Υπάρχουν αρκετά πράγματα για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια που δεν είναι ξεκάθαρα-τουλάχιστον σε μένα:
1. Οι αριθμητές είναι σταθμισμένοι δηλ. (0.5*Α + 0,7*Β + 0,9*Γ) ενώ ο παρονομαστής δεν είναι και έχει τιμή 3, με αποτέλεσμα ακόμα κι αν ένας έχει απόλυτα 20άρια σε όλες τις τάξεις, ο Β.Π.Α. να είναι μόλις 14 και ο Μ.Ο. πρόσβασης μόλις 18,94! Έχει γίνει κάποιο λάθος ή μήπως το 20 στην περίπτωση αυτή θα επιτευχθεί όταν συμπεριληφθεί ο συντελεστής του μαθήματος βαρύτητας;
2. Καταλαβαίνω ότι αν ο Β.Π.Α είναι μεγαλύτερος από τον μέσο όρο των 4 μαθημάτων (ποιος Β.Π.Α.; ο «λάθος» σταθμισμένος; ) προστιθεται ένας βαθμός σε αυτούς των τάξεων και πολ/ζεται με τους αντίστοιχους συντελεστές και διαρείται με το 3. Αυτό όμως παραγει (άθελα;) τεράστιες στρεβλώσεις. Σε ένα XL που έφτιαξα όπου μια στα παραδείγματά μου, μια αύηση στον Μ.Ο. των γραπτών κατά μόλις 0,15 οδηγεί σε αύξηση του 5ου βαθμού κατά … 4 περίπου μονάδες και του Μ.Ο. πρόσβασης κατά 0,9. Το XL είναι εδώ: https://docs.google.com/file/d/0B2TDifrhG1NrOWFyazNRdzd4MXc/edit?usp=sharinΜπορείτε να βάλετε τα δικά σας παραδείγματα (συγνώμη που έβαλα θετικά μαθήματα μόνο…..) στα άδεια κελιά.
Αν έχω κάνει κάπου λάθος στο XL, ή δεν έχω καταλάβει κάτι καλά, πολύ ευχαρίστως κάποιος σχολιαστής να μου το επισημάνει.
3. Εφαρμόζοντας αρκετά παραδείγματα στο XL διαπίστωσα ότι ίσως συνειδητά ο Β.Π.Α. δεν έχει σταθμισμένο παρονομαστή. Αν είχε (δηλ. ο παρονομαστής ήταν 2,1 αντι για 3) τότε σχεδόν πάντα ο Β.Π.Α. θα ήταν μεγαλύτερος του Μ.Ο. Γραπτών των 4 μαθημάτων οπότε πρακτικά θα ίσχυε σχεδόνα πάντα η 2η υποπαράγραφος της παραγράφου 4, και πρακτικά θα ακυρωνόταν η συνεισφορά του Β.Π.Α ( και άρα του ενδοσχολικού βαθμού) στη διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης.
Με βάση τα παραπάνω θα ήθελα τουλάχιστον σε πρώτη φάση και πρίν τη λήξη της διαβούλευσης να δημοσιεύσει το Υπουργείο κάποια συγκεκριμένα παραδείγματα. Μπορεί να φαίνεται «τεχνικής» φύσεως το θέμα, αλλά είναι σημαντικό γιατί προσδιορίζει την βαρύτητα της σχολικής επίδοσης των τριών ετών στην Εισαγωγή στην Γ/βάθμια και αυτό επηρρεάζει πολύ το πώς αντιμετωπίζουν οι μαθητές το Σχολείο.
Υπάρχουν αρκετά πράγματα για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια που δεν είναι ξεκάθαρα-τουλάχιστον σε μένα: 1. Οι αριθμητές είναι σταθμισμένοι δηλ. (0.5*Α + 0,7*Β + 0,9*Γ) ενώ ο παρονομαστής δεν είναι και έχει τιμή 3, με αποτέλεσμα ακόμα κι αν ένας έχει απόλυτα 20άρια σε όλες τις τάξεις, ο Β.Π.Α. να είναι μόλις 14 και ο Μ.Ο. πρόσβασης μόλις 18,94! Έχει γίνει κάποιο λάθος ή μήπως το 20 στην περίπτωση αυτή θα επιτευχθεί όταν συμπεριληφθεί ο συντελεστής του μαθήματος βαρύτητας; 2. Καταλαβαίνω ότι αν ο Β.Π.Α είναι μεγαλύτερος από τον μέσο όρο των 4 μαθημάτων (ποιος Β.Π.Α.; ο «λάθος» σταθμισμένος; ) προστιθεται ένας βαθμός σε αυτούς των τάξεων και πολ/ζεται με τους αντίστοιχους συντελεστές και διαρείται με το 3. Αυτό όμως παραγει (άθελα;) τεράστιες στρεβλώσεις. Σε ένα XL που έφτιαξα όπου μια στα παραδείγματά μου, μια αύηση στον Μ.Ο. των γραπτών κατά μόλις 0,15 οδηγεί σε αύξηση του 5ου βαθμού κατά … 4 περίπου μονάδες και του Μ.Ο. πρόσβασης κατά 0,9. Το XL είναι εδώ: https://docs.google.com/file/d/0B2TDifrhG1NrOWFyazNRdzd4MXc/edit?usp=sharinΜπορείτε να βάλετε τα δικά σας παραδείγματα (συγνώμη που έβαλα θετικά μαθήματα μόνο…..) στα άδεια κελιά. Αν έχω κάνει κάπου λάθος στο XL, ή δεν έχω καταλάβει κάτι καλά, πολύ ευχαρίστως κάποιος σχολιαστής να μου το επισημάνει. 3. Εφαρμόζοντας αρκετά παραδείγματα στο XL διαπίστωσα ότι ίσως συνειδητά ο Β.Π.Α. δεν έχει σταθμισμένο παρονομαστή. Αν είχε (δηλ. ο παρονομαστής ήταν 2,1 αντι για 3) τότε σχεδόν πάντα ο Β.Π.Α. θα ήταν μεγαλύτερος του Μ.Ο. Γραπτών των 4 μαθημάτων οπότε πρακτικά θα ίσχυε σχεδόνα πάντα η 2η υποπαράγραφος της παραγράφου 4, και πρακτικά θα ακυρωνόταν η συνεισφορά του Β.Π.Α ( και άρα του ενδοσχολικού βαθμού) στη διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης. Με βάση τα παραπάνω θα ήθελα τουλάχιστον σε πρώτη φάση και πρίν τη λήξη της διαβούλευσης να δημοσιεύσει το Υπουργείο κάποια συγκεκριμένα παραδείγματα. Μπορεί να φαίνεται «τεχνικής» φύσεως το θέμα, αλλά είναι σημαντικό γιατί προσδιορίζει την βαρύτητα της σχολικής επίδοσης των τριών ετών στην Εισαγωγή στην Γ/βάθμια και αυτό επηρρεάζει πολύ το πώς αντιμετωπίζουν οι μαθητές το Σχολείο.