Αγαπητέ κε/κα
Σαν καθηγητής Πληροφορικής, θα ήθελα να σας εκφράσω την απρία μου και την αγανάκτησή μου για την κατάργηση του πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος Πληροφορικής της ΑΕΠΠ.
Θα ήθελα να επισημάνω ότι αυτή την στιγμή:
Υπάρχουν 23 ΑΕΙ στο 2ο-4ο πεδίο του μηχανογραφικού που σχετίζονται άμεσα
με την Πληροφορική, σε σύνολο 143 ΑΕΙ (Ποσοστό 16%)/
Υπάρχουν 31 ΤΕΙ στο 2ο-4ο πεδίο που σχετίζονται άμεσα με την
Πληροφορική, σε σύνολο 100 ΤΕΙ (Ποσοστό 31%).
Υπάρχουν 54 σχολές στο 2ο-4ο πεδίο που σχετίζονται άμεσα με την
Πληροφορική, σε σύνολο 243 σχολών (Ποσοστό 22,2%).
Δηλαδή, 1 στις 5 σχολές του μηχανογραφικού των μη ιατρικών σχολών
σχετίζεται άμεσα με την Πληροφορική και αρκετές έμμεσα.
Αφήνοντας στην άκρη το σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση το
οποίο είναι το δέντρο γύρω από το οποίο σχεδιάζονται πάντα οι
εκπαιδευτικές κενοτόμες μεταρρυθμίσεις για τους γνωστούς λόγους και με
τις γνωστές Ελληνικές ιδιαιτερότητες και προσπαθώντας να δούμε το δάσος
αξίζει να μελετήσουμε την έκθεση
http://germany.acm.org/upload/pdf/ACMandIEreport.pdf
που εξηγεί την διαφορά μεταξύ των απαραίτητων για όλους βασικών
δεξιοτήτων (digital literacy) και της Πληροφορικής ή Επιστήμης
υπολογιστών σαν διακριτή επιστήμη (discipline). H γνώση των βασικών
αρχών της Πληροφορικής σύμφωνα με την έκθεση είναι απαραίτητη για ένα
έθνος (ή ομάδα εθνών) για να είναι ανταγωνιστική σε θέματα καινοτομίας
και αναφέρει μάλιστα ότι παίζει τον ίδιο ρόλο με τα μαθηματικά και την
φυσική σε προηγούμενες βιομηχανικές επανάστασεις.
Τόσο η παραπάνω έκθεση, όσο και οι γνώμες προσωπικοτήτων που είναι διαθέσιμες εδώ
http://www.code.org/
θα πρέπει να ληφθούν υπ' όψιν πριν την λήψη αποφάσεων που αποτελούν πισωγύρισμα, και εκθέτουν ανεπανόρθωτα τους εμπνευστές τους.
Το προσχέδιο Νόμου που δημοσιεύτηκε έρχεται σε αντίθεση τόσο με τους
τους στόχους που το ίδιο θέτει, ( .... η) Η ανάπτυξη δεξιοτήτων
εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων,θ) Η καλλιέργεια της
ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων
τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών και ι) Η καλλιέργεια δεξιοτήτων
που θα διευκολύνουν την πρόσβαση των μαθητών στην αγορά εργασία ... ) ,
αλλά και υπονομεύει προηγούμενες δράσεις όπως το Ψηφιακό Σχολείο και
το μάθημα των Ερευνητικών εργασιών
http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/document/file.php/DSGL-A107/%CE%94%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%20%CE%A0%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%84%CE%BF/%CE%92%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%BF%20%CE%95%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D/01.pdf
το οποίο προωθεί ομαδοσυνεργατικές εργασίες με την χρήση εργαλείων ΤΠΕ.
Οι δράσεις αυτές προϋποθέτουν την λειτουργία υποδομών Πληροφορικής, και
αναπόφευκτα τους αντίστοιχους ανθρώπινους πόρους σε μια σχολική μονάδα,
πράγμα το οποίο μάλλον είναι δύσκολο με βάση το διδακτικό πρόγραμμα και
τον υφιστάμενο τρόπο διαχείρισης του προσωπικού.
Οι υφιστάμενες υποδομές διατηρούνται και αναπτύσσονται από καθηγητές Πληροφορικής, με δράσεις που έχουν ήδη σημαντικά αποτελέσματα όπως μπορείτε να δείτε εδώ:
http://www.ltsp.org/stories/
που αποτυπώνεται ένα success story που δεν είναι στην σφαίρα του φανταστικού.
Με βάση τα παραπάνω πιστεύω ότι θα πρέπει να εισακουστούν και να
ενσωματωθούν οι αλλαγές που προτείνουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι
http://www.esos.gr/article/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/theseis-neo-lykeio-paredosn-ypoyrgo-paideias-sxolikoi-symboyloi-plhroforikis
,ώστε να είμαστε συνεπείς με την πραγματικότητα και την κοινή λογική.
Δημόπουλος Αθανάσιος
Καθηγητής ΠΕ 19 - Πληροφορικής
ΑΜ 210810
Αγαπητέ κε/κα Σαν καθηγητής Πληροφορικής, θα ήθελα να σας εκφράσω την απρία μου και την αγανάκτησή μου για την κατάργηση του πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος Πληροφορικής της ΑΕΠΠ. Θα ήθελα να επισημάνω ότι αυτή την στιγμή: Υπάρχουν 23 ΑΕΙ στο 2ο-4ο πεδίο του μηχανογραφικού που σχετίζονται άμεσα με την Πληροφορική, σε σύνολο 143 ΑΕΙ (Ποσοστό 16%)/ Υπάρχουν 31 ΤΕΙ στο 2ο-4ο πεδίο που σχετίζονται άμεσα με την Πληροφορική, σε σύνολο 100 ΤΕΙ (Ποσοστό 31%). Υπάρχουν 54 σχολές στο 2ο-4ο πεδίο που σχετίζονται άμεσα με την Πληροφορική, σε σύνολο 243 σχολών (Ποσοστό 22,2%). Δηλαδή, 1 στις 5 σχολές του μηχανογραφικού των μη ιατρικών σχολών σχετίζεται άμεσα με την Πληροφορική και αρκετές έμμεσα. Αφήνοντας στην άκρη το σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση το οποίο είναι το δέντρο γύρω από το οποίο σχεδιάζονται πάντα οι εκπαιδευτικές κενοτόμες μεταρρυθμίσεις για τους γνωστούς λόγους και με τις γνωστές Ελληνικές ιδιαιτερότητες και προσπαθώντας να δούμε το δάσος αξίζει να μελετήσουμε την έκθεση http://germany.acm.org/upload/pdf/ACMandIEreport.pdf που εξηγεί την διαφορά μεταξύ των απαραίτητων για όλους βασικών δεξιοτήτων (digital literacy) και της Πληροφορικής ή Επιστήμης υπολογιστών σαν διακριτή επιστήμη (discipline). H γνώση των βασικών αρχών της Πληροφορικής σύμφωνα με την έκθεση είναι απαραίτητη για ένα έθνος (ή ομάδα εθνών) για να είναι ανταγωνιστική σε θέματα καινοτομίας και αναφέρει μάλιστα ότι παίζει τον ίδιο ρόλο με τα μαθηματικά και την φυσική σε προηγούμενες βιομηχανικές επανάστασεις. Τόσο η παραπάνω έκθεση, όσο και οι γνώμες προσωπικοτήτων που είναι διαθέσιμες εδώ http://www.code.org/ θα πρέπει να ληφθούν υπ' όψιν πριν την λήψη αποφάσεων που αποτελούν πισωγύρισμα, και εκθέτουν ανεπανόρθωτα τους εμπνευστές τους. Το προσχέδιο Νόμου που δημοσιεύτηκε έρχεται σε αντίθεση τόσο με τους τους στόχους που το ίδιο θέτει, ( .... η) Η ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων,θ) Η καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών και ι) Η καλλιέργεια δεξιοτήτων που θα διευκολύνουν την πρόσβαση των μαθητών στην αγορά εργασία ... ) , αλλά και υπονομεύει προηγούμενες δράσεις όπως το Ψηφιακό Σχολείο και το μάθημα των Ερευνητικών εργασιών http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/document/file.php/DSGL-A107/%CE%94%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%20%CE%A0%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%84%CE%BF/%CE%92%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%BF%20%CE%95%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D/01.pdf το οποίο προωθεί ομαδοσυνεργατικές εργασίες με την χρήση εργαλείων ΤΠΕ. Οι δράσεις αυτές προϋποθέτουν την λειτουργία υποδομών Πληροφορικής, και αναπόφευκτα τους αντίστοιχους ανθρώπινους πόρους σε μια σχολική μονάδα, πράγμα το οποίο μάλλον είναι δύσκολο με βάση το διδακτικό πρόγραμμα και τον υφιστάμενο τρόπο διαχείρισης του προσωπικού. Οι υφιστάμενες υποδομές διατηρούνται και αναπτύσσονται από καθηγητές Πληροφορικής, με δράσεις που έχουν ήδη σημαντικά αποτελέσματα όπως μπορείτε να δείτε εδώ: http://www.ltsp.org/stories/ που αποτυπώνεται ένα success story που δεν είναι στην σφαίρα του φανταστικού. Με βάση τα παραπάνω πιστεύω ότι θα πρέπει να εισακουστούν και να ενσωματωθούν οι αλλαγές που προτείνουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι http://www.esos.gr/article/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/theseis-neo-lykeio-paredosn-ypoyrgo-paideias-sxolikoi-symboyloi-plhroforikis ,ώστε να είμαστε συνεπείς με την πραγματικότητα και την κοινή λογική. Δημόπουλος Αθανάσιος Καθηγητής ΠΕ 19 - Πληροφορικής ΑΜ 210810