Για το μάθημα των Αγγλικών.
Διερωτάται κανείς:
• Ποιος – αλήθεια – δεν ξέρει ότι η σημερινή διεθνής γλώσσα είναι απαραίτητη για τη συνέχιση των σπουδών των μαθητών στην τριτοβάθμια και μεταπτυχιακή εκπαίδευσή τους; Ιδιαίτερα στις μέρες μας, μεσούσης της οικονομικής κρίσης, επιβάλλεται το Δημόσιο Λύκειο να προσφέρει στους μαθητές του το υψηλό επίπεδο γνώσης που απαιτείται για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
• Ποιος – αλήθεια – νομίζει ότι η γνώση σταματά στην απόκτηση πιστοποιητικού επιπέδου Β2 (Lower), συνήθως στο Γυμνάσιο και δε χρειάζεται η συνέχιση της ΔΩΡΕΑΝ τελειοποίησης της μάθησης στο Λύκειο;
• Και ποιος διαφωνεί με το πάγιο αίτημά μας για σύνδεση του μαθήματος των Αγγλικών στο Λύκειο με την απόκτηση των πιστοποιητικών άριστης γνώσης Γ1 και Γ2;
Το θέμα είναι σοβαρό. Έχει να κάνει με τη μόρφωση των παιδιών μας, τη συνεχή τριβή τους με τη γλώσσα, την εκπαίδευσή τους εν γένει.
Σε άλλα κράτη, το μάθημα των Αγγλικών διδάσκεται 5-6 ώρες εβδομαδιαίως. Δια τούτο, η μεταπτυχιακή εκπαίδευση βρίθει μαθητών άλλων χωρών που χειρίζονται με άνεση την Αγγλική. Η μεγάλη επένδυση ενός κράτους είναι – ή θα ‘πρεπε να είναι – στη Μόρφωσή του! Στην Εκπαίδευσή του!
Στο Νέο Γενικό Λύκειο θα πρέπει να υπάρξει αύξηση των ωρών του μαθήματος των Αγγλικών, τουλάχιστον ένα τρίωρο διδασκαλίας σε κάθε τάξη. Τουλάχιστον! Αν θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί. Αν θέλουμε να ανήκουμε στη μεγάλη ευρωπαϊκή οικογένεια ισότιμα και όχι να καταντήσουμε οι παρίες της! Αν θέλουμε να νοιαζόμαστε για το μέλλον των παιδιών μας.
Είναι υποχρέωση του κράτους το Δημόσιο Σχολείο.
Είναι υποχρέωση του κράτους το απρόσκοπτο δικαίωμα των παιδιών μας στη μόρφωση.
Είναι υποχρέωση του κράτους η διασφάλιση εκείνων των κριτηρίων που αποτελούν το θεμέλιο λίθο της Γνώσης.
Εύχομαι οι ιθύνοντες να σκεφτούν τα ανωτέρω και να προβούν τελικά στην αύξηση των ωρών του μαθήματος των Αγγλικών. Γιατί τα παιδιά μας, τελικά, το αξίζουν.
Δημήτρης Ντουμπουρίδης καθηγητής ΠΕ 06
Για το μάθημα των Αγγλικών. Διερωτάται κανείς: • Ποιος – αλήθεια – δεν ξέρει ότι η σημερινή διεθνής γλώσσα είναι απαραίτητη για τη συνέχιση των σπουδών των μαθητών στην τριτοβάθμια και μεταπτυχιακή εκπαίδευσή τους; Ιδιαίτερα στις μέρες μας, μεσούσης της οικονομικής κρίσης, επιβάλλεται το Δημόσιο Λύκειο να προσφέρει στους μαθητές του το υψηλό επίπεδο γνώσης που απαιτείται για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. • Ποιος – αλήθεια – νομίζει ότι η γνώση σταματά στην απόκτηση πιστοποιητικού επιπέδου Β2 (Lower), συνήθως στο Γυμνάσιο και δε χρειάζεται η συνέχιση της ΔΩΡΕΑΝ τελειοποίησης της μάθησης στο Λύκειο; • Και ποιος διαφωνεί με το πάγιο αίτημά μας για σύνδεση του μαθήματος των Αγγλικών στο Λύκειο με την απόκτηση των πιστοποιητικών άριστης γνώσης Γ1 και Γ2; Το θέμα είναι σοβαρό. Έχει να κάνει με τη μόρφωση των παιδιών μας, τη συνεχή τριβή τους με τη γλώσσα, την εκπαίδευσή τους εν γένει. Σε άλλα κράτη, το μάθημα των Αγγλικών διδάσκεται 5-6 ώρες εβδομαδιαίως. Δια τούτο, η μεταπτυχιακή εκπαίδευση βρίθει μαθητών άλλων χωρών που χειρίζονται με άνεση την Αγγλική. Η μεγάλη επένδυση ενός κράτους είναι – ή θα ‘πρεπε να είναι – στη Μόρφωσή του! Στην Εκπαίδευσή του! Στο Νέο Γενικό Λύκειο θα πρέπει να υπάρξει αύξηση των ωρών του μαθήματος των Αγγλικών, τουλάχιστον ένα τρίωρο διδασκαλίας σε κάθε τάξη. Τουλάχιστον! Αν θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί. Αν θέλουμε να ανήκουμε στη μεγάλη ευρωπαϊκή οικογένεια ισότιμα και όχι να καταντήσουμε οι παρίες της! Αν θέλουμε να νοιαζόμαστε για το μέλλον των παιδιών μας. Είναι υποχρέωση του κράτους το Δημόσιο Σχολείο. Είναι υποχρέωση του κράτους το απρόσκοπτο δικαίωμα των παιδιών μας στη μόρφωση. Είναι υποχρέωση του κράτους η διασφάλιση εκείνων των κριτηρίων που αποτελούν το θεμέλιο λίθο της Γνώσης. Εύχομαι οι ιθύνοντες να σκεφτούν τα ανωτέρω και να προβούν τελικά στην αύξηση των ωρών του μαθήματος των Αγγλικών. Γιατί τα παιδιά μας, τελικά, το αξίζουν. Δημήτρης Ντουμπουρίδης καθηγητής ΠΕ 06