Θεωρώ εξαιρετική πρόοδο τα δύο πρώτα άρθρα, καθώς το φαινόμενο του να ορίζεται ως διδακτέα/εξεταστέα ύλη σελίδες βιβλίων και όχι μαθησιακοί στόχοι και θεματικές ενότητες είναι επιεικώς απαράδεκτο και δεν αφήνει καμία ελευθερία στους διδάσκοντες. Σε πολύ καλή κατεύθυνση βρίσκονται, θεωρώ, και τα υπόλοιπα άρθρα, καθώς θεσπίζουν κριτήρια αντικειμενικής αξιολόγησης σε όλες τις τάξεις και ωθούν τους μαθητές να παρακολουθούν όλα τα μαθήματα και όχι να απορρίπτουν λ.χ. τα αρχαία επειδή θα πάνε στην θετική κατεύθυνση ή αντιστρόφως. Ωστόσο μερικές προσθήκες όσον αφορά την αξιολόγηση θα μπορούσαν να είναι: 1) η εισαγωγή του "φακέλου του μαθητή", που προβλέπεται βέβαια από τον 2525/97 προαιρετικά αλλά δεν εφαρμόζεται. Κάθε μαθητής πρέπει να έχει από την αρχή της μαθητικής του πορείας φάκελο με εκθέσεις προσωπικής στοχοθεσίας, εκθέσεις αξιολόγησης από τους εκπαιδευτικούς, διαγωνίσματα ενδεικτικά του επιπέδου του, εργασίες που ανέλαβε, βαθμολογίες τετραμήνων, βραβεία και διακρίσεις σε κάθε είδους δραστηριότητες κ.ά. 2) να εισαχθεί ο θεσμός της περιγραφικής αξιολόγησης, παράλληλα με την βαθμολογική κλίμακα (η οποία θα μπορούσε και να περιοριστεί στο 0-10). 3) να εισαχθεί ο θεσμός της προσωπικής στοχοθεσίας: κάθε μαθητής να πρέπει να συντάσσει έκθεση με μαθησιακούς στόχους (όχι όσον αφορά την ύλη, αλλά κυρίως τις μεθόδους που επιλέγει για να διαβάζει) 4) να δίνεται ελευθερία στον διδάσκοντα να επιλέγει τον τύπο του διαγωνίσματος που θα βάλει (με κάποιες ελάχιστες προϋποθέσεις φυσικά), ανάλογα με τις ελλείψεις της συγκεκριμένης τάξης και να μπορεί να βάζει διαβαθμισμένης δυσκολίας θέματα (δε μιλάω φυσικά για τις γενικές, προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις που πρέπει να είναι κοινές για όλους). Ευχαριστώ.
Θεωρώ εξαιρετική πρόοδο τα δύο πρώτα άρθρα, καθώς το φαινόμενο του να ορίζεται ως διδακτέα/εξεταστέα ύλη σελίδες βιβλίων και όχι μαθησιακοί στόχοι και θεματικές ενότητες είναι επιεικώς απαράδεκτο και δεν αφήνει καμία ελευθερία στους διδάσκοντες. Σε πολύ καλή κατεύθυνση βρίσκονται, θεωρώ, και τα υπόλοιπα άρθρα, καθώς θεσπίζουν κριτήρια αντικειμενικής αξιολόγησης σε όλες τις τάξεις και ωθούν τους μαθητές να παρακολουθούν όλα τα μαθήματα και όχι να απορρίπτουν λ.χ. τα αρχαία επειδή θα πάνε στην θετική κατεύθυνση ή αντιστρόφως. Ωστόσο μερικές προσθήκες όσον αφορά την αξιολόγηση θα μπορούσαν να είναι: 1) η εισαγωγή του "φακέλου του μαθητή", που προβλέπεται βέβαια από τον 2525/97 προαιρετικά αλλά δεν εφαρμόζεται. Κάθε μαθητής πρέπει να έχει από την αρχή της μαθητικής του πορείας φάκελο με εκθέσεις προσωπικής στοχοθεσίας, εκθέσεις αξιολόγησης από τους εκπαιδευτικούς, διαγωνίσματα ενδεικτικά του επιπέδου του, εργασίες που ανέλαβε, βαθμολογίες τετραμήνων, βραβεία και διακρίσεις σε κάθε είδους δραστηριότητες κ.ά. 2) να εισαχθεί ο θεσμός της περιγραφικής αξιολόγησης, παράλληλα με την βαθμολογική κλίμακα (η οποία θα μπορούσε και να περιοριστεί στο 0-10). 3) να εισαχθεί ο θεσμός της προσωπικής στοχοθεσίας: κάθε μαθητής να πρέπει να συντάσσει έκθεση με μαθησιακούς στόχους (όχι όσον αφορά την ύλη, αλλά κυρίως τις μεθόδους που επιλέγει για να διαβάζει) 4) να δίνεται ελευθερία στον διδάσκοντα να επιλέγει τον τύπο του διαγωνίσματος που θα βάλει (με κάποιες ελάχιστες προϋποθέσεις φυσικά), ανάλογα με τις ελλείψεις της συγκεκριμένης τάξης και να μπορεί να βάζει διαβαθμισμένης δυσκολίας θέματα (δε μιλάω φυσικά για τις γενικές, προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις που πρέπει να είναι κοινές για όλους). Ευχαριστώ.