Θέλω εκφράσω την έντονη θλίψη και απογοήτευσή μου από την κατάργηση της Πληροφορικής στην Γ’ Λυκείου.Το εν λόγω προσχέδιο αν ψηφιστεί ως έχει (δηλαδή χωρίς το μάθημα Πληροφορικής σε όλες τις τάξεις του Λυκείου) θα οδηγήσει στην παραγωγή τεχνολογικά αναλφάβητων αποφοίτων Λυκείου, με ότι αυτό συνεπάγεται σε μια εποχή στην οποία η σύγχρονη τεχνολογία κυριαρχεί όλο και περισσότερο στη ζωή μας, και τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής (δηλαδή τους δασκάλους της επιστήμης που αποτελεί παγκοσμίως βασικό μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας) σε διαθεσιμότητα, απολύσεις και εξαφάνιση. Αλήθεια, πως γίνεται να εξαφανίζεται ως δια μαγείας το μάθημα της Πληροφορικής από το Λύκειο, ενώ ταυτόχρονα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ παρήγαγαν ως τώρα και παράγουν την συγκεκριμένη επιστημονική ειδικότητα;Απόδειξη της ανάγκης για τροποποίηση του σχεδίου είναι ότι οι μελλοντικοί φοιτητές των 54 σχολών πληροφορικής δεν θα έχουν καμία προηγούμενη επαφή με την επιστήμη κατά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και έναντι της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον θα εξετάζονται στο μάθημα της χημείας!!!
Μήπως προωθείται ο εκφυλισμός του εκπαιδευτικού πληροφορικής σε καταρτισμένο κλητήρα των διαρκώς συρρικνούμενων και αναποτελεσματικών δημοσίων υπηρεσιών ή ακόμα χειρότερα σε υψηλού επιπέδου άνεργο που θα αποτελέσει έναν ακόμη κρίκο στην μεγάλη και συνεχώς αυξανόμενη αλυσίδα ανέργων;
Απογοητεύτηκα μόλις είδα το νομοσχέδιο αυτό και ελπίζω πως η αντίδραση του κόσμου,η προϋπηρεσία σας και η ευαισθησία σας στα ζητήματα παιδείας θα σας βοηθήσουν να διορθώστε τα λάθη που υπάρχουν στο νομοσχέδιο.Η ΠΕΚΑΠ έγραψε, θέλουμε:
Γενικό Λύκειο
• Αναγνώριση της Πληροφορικής ως μάθημα Γενικής Παιδείας και εισαγωγή αντίστοιχου μαθήματος στην Α τάξη του Γενικού Λυκείου.
• Εισαγωγή της Επιστήμης Υπολογιστών/Αλγοριθμικής ως μαθήματος κατεύθυνσης στην τεχνολογική και θετική κατεύθυνση στην Β Λυκείου.
• Αναβάθμιση του μαθήματος της Γ Λυκείου, «Αλγοριθμική & Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», το οποίο θα πρέπει να διδάσκεται στην τεχνολογική και θετική κατεύθυνση.
• Αναβάθμιση των επιλεγομένων μαθημάτων Πληροφορικής, ώστε να προσμετρώνται στο μέσο όρο και να αποκτήσουν αντίστοιχη βαρύτητα με τα υπόλοιπα μαθήματα του Λυκείου, με παράλληλη ανανέωση και επικαιροποίηση του περιεχομένου τους και δυνατότητα διδασκαλίας σε όλους τους μαθητές της Β και Γ Λυκείου (κατ΄ επιλογή τους).
ΟΧΙ στον Ψηφιακό αναλφαβητισμό της νέας γενιάς
Νίκας Χ.
Θέλω εκφράσω την έντονη θλίψη και απογοήτευσή μου από την κατάργηση της Πληροφορικής στην Γ’ Λυκείου.Το εν λόγω προσχέδιο αν ψηφιστεί ως έχει (δηλαδή χωρίς το μάθημα Πληροφορικής σε όλες τις τάξεις του Λυκείου) θα οδηγήσει στην παραγωγή τεχνολογικά αναλφάβητων αποφοίτων Λυκείου, με ότι αυτό συνεπάγεται σε μια εποχή στην οποία η σύγχρονη τεχνολογία κυριαρχεί όλο και περισσότερο στη ζωή μας, και τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής (δηλαδή τους δασκάλους της επιστήμης που αποτελεί παγκοσμίως βασικό μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας) σε διαθεσιμότητα, απολύσεις και εξαφάνιση. Αλήθεια, πως γίνεται να εξαφανίζεται ως δια μαγείας το μάθημα της Πληροφορικής από το Λύκειο, ενώ ταυτόχρονα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ παρήγαγαν ως τώρα και παράγουν την συγκεκριμένη επιστημονική ειδικότητα;Απόδειξη της ανάγκης για τροποποίηση του σχεδίου είναι ότι οι μελλοντικοί φοιτητές των 54 σχολών πληροφορικής δεν θα έχουν καμία προηγούμενη επαφή με την επιστήμη κατά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και έναντι της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον θα εξετάζονται στο μάθημα της χημείας!!! Μήπως προωθείται ο εκφυλισμός του εκπαιδευτικού πληροφορικής σε καταρτισμένο κλητήρα των διαρκώς συρρικνούμενων και αναποτελεσματικών δημοσίων υπηρεσιών ή ακόμα χειρότερα σε υψηλού επιπέδου άνεργο που θα αποτελέσει έναν ακόμη κρίκο στην μεγάλη και συνεχώς αυξανόμενη αλυσίδα ανέργων; Απογοητεύτηκα μόλις είδα το νομοσχέδιο αυτό και ελπίζω πως η αντίδραση του κόσμου,η προϋπηρεσία σας και η ευαισθησία σας στα ζητήματα παιδείας θα σας βοηθήσουν να διορθώστε τα λάθη που υπάρχουν στο νομοσχέδιο.Η ΠΕΚΑΠ έγραψε, θέλουμε: Γενικό Λύκειο • Αναγνώριση της Πληροφορικής ως μάθημα Γενικής Παιδείας και εισαγωγή αντίστοιχου μαθήματος στην Α τάξη του Γενικού Λυκείου. • Εισαγωγή της Επιστήμης Υπολογιστών/Αλγοριθμικής ως μαθήματος κατεύθυνσης στην τεχνολογική και θετική κατεύθυνση στην Β Λυκείου. • Αναβάθμιση του μαθήματος της Γ Λυκείου, «Αλγοριθμική & Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», το οποίο θα πρέπει να διδάσκεται στην τεχνολογική και θετική κατεύθυνση. • Αναβάθμιση των επιλεγομένων μαθημάτων Πληροφορικής, ώστε να προσμετρώνται στο μέσο όρο και να αποκτήσουν αντίστοιχη βαρύτητα με τα υπόλοιπα μαθήματα του Λυκείου, με παράλληλη ανανέωση και επικαιροποίηση του περιεχομένου τους και δυνατότητα διδασκαλίας σε όλους τους μαθητές της Β και Γ Λυκείου (κατ΄ επιλογή τους). ΟΧΙ στον Ψηφιακό αναλφαβητισμό της νέας γενιάς Νίκας Χ.