Το νομοσχέδιο που κατατίθεται για την υποβάθμιση του μαθήματος της Πληροφορικής στο νέο Γενικό Λύκειο όπως και η κατάργηση του Πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος της Ανάπτυξης Εφαρμογών στο νέο Γενικό Λύκειο, βρίσκει εντελώς ασύμφωνους τους Καθηγητές Πληροφορικής. Ακολουθούν μερικές σκέψεις:
Η Πληροφορική είναι μία επιστήμη και δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως μάθημα δεύτερης κατηγορίας σε μία κοινωνία στην οποία η πληροφορία είναι το Α και το Ω των λειτουργικών δομών της. Η Αλγοριθμική, ο Προγραμματισμός και όλες οι μεθοδολογίες της επιστήμης μας, πλέον κατέχουν εξέχουσα θέση σε σύγχρονα προγράμματα σπουδών παγκοσμίως και δεν αγνοούνται ως ακαδημαϊκά αντικείμενα που αφορούν μόνο την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Καμία Επιστήμη δεν προοδεύει χωρίς την χρήση προγραμμάτων και Η/Υ. Οι επιστήμονες όλων των κλάδων δημιουργούν και χρησιμοποιούν λογισμικό για να διευκολυνουν την έρευνα και την εργασία τους. Αρχαιολόγοι, Πολιτικοί Μηχανικοί, Φυσικοί κτλ χρησιμοποιούν τεχνολογίες αιχμής που απαιτούν εξοικείωση με την ψηφιακή τεχνολογία.
Η ποιοτική και ποσοτική βελτίωση του ρόλου των μαθημάτων της Πληροφορικής, που πρέπει να είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ, και η αύξηση των ωρών διδασκαλίας για μεγαλύτερη εμπέδωση των διδασκόμενων σε όλες τις τάξεις των νέων Λυκείων είναι επιτακτική ανάγκη. Μόνον έτσι θα επιτευχθεί η Κοινωνία της Πληροφορίας και το κράτος μας θα έχει ψηφιακά καταρτισμένους πολίτες, ώστε να λειτουργεί γρήγορα και αποτελεσματικά. Επίσης βοηθείται έμμεσα και το μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας, μια και πολλές φορές αξιοποιείται το Εργαστήριο Πληροφορικής του Σχολείου για την εκπόνηση των Εργασιών, ατομικών και ομαδικών. Οι δυσκολίες των μαθητών στη χρήση των νέων τεχνολογιών είναι καθημερινό φαινόμενο.
Η Έλλειψη οργανωτικής λογικής στη χώρα μας οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στην έλλειψη Πληροφορικής παιδείας, μιας παιδείας που σε εκπαιδεύει πως να αναλύεις ένα πρόβλημα, να σχεδιάζεις τη λύση και να την προγραμματίζεις. Νομίζω ότι όλοι μας αντιλαμβανόμαστε τι σημαίνει αυτό και τι επιπτώσεις έχει η ανοργανωσία σε όλα τα επίπεδα των λειτουργικών δομών της κοινωνίας μας.
Οι τελευταίες οικονομικές συγκυρίες απαγορεύουν τους κηδεμόνες των μαθητών να καλύψουν την έλλειψη του υποχρεωτικού μαθήματος της Πληροφορικής που πρέπει να βαθμολογείται από το πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου. Πως λοιπόν θα καταρτιστούν και παιδευτούν οι μαθητές χωρίς μάθημα και χωρίς φροντιστηριακή εκπαίδευση πάνω στην Πληροφορική;
Σας ευχαριστώ.
Κορλίνης Αμβρόσιος
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20
Το νομοσχέδιο που κατατίθεται για την υποβάθμιση του μαθήματος της Πληροφορικής στο νέο Γενικό Λύκειο όπως και η κατάργηση του Πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος της Ανάπτυξης Εφαρμογών στο νέο Γενικό Λύκειο, βρίσκει εντελώς ασύμφωνους τους Καθηγητές Πληροφορικής. Ακολουθούν μερικές σκέψεις: Η Πληροφορική είναι μία επιστήμη και δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως μάθημα δεύτερης κατηγορίας σε μία κοινωνία στην οποία η πληροφορία είναι το Α και το Ω των λειτουργικών δομών της. Η Αλγοριθμική, ο Προγραμματισμός και όλες οι μεθοδολογίες της επιστήμης μας, πλέον κατέχουν εξέχουσα θέση σε σύγχρονα προγράμματα σπουδών παγκοσμίως και δεν αγνοούνται ως ακαδημαϊκά αντικείμενα που αφορούν μόνο την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Καμία Επιστήμη δεν προοδεύει χωρίς την χρήση προγραμμάτων και Η/Υ. Οι επιστήμονες όλων των κλάδων δημιουργούν και χρησιμοποιούν λογισμικό για να διευκολυνουν την έρευνα και την εργασία τους. Αρχαιολόγοι, Πολιτικοί Μηχανικοί, Φυσικοί κτλ χρησιμοποιούν τεχνολογίες αιχμής που απαιτούν εξοικείωση με την ψηφιακή τεχνολογία. Η ποιοτική και ποσοτική βελτίωση του ρόλου των μαθημάτων της Πληροφορικής, που πρέπει να είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ, και η αύξηση των ωρών διδασκαλίας για μεγαλύτερη εμπέδωση των διδασκόμενων σε όλες τις τάξεις των νέων Λυκείων είναι επιτακτική ανάγκη. Μόνον έτσι θα επιτευχθεί η Κοινωνία της Πληροφορίας και το κράτος μας θα έχει ψηφιακά καταρτισμένους πολίτες, ώστε να λειτουργεί γρήγορα και αποτελεσματικά. Επίσης βοηθείται έμμεσα και το μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας, μια και πολλές φορές αξιοποιείται το Εργαστήριο Πληροφορικής του Σχολείου για την εκπόνηση των Εργασιών, ατομικών και ομαδικών. Οι δυσκολίες των μαθητών στη χρήση των νέων τεχνολογιών είναι καθημερινό φαινόμενο. Η Έλλειψη οργανωτικής λογικής στη χώρα μας οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στην έλλειψη Πληροφορικής παιδείας, μιας παιδείας που σε εκπαιδεύει πως να αναλύεις ένα πρόβλημα, να σχεδιάζεις τη λύση και να την προγραμματίζεις. Νομίζω ότι όλοι μας αντιλαμβανόμαστε τι σημαίνει αυτό και τι επιπτώσεις έχει η ανοργανωσία σε όλα τα επίπεδα των λειτουργικών δομών της κοινωνίας μας. Οι τελευταίες οικονομικές συγκυρίες απαγορεύουν τους κηδεμόνες των μαθητών να καλύψουν την έλλειψη του υποχρεωτικού μαθήματος της Πληροφορικής που πρέπει να βαθμολογείται από το πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου. Πως λοιπόν θα καταρτιστούν και παιδευτούν οι μαθητές χωρίς μάθημα και χωρίς φροντιστηριακή εκπαίδευση πάνω στην Πληροφορική; Σας ευχαριστώ. Κορλίνης Αμβρόσιος Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20