Αρχική Οργάνωση Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας-Εθνικός Οργανισμός ΠιστοποίησηςΆρθρο 39: Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΩΝ | 26 Νοεμβρίου 2012, 14:00
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η Πανελλήνια Ένωση Ειδικών Παιδαγωγών συμφωνεί με τις γενικές κατευθύνσεις των προτεινόμενων αλλαγών στον τρόπο αξιολόγησης, διάγνωσης και υποστήριξης των μαθητών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο σχολείο. Εκφράζουμε όμως επιφυλάξεις σχετικά με την εφαρμογή των συγκεκριμένων διατάξεων στην πράξη καθώς και παρατηρήσεις σε επιμέρους ζητήματα: α) Οι προβλεπόμενες με το Ν. 3699/2008 ΕΔΕΑ των ΣμΕΑΕ σε πολλές περιπτώσεις δε συγκροτήθηκαν ή δε λειτούργησαν ουσιαστικά. Θα προχωρήσει στην πράξη το πολύ πιο εκτεταμένο δίκτυο των ΕΔΕΑΥ; Βασική προϋπόθεση για να λειτουργήσουν οι νέες αυτές επιτροπές είναι η επαρκής στελέχωσή τους και ο σαφής καθορισμός των αρμοδιοτήτων του κάθε φορέα και της κάθε ειδικότητας. Απαιτείται η τοποθέτηση σε κάθε εξαθέσιο ή μεγαλύτερο σχολείο καθώς και σε ομάδες μικρότερων σχολείων ενός ειδικευμένου εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής, με μεταπτυχιακές σπουδές ή βασικές σπουδές ή διετή μετεκπαίδευση στην ειδική αγωγή, όχι με σεμινάρια ή προϋπηρεσία σε ΣΜΕΑΕ. Αναγκαία είναι επίσης η σημαντική αύξηση του αριθμού των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών που υπηρετούν στη εκπαίδευση. β) Είναι απαραίτητο να προσδιοριστεί με σαφήνεια το ποιος κάνει τι. Μεταξύ των ΕΔΕΑΥ και των ΚΕΔΔΥ φαίνεται πώς υπάρχουν σημαντικές επικαλύψεις. Ποια η διαφορά μεταξύ της «διαγνωστικής εκπαιδευτικής αξιολόγησης» που θα κάνουν οι ΕΔΕΑΥ και της αξιολόγησης/διάγνωσης που θα κάνει σε δεύτερη φάση το ΚΕΔΔΥ; Τα ΚΕΔΔΥ θα μπορούσαν να έχουν συντονιστικό και υποστηρικτικό ρόλο στη λειτουργία των ΕΔΕΑΥ στην περιοχή ευθύνης τους. Τα ΚΕΕΔΥ μπορούν επίσης να επικεντρωθούν περισσότερο στον υποστηρικτικό τους ρόλο και το σχεδιασμό και την εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε γνωστικό επίπεδο και σε επίπεδο της συμπεριφοράς. γ) Πρέπει να διευκρινιστεί επίσης ποιοι συμμετέχουν στη σύνταξη του εξατομικευμένου προγράμματος εκπαίδευσης (ΕΠΕ). Το ΕΠΕ αν και αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της ειδικής αγωγής στις περισσότερες περιπτώσεις μέχρι σήμερα δεν υφίσταται, εξαιτίας της ασάφειας των διατάξεων και τη σύγχυση των ρόλων. δ) Ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός του τμήματος που φοιτά ο μαθητής είναι αυτός που γνωρίζει καλύτερα το μαθητή κι αυτός που θα έχει σημαντικό στην υλοποίηση του προγράμματος διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να συμμετέχει στις συνεδριάσεις της ΕΔΕΑΥ με δικαίωμα ψήφου. ε) Το μοντέλο που προτείνεται δεν προτείνεται δεν είναι πλήρες, αφού δεν αναφέρεται σε προηγούμενα στάδια παρέμβασης, πριν φτάσουμε στην παραπομπή και αξιολόγηση από την ΕΔΕΑΥ, σύμφωνα με το μοντέλο της ανταπόκρισης στη διδακτική παρέμβαση (response to intervention). Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι η παραπομπή στις ΕΔΕΑΥ πολύ μεγάλου αριθμού μαθητών, χωρίς να είναι πάντα αναγκαίο. στ) Εκφράζουμε επιφυλάξεις για τη δυνατότητα των ΣΜΕΑΕ να ανταποκριθούν στις ανάγκες μεγάλου αριθμού σχολικών μονάδων. Θα πρέπει να προσδιοριστεί το «εύρος της εποπτείας», δηλαδή ο αριθμός των σχολικών μονάδων που μπορεί να υποστηρίξει το κάθε ΣΔΕΥ. Τέλος θεωρούμε ότι είναι αναγκαίο η λειτουργία των νέων θεσμών να αξιολογείται τακτικά σε ετήσια βάση, έτσι ώστε να εντοπίζονται έγκαιρα αδυναμίες και δυσλειτουργίες και να γίνονται οι αναγκαίες προσαρμογές και βελτιώσεις.