Η χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής είναι η σημαντικότερη εργασία που οφείλει να κάνει ένα σωστά οργανωμένο κράτος. Αφορά την εκπαίδευση των πολιτών του αλλά και το ίδιο το μέλλον του κράτους.
Σήμερα λοιπόν, παρουσιάζεται μία εκπαιδευτική πολιτική από την οποία απουσιάζει η πλέον σύγχρονη και σημαντική για την οικονομία της χώρας επιστήμη, αυτή της Πληροφορικής.
Από άγνοια ή από σκοπιμότητα, οι ιθύνοντες του σχεδίου θεωρούν ότι οι Τεχνολογία Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) ταυτίζεται με την Πληροφορική. Είναι σαν να λέμε ότι όποιος γνωρίζει να χρησιμοποιεί το τηλεσκόπιο, είναι αστρονόμος. Όποιος χρησιμοποιεί τα γεωμετρικά όργανα είναι μαθηματικός κλπ. Κάποιοι άλλοι έχουν μείνει 4 δεκαετίες πίσω και αμφισβητούν τον αυτόνομο και διακριτό ρόλο της επιστήμης της Πληροφορικής. 42 σχολές Πληροφορικής και πάνω από 4500 απόφοιτοι ανά έτος δεν σημαίνει τίποτα για αυτούς. Η παγκόσμια αναγνώριση του αυτόνομου ρόλου της, είναι λεπτομέρεια γι αυτούς.
Σαν αποτέλεσμα της παραπάνω πολιτικής, ισχυρίζονται ότι ενίσχυσαν την Πληροφορική εντάσσοντάς την στα Δημοτικά και διπλασιάζοντας τις ώρες στο Γυμνάσιο. Πρόκειται για πλήρη παραπλάνηση της κοινής γνώμης.
Δεν έχετε δίκιο Κύριοι και το ξέρετε. Τις ΤΠΕ εισάγετε και όχι την Επιστήμη της Πληροφορικής την οποία και καταργείτε.
Εσείς ο ίδιος Κ. Γκλαβά εισάγατε το 1998 την Επιστήμη της Πληροφορικής στη Γ Λυκείου σαν Πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα με τίτλο Α.Ε.Π.Π.. Αυτό το μάθημα και σύμφωνα με την έρευνά που έκανε το ίδιο το Υπουργείο μόλις πέρσι, ήταν το πιο απαραίτητο κατά τους μαθητές μάθημα που διδάχθηκαν με ποσοστό που αγγίζει το 80%. Η τεχνολογική κατεύθυνση (κύκλου Πληροφορικής και Υπηρεσιών) στηρίζονταν σε αυτό το μάθημα και είχε τη συντριπτική αποδοχή από τους μαθητές. Αντιθέτως, η Θετική και ο δεύτερος κύκλος της τεχνολογικής, είχαν πολύ λιγότερες προτιμήσεις από τους μαθητές. Μαθητές με φτωχές επιδόσεις στα μαθηματικά, διέπρεψαν στην Πληροφορική και άνοιξε γι αυτούς ένας δρόμος που τώρα πια δεν θα ανοίγει.
Όλοι είχαν αντιληφθεί πόσο χρήσιμο είναι ένα τέτοιο μάθημα. 42 σχολές Πληροφορικής τροφοδοτούνταν από φοιτητές που ήξεραν τί είναι Πληροφορική και συνειδητά την επέλεγαν. Όλες οι σχολές θετικών επιστημών (αλλά και παιδαγωγικές, διοίκησης επιχειρήσεων κλπ) έχουν μαθήματα πληροφορικής ως υποχρεωτικά, γιατί όλοι αντιλαμβάνονται πως η επιστήμη της Πληροφορικής (και όχι οι ΤΠΕ) είναι το μέλλον των επιστημών αυτών.
Εσείς παρόλα αυτά, προτείνετε να μην διδάσκονται οι μαθητές Πληροφορική. Μάλιστα, συγχέοντας την Επιστήμη της Πληροφορικής με τις ΤΠΕ, δίνετε την εσφαλμένη εντύπωση στους μαθητές ότι Πληροφορική είναι το Word και το Excel. Θεωρείτε, ότι αναγκαίο μάθημα για να γίνει κάποιος μαθηματικός, πληροφορικός, μηχανικός, οικονομολόγος ή διοικητικό στέλεχος, είναι η Χημεία ή η Βιολογία.... Πληροφορικά αναλφάβητους μαθητές θα παράγετε που δεν θα μπορούν ούτε να χρησιμοποιήσουν σωστά τις ΤΠΕ γιατί δεν έχουν καταλάβει την επιστήμη στην οποία στηρίζονται.
Όλοι οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής προσπαθούν να σας πείσουν ότι κάνετε λάθος. Αν εξακολουθείτε να πιστεύετε ότι έχετε δίκιο και αμφισβητείτε την ορθότητα των παραπάνω, μπορείτε και εσείς να συμμετέχετε στη διαβούλευση ώστε να ακούσουμε την άποψή μας. Διαφορετικά, δεν έχει νόημα να γράφουμε άσκοπα και να λέμε ότι κάναμε διαβούλευση στην οποία δεν συμμετείχατε εσείς οι ίδιοι που την οργανώνετε.
Η χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής είναι η σημαντικότερη εργασία που οφείλει να κάνει ένα σωστά οργανωμένο κράτος. Αφορά την εκπαίδευση των πολιτών του αλλά και το ίδιο το μέλλον του κράτους. Σήμερα λοιπόν, παρουσιάζεται μία εκπαιδευτική πολιτική από την οποία απουσιάζει η πλέον σύγχρονη και σημαντική για την οικονομία της χώρας επιστήμη, αυτή της Πληροφορικής. Από άγνοια ή από σκοπιμότητα, οι ιθύνοντες του σχεδίου θεωρούν ότι οι Τεχνολογία Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) ταυτίζεται με την Πληροφορική. Είναι σαν να λέμε ότι όποιος γνωρίζει να χρησιμοποιεί το τηλεσκόπιο, είναι αστρονόμος. Όποιος χρησιμοποιεί τα γεωμετρικά όργανα είναι μαθηματικός κλπ. Κάποιοι άλλοι έχουν μείνει 4 δεκαετίες πίσω και αμφισβητούν τον αυτόνομο και διακριτό ρόλο της επιστήμης της Πληροφορικής. 42 σχολές Πληροφορικής και πάνω από 4500 απόφοιτοι ανά έτος δεν σημαίνει τίποτα για αυτούς. Η παγκόσμια αναγνώριση του αυτόνομου ρόλου της, είναι λεπτομέρεια γι αυτούς. Σαν αποτέλεσμα της παραπάνω πολιτικής, ισχυρίζονται ότι ενίσχυσαν την Πληροφορική εντάσσοντάς την στα Δημοτικά και διπλασιάζοντας τις ώρες στο Γυμνάσιο. Πρόκειται για πλήρη παραπλάνηση της κοινής γνώμης. Δεν έχετε δίκιο Κύριοι και το ξέρετε. Τις ΤΠΕ εισάγετε και όχι την Επιστήμη της Πληροφορικής την οποία και καταργείτε. Εσείς ο ίδιος Κ. Γκλαβά εισάγατε το 1998 την Επιστήμη της Πληροφορικής στη Γ Λυκείου σαν Πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα με τίτλο Α.Ε.Π.Π.. Αυτό το μάθημα και σύμφωνα με την έρευνά που έκανε το ίδιο το Υπουργείο μόλις πέρσι, ήταν το πιο απαραίτητο κατά τους μαθητές μάθημα που διδάχθηκαν με ποσοστό που αγγίζει το 80%. Η τεχνολογική κατεύθυνση (κύκλου Πληροφορικής και Υπηρεσιών) στηρίζονταν σε αυτό το μάθημα και είχε τη συντριπτική αποδοχή από τους μαθητές. Αντιθέτως, η Θετική και ο δεύτερος κύκλος της τεχνολογικής, είχαν πολύ λιγότερες προτιμήσεις από τους μαθητές. Μαθητές με φτωχές επιδόσεις στα μαθηματικά, διέπρεψαν στην Πληροφορική και άνοιξε γι αυτούς ένας δρόμος που τώρα πια δεν θα ανοίγει. Όλοι είχαν αντιληφθεί πόσο χρήσιμο είναι ένα τέτοιο μάθημα. 42 σχολές Πληροφορικής τροφοδοτούνταν από φοιτητές που ήξεραν τί είναι Πληροφορική και συνειδητά την επέλεγαν. Όλες οι σχολές θετικών επιστημών (αλλά και παιδαγωγικές, διοίκησης επιχειρήσεων κλπ) έχουν μαθήματα πληροφορικής ως υποχρεωτικά, γιατί όλοι αντιλαμβάνονται πως η επιστήμη της Πληροφορικής (και όχι οι ΤΠΕ) είναι το μέλλον των επιστημών αυτών. Εσείς παρόλα αυτά, προτείνετε να μην διδάσκονται οι μαθητές Πληροφορική. Μάλιστα, συγχέοντας την Επιστήμη της Πληροφορικής με τις ΤΠΕ, δίνετε την εσφαλμένη εντύπωση στους μαθητές ότι Πληροφορική είναι το Word και το Excel. Θεωρείτε, ότι αναγκαίο μάθημα για να γίνει κάποιος μαθηματικός, πληροφορικός, μηχανικός, οικονομολόγος ή διοικητικό στέλεχος, είναι η Χημεία ή η Βιολογία.... Πληροφορικά αναλφάβητους μαθητές θα παράγετε που δεν θα μπορούν ούτε να χρησιμοποιήσουν σωστά τις ΤΠΕ γιατί δεν έχουν καταλάβει την επιστήμη στην οποία στηρίζονται. Όλοι οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής προσπαθούν να σας πείσουν ότι κάνετε λάθος. Αν εξακολουθείτε να πιστεύετε ότι έχετε δίκιο και αμφισβητείτε την ορθότητα των παραπάνω, μπορείτε και εσείς να συμμετέχετε στη διαβούλευση ώστε να ακούσουμε την άποψή μας. Διαφορετικά, δεν έχει νόημα να γράφουμε άσκοπα και να λέμε ότι κάναμε διαβούλευση στην οποία δεν συμμετείχατε εσείς οι ίδιοι που την οργανώνετε.