Θεωρώ ότι είναι απαράδεκτο να καταργείτε το μάθημα της Πληροφορικής (Ανάπτυξη Εφαρμογών Σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον) στην Γ' Λυκείου. Έχουν ειπωθεί πολλές απόψεις και εικασίες για τον λόγο που μπορεί να έγινε αυτό, αλλά και πάλι είναι κάτι που δεν παύει να προκαλεί γέλια σε όποιον/α το ακούει (εκτός από άτομα του κλάδου που μόνο να γελάσουν δεν μπορούν με αυτήν σας την τραγική απόφαση..).
ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ να θέλετε να δημιουργήσετε ένα "Νέο" και "Σύγχρονο" Λύκειο όπως ουτοπικά νομίζετε πως δημιουργήσατε, χωρίς το μάθημα του προγραμματισμού. Ήμασταν πρωτοπόροι αν θέλετε στον τομέα αυτό, με άλλες χώρες να μας αντιγράφουν, αλλά εσείς με αυτο σας το νομοσχέδιο αρνείστε ότι έχει χτιστεί μέχρι τώρα στο σύγχρονο "Ψηφιακό Ελληνικό Σχολείο" και απογχωνίζεται άν όχι μόνο έναν επιστημονικό κλάδο αλλά και τους ίδους τους μαθητές που τόσο θέλετε να "προστατέψετε"...
Το Λύκειο έχει γεμίσει παπαγαλάκια και εσείς αντί να προωθήσετε τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, έναν τρόπο σκέψης που το μόνο που κάνει είναι να διευρύνει τη σκέψη του μαθητή, καταργείτε το μοναδικό, ναι μοναδικό του εφόδιο για τον σκοπό αυτό.
Ειλικρινά λυπήθηκα μόλις είδα το νομοσχέδιο αυτό και ελπίζω πως η αντίδραση του κόσμου θα σας κάνει να πατήσετε και πάλι στην γη αλλάζοντας ριζικά το νομοσχέδιο.. Και όπως η ΠΕΚΑΠ έγραψε, θέλουμε:
Γενικό Λύκειο
• Αναγνώριση της Πληροφορικής ως μάθημα Γενικής Παιδείας και εισαγωγή αντίστοιχου μαθήματος στην Α τάξη του Γενικού Λυκείου.
• Εισαγωγή της Επιστήμης Υπολογιστών/Αλγοριθμικής ως μαθήματος κατεύθυνσης στην τεχνολογική και θετική κατεύθυνση στην Β Λυκείου.
• Αναβάθμιση του μαθήματος της Γ Λυκείου, «Αλγοριθμική & Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», το οποίο θα πρέπει να διδάσκεται στην τεχνολογική και θετική κατεύθυνση.
• Αναβάθμιση των επιλεγομένων μαθημάτων Πληροφορικής, ώστε να προσμετρώνται στο μέσο όρο και να αποκτήσουν αντίστοιχη βαρύτητα με τα υπόλοιπα μαθήματα του Λυκείου, με παράλληλη ανανέωση και επικαιροποίηση του περιεχομένου τους και δυνατότητα διδασκαλίας σε όλους τους μαθητές της Β και Γ Λυκείου (κατ΄ επιλογή τους).
Τεχνολογικό Λύκειο
• Ύπαρξη αυτόνομου τομέα Πληροφορικής με την αντίστοιχη ειδικότητα στη Β και Γ τάξη καθώς και στο 4ο έτος εξειδίκευσης.
• Τα μαθήματα που θα διδάσκονται στην ειδικότητα πρέπει να δίνουν τα απαραίτητα εφόδια στους απόφοιτους ώστε να είναι σε θέση να εργαστούν με το πτυχίο του Λυκείου, αλλά ταυτόχρονα να έχουν τη δυνατότητα να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
• Τα μαθήματα που σχετίζονται με την Επιστήμη της Πληροφορικής, σε οποιαδήποτε ειδικότητα του Τεχνολογικού Λυκείου και αν ανήκουν, θα πρέπει να ανατίθενται και να διδάσκονται από καθηγητές Πληροφορικής.
• Στην Α τάξη να υπάρχει μάθημα επιλογής/προσανατολισμού με τίτλο «Εισαγωγή στην επιστήμη των Υπολογιστών» ώστε να δοθεί η ευκαιρία σε όσους μαθητές το επιθυμούν, να γνωρίσουν τις βασικές αρχές της επιστήμης των Υπολογιστών και τις δυνατότητες που προσφέρει η ειδικότητα της Πληροφορικής στους αποφοίτους της.
• Στις τάξεις Β και Γ, είναι πολύ σημαντικό να γίνει αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών και του εκπαιδευτικού υλικού και να διαμορφωθεί μια διαδικασία περιοδικής επικαιροποίησης των περιεχομένων τους, ώστε να είναι πάντα συμβατά με τις νέες εξελίξεις στο χώρο.
• Στο 4ο έτος οι μαθητές να διδάσκονται γνωστικά αντικείμενα άμεσα εφαρμόσιμα στην πράξη, για τα οποία υπάρχει ζήτηση στην αγορά εργασίας. Είναι σημαντικό για το έτος αυτό να προβλεφθεί πρακτική άσκηση των μαθητών σε σχετικούς οργανισμούς και εταιρείες.
Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να λάβει σοβαράυπόψη τις συγκεκριμένες προτάσεις και να κινηθεί προς την ουσιαστική αναβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας σε όλες της βαθμίδες Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο ενός σύγχρονου προγράμματος σπουδών.
Η Π.Ε.ΚΑ.Π. συνεχίζει τον αγώνα και με σύμμαχο τους Γονείς και τους Μαθητές, λέμε:
ΟΧΙ στον Ψηφιακό αναλφαβητισμό της νέας γενιάς
Πρωτοπαπάς Κωνσταντίνος, ΠΕ 19
Θεωρώ ότι είναι απαράδεκτο να καταργείτε το μάθημα της Πληροφορικής (Ανάπτυξη Εφαρμογών Σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον) στην Γ' Λυκείου. Έχουν ειπωθεί πολλές απόψεις και εικασίες για τον λόγο που μπορεί να έγινε αυτό, αλλά και πάλι είναι κάτι που δεν παύει να προκαλεί γέλια σε όποιον/α το ακούει (εκτός από άτομα του κλάδου που μόνο να γελάσουν δεν μπορούν με αυτήν σας την τραγική απόφαση..). ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ να θέλετε να δημιουργήσετε ένα "Νέο" και "Σύγχρονο" Λύκειο όπως ουτοπικά νομίζετε πως δημιουργήσατε, χωρίς το μάθημα του προγραμματισμού. Ήμασταν πρωτοπόροι αν θέλετε στον τομέα αυτό, με άλλες χώρες να μας αντιγράφουν, αλλά εσείς με αυτο σας το νομοσχέδιο αρνείστε ότι έχει χτιστεί μέχρι τώρα στο σύγχρονο "Ψηφιακό Ελληνικό Σχολείο" και απογχωνίζεται άν όχι μόνο έναν επιστημονικό κλάδο αλλά και τους ίδους τους μαθητές που τόσο θέλετε να "προστατέψετε"... Το Λύκειο έχει γεμίσει παπαγαλάκια και εσείς αντί να προωθήσετε τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, έναν τρόπο σκέψης που το μόνο που κάνει είναι να διευρύνει τη σκέψη του μαθητή, καταργείτε το μοναδικό, ναι μοναδικό του εφόδιο για τον σκοπό αυτό. Ειλικρινά λυπήθηκα μόλις είδα το νομοσχέδιο αυτό και ελπίζω πως η αντίδραση του κόσμου θα σας κάνει να πατήσετε και πάλι στην γη αλλάζοντας ριζικά το νομοσχέδιο.. Και όπως η ΠΕΚΑΠ έγραψε, θέλουμε: Γενικό Λύκειο • Αναγνώριση της Πληροφορικής ως μάθημα Γενικής Παιδείας και εισαγωγή αντίστοιχου μαθήματος στην Α τάξη του Γενικού Λυκείου. • Εισαγωγή της Επιστήμης Υπολογιστών/Αλγοριθμικής ως μαθήματος κατεύθυνσης στην τεχνολογική και θετική κατεύθυνση στην Β Λυκείου. • Αναβάθμιση του μαθήματος της Γ Λυκείου, «Αλγοριθμική & Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», το οποίο θα πρέπει να διδάσκεται στην τεχνολογική και θετική κατεύθυνση. • Αναβάθμιση των επιλεγομένων μαθημάτων Πληροφορικής, ώστε να προσμετρώνται στο μέσο όρο και να αποκτήσουν αντίστοιχη βαρύτητα με τα υπόλοιπα μαθήματα του Λυκείου, με παράλληλη ανανέωση και επικαιροποίηση του περιεχομένου τους και δυνατότητα διδασκαλίας σε όλους τους μαθητές της Β και Γ Λυκείου (κατ΄ επιλογή τους). Τεχνολογικό Λύκειο • Ύπαρξη αυτόνομου τομέα Πληροφορικής με την αντίστοιχη ειδικότητα στη Β και Γ τάξη καθώς και στο 4ο έτος εξειδίκευσης. • Τα μαθήματα που θα διδάσκονται στην ειδικότητα πρέπει να δίνουν τα απαραίτητα εφόδια στους απόφοιτους ώστε να είναι σε θέση να εργαστούν με το πτυχίο του Λυκείου, αλλά ταυτόχρονα να έχουν τη δυνατότητα να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. • Τα μαθήματα που σχετίζονται με την Επιστήμη της Πληροφορικής, σε οποιαδήποτε ειδικότητα του Τεχνολογικού Λυκείου και αν ανήκουν, θα πρέπει να ανατίθενται και να διδάσκονται από καθηγητές Πληροφορικής. • Στην Α τάξη να υπάρχει μάθημα επιλογής/προσανατολισμού με τίτλο «Εισαγωγή στην επιστήμη των Υπολογιστών» ώστε να δοθεί η ευκαιρία σε όσους μαθητές το επιθυμούν, να γνωρίσουν τις βασικές αρχές της επιστήμης των Υπολογιστών και τις δυνατότητες που προσφέρει η ειδικότητα της Πληροφορικής στους αποφοίτους της. • Στις τάξεις Β και Γ, είναι πολύ σημαντικό να γίνει αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών και του εκπαιδευτικού υλικού και να διαμορφωθεί μια διαδικασία περιοδικής επικαιροποίησης των περιεχομένων τους, ώστε να είναι πάντα συμβατά με τις νέες εξελίξεις στο χώρο. • Στο 4ο έτος οι μαθητές να διδάσκονται γνωστικά αντικείμενα άμεσα εφαρμόσιμα στην πράξη, για τα οποία υπάρχει ζήτηση στην αγορά εργασίας. Είναι σημαντικό για το έτος αυτό να προβλεφθεί πρακτική άσκηση των μαθητών σε σχετικούς οργανισμούς και εταιρείες. Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να λάβει σοβαράυπόψη τις συγκεκριμένες προτάσεις και να κινηθεί προς την ουσιαστική αναβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας σε όλες της βαθμίδες Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο ενός σύγχρονου προγράμματος σπουδών. Η Π.Ε.ΚΑ.Π. συνεχίζει τον αγώνα και με σύμμαχο τους Γονείς και τους Μαθητές, λέμε: ΟΧΙ στον Ψηφιακό αναλφαβητισμό της νέας γενιάς Πρωτοπαπάς Κωνσταντίνος, ΠΕ 19