΕ • Πραγματοποιεί λογοθεραπευτική αξιολόγηση με αυστηρά επιστημονικά κριτήρια, δοκιμασίες και μεθόδους, έτσι ώστε να καθοριστούν με ακρίβεια οι γλωσσικές-επικοινωνιακές ανάγκες για κάθε μαθητή. • Καταρτίζει και υλοποιεί πρόγραμμα λογοθεραπείας για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μετά από τη λογοθεραπευτική αξιολόγηση • Συνεργάζεται και ενημερώνει τους εκπαιδευτικούς του σχολείου καθώς και τους γονείς, σχετικά με τη λογοθεραπευτική παρέμβαση. • Ενημερώνει τον ατομικό φάκελο του μαθητή στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ και στο σχολείο, όσον αφορά την πορεία της λογοθεραπευτικής παρέμβασης και την πρόοδο του μαθητή στον τομέα της γλωσσικής ανάπτυξης και επικοινωνίας. Ειδικά σε πρώιμο ηλικιακά στάδιο των μαθητών τόσο η αξιολόγηση των δυσκολιών του προφορικού λόγου όσο και η αντιμετώπιση αυτών, καθιστά την συμμετοχή του λογοθεραπευτή απαραίτητη. Σύμφωνα με τα παραπάνω ο Λογοθεραπευτής είναι αναγκαίο να συμμετέχει στην «Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ)» γιατί διαθέτει τα εχέγγυα και την απαραίτητη κατάρτιση για να ανταποκριθεί και να στηρίξει τις νέες εκπαιδευτικές προκλήσεις μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της διεπιστημονικής ομάδας. Επιπλέον και στα προγράμματα πρώιμης παρέμβασης, που περιλαμβάνουν την προώθηση του προφορικού λόγου, ο Λογοθεραπευτής διαθέτει εκείνη την εξειδικευμένη γνώση για την πρόληψη δυσκολιών λόγου, ομιλίας και επικοινωνίας αλλά και την στήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας στη Βαθμίδα της Προσχολικής Αγωγής. Με βάση τις παραπάνω προτάσεις παρακαλούμε να προβείτε στην άμεση τροποποίηση του σχεδίου νόμου με στόχο τη διασφάλιση της μαθησιακής και κοινωνικής ένταξης των παιδιών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, παρέχοντας παράλληλα την κατάλληλη και παράπλευρη στήριξη του προσωπικού που καλείται να υλοποιήσει μια ποιοτική εκπαίδευση στη βάση των ίσων ευκαιριών. Για την Ομάδα Ειδικού Ενδιαφέροντος Λογοπεδικών-Λογοθεραπευτών σε Δημόσιους Φορείς Η συντονίστρια Λαμπριάνα Τσιακπίνη Ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών-Λογοθεραπευτών Κωνσταντίνος Ρόγκας