Αρχική Οργάνωση Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας-Εθνικός Οργανισμός ΠιστοποίησηςΆρθρο 01:Νομική μορφή-Έδρα του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ)Σχόλιο του χρήστη Σύλλογος Μονίμων Υπαλλήλων της ΓΓΔΒΜ | 26 Νοεμβρίου 2012, 12:12
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θέσεις του συλλόγου μονίμων υπαλλήλων της ΓΓΔΒΜ επί του σχεδίου νόμου ¨Οργάνωση και Λειτουργία ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις¨ το οποίο αναρτήθηκε για διαβούλευση Όλες οι παρατηρήσεις μας θα εκφραστούν επί της αρχής του νομοσχεδίου, γιατί κατά την άποψή μας το νομοσχέδιο αυτό αποτελεί πρωθύστερη ενέργεια σε σχέση με την αναμενόμενη κατάθεση προς ψήφιση σε σύντομο χρονικό διάστημα του νέου οργανογράμματος του ΥΠΔΒΜΘ, και διαρρηγνύει τη φιλοσοφία και το γενικό πλαίσιο του νόμου 3879/2010 για ενιαίο σύστημα παρακολούθησης, συντονισμού και ανάπτυξης την Διά Βίου Μάθηση στη χώρα. 1. Το παραπάνω σχέδιο νόμου για τα 2 νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που εμπλέκονται μερικώς στο συνολικό έργο της Δια Βίου Μάθησης στη Χώρα, προκαταλαμβάνει την γενική φιλοσοφία, λογική συνάφεια και τους απαιτούμενους κατευθυντήριους οργανικούς δεσμούς και συσχετίσεις κατά τον τρόπο οργάνωσης και τα αντικείμενα δράσεων (ανάπτυξη και έλεγχος περιεχομένου και διαδικασιών) στο πεδίο της Δια Βίου Μάθησης, που το αναμενόμενο οργανόγραμμα για το ΥΠΔΒΜΘ θα πρέπει να επιβάλλει. 2. Η γενική αναφορά του άρθρου 2 στην υλοποίηση δράσεων, προγραμμάτων και έργων του ΙΝΕΔΙΒΙΜ για τη Διά Βίου Μάθηση κατά την έννοια του 3879/2010., καθώς και η συγκεκριμένη αναφορά του άρθρου 4 παραγρ.5, σε καμμία περίπτωση δεν αναιρεί την διαπίστωση, ότι το ΙΝΕΔΙΒΙΜ μετατρέπεται από εκτελεστικό όργανο σε φορέα διοίκησης της Διά Βίου Μάθησης, όχι μόνο αναπτύσσοντας πλήρως αυτόνομο από την ΓΓΔΒΜ έργο, αλλά και με ελλιπή έως ανύπαρκτο έλεγχο επί των συγκεκριμένων δράσεών του, ακόμη και στις περιπτώσεις που φορέας ανάθεσης ή πρότασης του έργου είναι η ΓΓΔΒΜ ή η αντίστοιχη λειτουργική μονάδα του υπουργείου που θα δημιουργηθεί με το νέο οργανόγραμμα. 3. Ακόμη και ο πρόσφατος νόμος 4093/12-11-2012 (¨τρίτο μνημόνιο¨), ο οποίος δρομολογεί την παραχώρηση ή παραχωρεί κατ΄ουσίαν την δια βίου μάθηση στον ιδιωτικό τομέα (σελ.5579,5580,5581 και 5585, εφημ. Κυβερν. Τεύχος Α΄, αρ.φύλ.222), αναγνωρίζει ότι η διαμόρφωση και η εποπτεία του εκπαιδευτικού πλαισίου των δημοσίων ΙΕΚ ανήκει στην ΓΓΔΒΜ. Στην περίπτωση του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, η αντίστοιχη αναγνώριση θα έπρεπε να ήταν ότι η ΓΓΔΒΜ επεξεργάζεται, παρεμβαίνει σε, ή ελέγχει το εκπαιδευτικό περιεχόμενο των έργων, των αντίστοιχων προκηρύξεων για την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού και το αν συμμορφώνεται η κάθε υλοποιούμενη δράση με τις οριζόμενες από την ΓΓΔΒΜ εκπαιδευτικές προϋποθέσεις. Αυτό όμως σε καμιά περίπτωση δεν συμβαίνει στο προτεινόμενο νομοσχέδιο. 4. Παρεμπιπτόντως, δεν διευκρινίζεται το πώς θα πραγματοποιείται η εποπτεία του ΙΝΕΔΙΒΙΜ από τον υπουργό ΠΔΒΜΘ, η οποία αναφέρεται στο άρθρο 1. Μέσω ποιάς λειτουργικής μονάδας του υπουργείου και με ποια διαδικασία. Αυτό το ¨κενό¨ ως προς την κρατική εποπτεία σε έναν φορέα που θα διαχειρίζεται τεράστια ποσά χρημάτων (πλήν των ποσών των προγραμμάτων εκπαίδευσης), δημιουργεί μεγάλα ερωτήματα και εκθέτει κατά την γνώμη μας τους συντάκτες του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, καθώς και τις πολιτικές δυνάμεις που θα ανεχθούν την ύπαρξη ενός τέτοιου ¨ελεγκτικού¨ κενού, το οποίο δεν μπορεί να καλύπτεται με τον εκ των υστέρων έλεγχο ορκωτών λογιστών. 5. Οι ποιοτικές και ποσοτικές απαιτήσεις σε στελέχη ενός τέτοιου μηχανισμού τον οποίο περιγράφει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο για το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, είναι μεγάλες, και δεν μπορούν να καλυφθούν (τουλάχιστον ως προς την Διά Βίου Μάθηση), από το υπάρχον προσωπικό αυτού του οργανισμού το οποίο (ως προϊόν συγκόλησης ετερόκλητων φορέων), δεν έχει καμιά εμπειρία σε προγράμματα εκπαίδευσης (αν βέβαια εξαιρέσουμε το ολιγάριθμο προσωπικό της ΓΓΔΒΜ, το οποίο έχει αποσπαστεί σε αυτόν τον νέο φορέα). Γιατί λοιπόν αυτή η ¨αποστείρωση¨ του ΙΝΕΔΙΒΙΜ και της λειτουργίας του από τα έμπειρα στελέχη και την δομή της ΓΓΔΒΜ; 6. Στο παρόν νομοσχέδιο υπάρχουν επίσης ¨θολά¨ σημεία –εκτός από τα ζητήματα των κάθε φορά εκπαιδευτικών προϋποθέσεων και εκπαιδευτικού περιεχομένου-που αφορούν και στο περιεχόμενο ενδεχόμενων εκδηλώσεων προώθησης των ¨στόχων¨ του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, αλλά και σε ζητήματα εσωτερικής και διεθνούς εκπροσώπησης. Θα μπορεί για παράδειγμα το ΙΝΕΔΙΒΙΜ να διοργανώσει συνέδριο για την γλωσσική εκπαίδευση των μεταναστών στη χώρα, που είναι κυρίως ζήτημα που αφορά στον κοινωνικό σχεδιασμό και το περιεχόμενο μιας σοβαρότατης πολιτικής για τη χώρα, ή αυτό είναι έργο της ΓΓΔΒΜ και του υπουργείου? Θα μπορούσε αντίστοιχα το ΙΝΕΔΙΒΙΜ να εκπροσωπήσει τη χώρα για το παραπάνω θέμα σε ένα διεθνές συνέδριο ή αυτό είναι δουλειά της ΓΓΔΒΜ και μιας κεντρικής λειτουργικής μονάδας του ΥΠΔΒΜΘ; 7. Για τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., τίθενται τα ζητήματα του συντονισμού των επί μέρους δράσεών του με το συνολικό έργο του υπουργείου για την Δια Βίου Μάθηση και επίσης της εποπτείας του από την ΓΓΔΒΜ ή την αντίστοιχη λειτουργική μονάδα του υπουργείου που θα δημιουργηθεί με τον νέο οργανισμό. Ελπίζουμε ότι οι παρατηρήσεις μας, αν μη τι άλλο, θα συμβάλουν τουλάχιστον στην αναβολή της κατάθεσης και της ψήφισης αυτού του νομοσχεδίου, τουλάχιστον μέχρι να (ξανα)-συζητηθεί το αναμενόμενο οργανόγραμμα του ΥΠΔΒΜΘ και να ψηφιστεί. Τo Δ.Σ. του Συλλόγου Μονίμων Υπαλλήλων της ΓΓΔΒΜ