Αρχική Οργάνωση Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας-Εθνικός Οργανισμός ΠιστοποίησηςΆρθρο 02: Σκοπός-Αρμοδιότητες ΙΝΕΔΙΒΙΜΣχόλιο του χρήστη ΝΙΚΟΣ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ | 26 Νοεμβρίου 2012, 13:31
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΙΝΕΔΙΒΙΜ / ΕΟΠΠΕΠ ΠΟΥ ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ Αναρτήθηκε προς δημόσια διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις». Διατυπώνονται παρατηρήσεις τόσο επί της αρχής, όσο και κατ’ άρθρο αναλυτικά. Παρατηρήσεις - Να αντικατασταθεί το «τη Νέα Γενιά» με «τη Νεολαία» ώστε να μην δημιουργείται σύγχυση όρων και αρμοδιοτήτων. (αρθρ 02, 1β) - Στο άρθρο 2 συμπτύχθηκαν οι διατάξεις που αφορούν τις αρμοδιότητες, τους σκοπούς και τα μέσα επίτευξής τους. - Η σχεδίαση πολιτικών και υλοποίηση στήριξης καινοτομίας ως αρμοδιότητα ανήκουν εκ του Οργανισμού λειτουργίας της στην Γενική γραμματεία Νέας Γενιάς» (ΓΓΝΓ) και ως εκ τούτου θα πρέπει αν απαλειφθεί από τον σκοπό του ΙΝΕΔΙΒΙΜ (αρθρ 02, 1β) - Στο αρ 2, 2ζ) να αφαιρεθεί η αρμοδιότητα της εκμετάλλευσης από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ «δικαιωμάτων πνευματικής και βιομηχανικής» επειδή συναρτάται άμεσα και με απόλυτη σινάφια με την «καινοτομία» (πατεντες κλπ) που όπως πιο πριν αποτελούν ήδη αρμοδιότητα και ανήκουν εκ του Οργανισμού λειτουργίας της στην ΓΓΝΓ. - Στο αρ2, 2η) Να αφαιρεθεί ή επαναδιατυπωθεί επί το ορθότερο η αρμοδιότητα από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ της «Εκπονεί προγράμματα, μελέτες, σεμινάρια, συνέδρια και έρευνες, παράγει υποστηρικτικό υλικό με την συνεργασία άλλων φορέων που βοηθούν στην αναπτυξιακή διαδικασία του τόπου, στην απασχόληση στην εκπαίδευση στην οργάνωση μεθόδων αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου και στην αντιμετώπιση των κοινωνικών μορφωτικών και πολιτιστικών προβλημάτων», πολλές από τις οποιες ανήκουν βάση του Οργανισμού της στην ΓΓΝΓ (ενδ: αναπτυξιακή διαδικασία για νέους, αξιοποίηση και διαχειριση ελεύθερου χρόνου νεων, κοινωνικά προβλήματα των νέων, ή πολιτιστικά ζητήματα των νεων κ. ά. ). - Στο αρ2, 2στ) «Αναλαμβάνει και εκτελεί προγράμματα μελετών (…) και αφορούν κυρίως σε (…) να απαληφθεί η λεξη «κυρίως» για τους όπως παραπανω λόγους. - Στο αρ2, 4. Να διευκρινιστεί ρητά ότι δυνάμει και όχι αποκλειστικά ανήκει στις αρμοδιότητες του ΙΝΕΔΙΒΙΜ «Η υλοποίηση των προγραμμάτων, έργων, μελετών ή ερευνών που αναθέτει ή είναι φορέας πρότασης η Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης και η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς στο «Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης», καθ΄ όσον σε αντίθετη περίπτωση (όπως τώρα διατυπωμένο ) έρχεται σε σύγκρουση με το εθνικό και ευρωπαϊκό κεκτημένο και Δίκαιο. - Στο αρ 2 β να μην ανήκει στις αρμοδιότητες του ΙΝΕΔΙΒΙΜ το να ενεργεί και λειτουργεί για προγράμματα νεολαίας ως «τελικός δικαιούχος προγραμμάτων χρηματοδοτούμενων, εν όλω ή εν μέρει, από εθνικούς πόρους ή την Ευρωπαϊκή Ένωση ή από άλλους διεθνείς οργανισμούς, καθώς και συγχρηματοδοτούμενων Επιχειρησιακών Προγραμμάτων», αρμοδιότητα η οποία ανήκει ήδη στην ΓΓΝΓ βάσει των κείμενων διατάξεων και στοχεύει και πρέπει να διατηρήσει και στο μέλλον, ως δημόσια υπηρεσία. - Να μην ανατεθεί στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ αρμοδιότητας «ενδιάμεσου φορέα» διαχείρισης, αρμοδιότητα που επιδιώκει η ΓΓΝΓ στο επόμενο ΕΣΠΑ και δεν μπορεί να ανήκει στην αρμοδιότητα ενός ΝΠΙΔ, όπως το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, καθ όσον αφορά ουσιαστικά συμμετοχή της Διοίκησης στην χάραξη Ευρωπαϊκής Πολιτικής. - Η ΓΓΝΓ & ΓΓΔΒΜ να έχουν ρητά εξουσία ακύρωσης των πράξεων του ΙΝΕΔΙΒΙΜ που εκδίδονται σε έργα που εκτελεί για λογαριασμό τους. Να γίνει δεκτή πρόσθετη διάταξη που είχαμε εισαγάγει στο άρθρο 6 για την απόδοση απολογισμού στη ΓΓΔΒΜ για κάθε έργο που εκτελείται. - Να απλουστευθεί το σχήμα διοίκησης του ΙΝΕΔΙΒΙΜ και του ΕΟΠΠΕΠ με την πρόβλεψη μόνον Προέδρου με εκτελεστικές αρμοδιότητες και όχι και Διευθύνοντος Συμβούλου, ώστε να προκύψει ένα πλήρως λειτουργικό σχήμα διοίκησης, χωρίς Διευθύνοντα Σύμβουλο, χάριν, μεταξύ άλλων, της εξοικονόμησης πόρων. - Να ορίζει ο εκάστοτε ΓΓ των ΓΓΝΓ & ΓΓΔΒΜ εκπρόσωπο ή εκπροσώπους στο Δ.Σ. του ΙΝΕΔΙΒΙΜ. - Να αφαιρεθούν όλες οι διατάξεις περί εισήγησης από τον ΕΟΠΠΕΠ στον Υπουργό για την έκδοση κανονιστικών πράξεων σε ζητήματα Διά Βίου Μάθησης, αρμοδιότητα που ακυρώνει τον επιτελικό ρόλο της ΓΓΔΒΜ (άρθρο 14 παρ. 2), - Να ανατεθεί στη ΓΓΝΓ & ΓΓΔΒΜ ο συντονισμός της εθνικής εκπροσώπησης σε ευρωπαϊκά όργανα ΝΓ & ΔΒΜ. - να αφαιρεθεί η αρμοδιότητα δημιουργίας εθνικού δικτύου ενημέρωσης και πληροφόρησης όλων των ενδιαφερόμενων φορέων και προσώπων σε θέματα νεολαίας, εκπαίδευσης, κατάρτισης και ανταλλαγών. - Να αφαιρεθεί η δυνατότητα παραχώρησης έργου ελέγχου και πιστοποίησης σε δανειοδοτημένους φορείς, προφανώς ιδιωτικούς . Άρθρο 05: Πόροι και περιουσία του ΙΝΕΔΙΒΙΜ - Στο Άρθρο 5, δ) Να απαλειφθεί ότι στους δυνάμει πόρους του ΙΝΑΔΙΒΙΜ ανήκουν και τα τυχόν «Έσοδα από την εκτέλεση έργων και υπηρεσιών που είτε ανατίθενται στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ από (…) , τη Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης ή τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς (…)» καθ΄ όσον και εφ όσον αυτά προέρχονται από χρηματοδοτήσεις και από εθνικούς πόρους διατηρούν το χαρακτήρα του δημοσίου χρήματος μέχρι τέλους (δεν αποτελούν δηλ δωρεά προς το νπιδ ΙΝΕΔΙΒΙΜ, αλλά δίδοντα σ αυτό για εκτέλεση έργου δημοσίου συμφέροντος) , αυτά σύμφωνα με ρητές διατυπώσεις και αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, και συνεπώς δεν μπορούν να αποφέρουν έσοδα και κέρδη εφ΄ όσον αφορούν δημόσιες πολιτικές για πλατύ δημόσιο συμφέρον και ενδυνάμωση στήριξη και ανάπτυξη κυρίως μάλιστα ασθενέστερων κοινωνικών τάξεων της ελληνικής κοινωνίας. Άρθρο 06: Οικονομική Διαχείριση Στο αρ 06 3) Προβλέπεται ότι ο τακτικός διαχειριστικός έλεγχος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ γίνεται από ορκωτούς ελεγκτές, κλπ. Θα πρέπει αν υπάρχει σαφής πρόβλεψη του έλεγχου και της έγκρισης ή μη οικονομικού απολογισμού από τις δημόσιες υπηρεσίες, για το μέρος και το ύψος και τον σκοπό που εκείνες θα το έχουν χρηματοδοτήσει και επιχορηγήσει, σύμφωνα με τις ισχύουσες γενικές και ειδικές διατάξεις, για τις ΓΓΝΓ, ΓΓΔΒΜ και του ΥΠΘΠΑ. Γενικά κάνουμε τις έξης παρατηρήσεις και επισημάνσεις επί του συνόλου του προς διαβούλευση και ψήφιση νομοσχεδίου: Το προτεινόμενο Νομοσχέδιο ανατρέπει τα ισχύοντα περί δημοσίου συμφέροντος Συνταγματικά κατοχυρωμένα ως υποχρεώσεις τους κράτους προς τους πολίτες, αφού αποσπά αντικείμενα τόσο της Διαχειριστικής Αρχής όσο και των 2 Γραμματειών. Συνεπώς τίθενται σοβαρά ζητήματα που αφορούν την υπερκέραση των δημοσίων υπηρεσιών , καθ όσον το δημόσιο αγαθό και το πεδίο άσκησης δημόσιας πολιτικής για τους νέους, όπως συνταγματικά κατοχυρώνεται ότι η εκπαίδευση η παιδεία και η προστασία της νεότητας δίδοντα σε ιδιωτικό φορέα , σε νπιδ το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, όπως ενδεικτικά: 1) Η διαχείριση δημοσίου χρήματος απ' ευθείας από ένα ΝΠΙΔ. 2) Οι διαδικασίες ελέγχου της χρηματοδότησης του ΙΝΕΔΙΒΙΜ αλλά και της διαχείρισης των σχετικών κονδυλίων. 3) Η συρρίκνωση του Δημόσιου Τομέα και η εκχώρηση λειτουργιών του στον Ιδιωτικό. 4) Η αδιαφάνεια και η απουσία του κοινωνικού ελέγχου, και 5) Η σταδιακή κατάργηση δια της συρρικνώσεως de facto και de jure των 2 Γενικών Γραμματειών, της ΓΓΝΓ & της ΓΓΔΒΜ. Νίκος Δασκαλάκης