Μια αξιόλογη προσπάθεια, που σίγουρα με το διάλογο θα βελτιωθεί.
Ξεκινάω από κάτι που το έζησα και με ταλάνισε: Επιτέλους η επιστροφή της χημείας ως μάθημα του θετικού πεδίου, αίρει τα απίστευτα προβλήματα όσων φοιτητών δοκίμασαν από την πρώην τεχνολογική κατεύθυνση να σπουδάσουν ακόμα και φαινομενικά άσχετη με τη Χημεία σχολή, όπως η γεωπονία (ως οικογένεια ταλαιπωρηθήκαμε πολύ με αυτό και όση χημεία "γλύτωσε" το παιδί – ορολογία του ανεκδιήγητου ΚΕΣΥΠ – στο λύκειο, τη διάβασε σαν φοιτητής, για να αποκτήσει επαφή με το αντικείμενο) Αντίστοιχα είναι θα προβλήματα πχ στο Φυσικό , γεωλογικό, σε πάρα πολλά τμήματα του πολυτεχνείου, αλλά και δεκάδες άλλες σχολές των ΤΕΙ. Η χημεία του λυκείου είναι αναντικατάστατη.
Επιπλέον ένα πολύ θετικό σημείο είναι το stop που μπαίνει στο: "από όποια κατεύθυνση θέλεις, πας όπου θέλεις". Η ταλαίπωρη πρώην θεωρητική κατεύθυνση, μην έχοντας σχολές αρκετές, δήλωνε επιστήμες υγείας, αλλά με ελάχιστα εφόδια [ακόμα και ως προς τη βιολογία που την εξετάζονταν σαν μονόωρο (άλλη πληγή) μάθημα πανελλαδικά αλλά και ως προς το σύνολο των θετικών μαθημάτων).
Για την πολιτειακή παιδεία, καλό θα ήταν να περιοριστεί στην Β΄ τάξη όπου οι μαθητές είναι ωριμότεροι και στην Α΄ ή να μην υπάρχει – με μείωση του ωρολογίου προγράμματος- ή να αντικατασταθεί με ένα υποχρεωτικό μάθημα πληροφορικής (με τέτοια δομή και ύλη που να προσφέρει ουσιαστικά και να μην μετατραπεί σε ευκαιρία σερφαρίσματος, όπως με απόλυτη βεβαιότητα κινδυνεύει να γίνει το μη εξεταζόμενο επιλογής της α τάξης. Από το 2001 διδάσκω σε λύκειο και σε αυτό που περιγράφω παραπάνω άλλαζαν μόνο οι καθηγητές. Η πρακτική ήταν η ίδια!!!). Στη θέση του, σαν μάθημα επιλογής της Α΄ θα μπορούσε να μπει το "αρχές περιβαλλοντικών επιστημών", πολύ χρήσιμο και εργαλείο ευαισθητοποίησης των μαθητών, σε αντίθεση με τον άγονο, στείρο, τεχνοκρατικό και μονοκόμματο λόγο της "διαχείρισης φυσικών πόρων". Δοκιμάστε να διαβάσετε μερικές σελίδες του….
Κατά τα λοιπά σε σχέση με την πληροφορική, ορθότατη η αντιμετώπισή της από εσάς, διότι πρωταρχικά την είχαν υποβαθμίσει και οι διδάσκοντες και (δυστυχώς)οι θεματοθέτες. Κάτι το οποίο γινόταν ακόμη σε πιο ακραία μορφή και στο ΑΟΔΕ, με αποτέλεσμα να αποτελεί το μάθημα πρωταθλητή της παπαγαλίας!
Συνολικά επίσης, νομίζω ότι θα ήταν προς όφελος των εφήβων η μείωση του εβδομαδιαίου προγράμματος έστω και κατά 1-2 ώρες, ώστε τα παιδιά να πάρουν μια ανάσα. Είναι εξοντωτικό για τους συνεπείς μαθητές το 35ωρο. Κυρίως ως προς την παρακολούθηση με την απαιτούμενη προσοχή και λιγότερο ως προς την προετοιμασία για αυτό.
Τελειώνω με έναν φόβο. Μήπως (τυχαία η επιλογή μου) π.χ. οι 11 ώρες των αρχαίων , οι 8 της βιολογίας , οι 6 της φυσικής, οι 6 της οικονομίας κλπ κλπ, φορτώσουν με υπέρογκη ύλη τα παιδιά. Νομίζω διαθέτετε την εμπειρία να ρυθμίσετε έτσι την ύλη, ώστε να μπορεί όχι μόνο να "βγει", αλλά να υπάρχει ο χρόνος να γίνει και δουλειά υψηλότατου επιπέδου – αντίστοιχου με των θεμάτων των πανελληνίων. Έτσι θα πάρει ανάσα η ελληνική οικογένεια, αφού η δουλειά του σχολείου θα είναι τόση και τόσο ποιοτική που θα κάνει άσκοπη την επιπλέον ενασχόληση σε κάποιο φροντιστήριο. Αντίθετα τώρα αυτό είναι αδύνατο - απόδειξη το "κοινωνικό φροντιστήριο" των ΕΛΜΕ.
Σαν μητέρα εύχομαι ευδοκίμηση των προσπαθειών σας , σαν εκπαιδευτικός θα ήθελα να μην παρασυρθείτε από συντεχνίες και αρχίσετε τις εκπτώσεις. (Αν και πιστεύω κατά τεκμήριο δεν ακολουθήσατε εκπτωτική τακτική, κάθε άλλο, χτυπήσατε τη γροθιά στο μαχαίρι ώστε να αλλάξουν τα κακώς κείμενα των τελευταίων πολλών ετών)
Καλή φώτιση (που έλεγε και η αγαπημένη μου δασκάλα!)
Μια αξιόλογη προσπάθεια, που σίγουρα με το διάλογο θα βελτιωθεί. Ξεκινάω από κάτι που το έζησα και με ταλάνισε: Επιτέλους η επιστροφή της χημείας ως μάθημα του θετικού πεδίου, αίρει τα απίστευτα προβλήματα όσων φοιτητών δοκίμασαν από την πρώην τεχνολογική κατεύθυνση να σπουδάσουν ακόμα και φαινομενικά άσχετη με τη Χημεία σχολή, όπως η γεωπονία (ως οικογένεια ταλαιπωρηθήκαμε πολύ με αυτό και όση χημεία "γλύτωσε" το παιδί – ορολογία του ανεκδιήγητου ΚΕΣΥΠ – στο λύκειο, τη διάβασε σαν φοιτητής, για να αποκτήσει επαφή με το αντικείμενο) Αντίστοιχα είναι θα προβλήματα πχ στο Φυσικό , γεωλογικό, σε πάρα πολλά τμήματα του πολυτεχνείου, αλλά και δεκάδες άλλες σχολές των ΤΕΙ. Η χημεία του λυκείου είναι αναντικατάστατη. Επιπλέον ένα πολύ θετικό σημείο είναι το stop που μπαίνει στο: "από όποια κατεύθυνση θέλεις, πας όπου θέλεις". Η ταλαίπωρη πρώην θεωρητική κατεύθυνση, μην έχοντας σχολές αρκετές, δήλωνε επιστήμες υγείας, αλλά με ελάχιστα εφόδια [ακόμα και ως προς τη βιολογία που την εξετάζονταν σαν μονόωρο (άλλη πληγή) μάθημα πανελλαδικά αλλά και ως προς το σύνολο των θετικών μαθημάτων). Για την πολιτειακή παιδεία, καλό θα ήταν να περιοριστεί στην Β΄ τάξη όπου οι μαθητές είναι ωριμότεροι και στην Α΄ ή να μην υπάρχει – με μείωση του ωρολογίου προγράμματος- ή να αντικατασταθεί με ένα υποχρεωτικό μάθημα πληροφορικής (με τέτοια δομή και ύλη που να προσφέρει ουσιαστικά και να μην μετατραπεί σε ευκαιρία σερφαρίσματος, όπως με απόλυτη βεβαιότητα κινδυνεύει να γίνει το μη εξεταζόμενο επιλογής της α τάξης. Από το 2001 διδάσκω σε λύκειο και σε αυτό που περιγράφω παραπάνω άλλαζαν μόνο οι καθηγητές. Η πρακτική ήταν η ίδια!!!). Στη θέση του, σαν μάθημα επιλογής της Α΄ θα μπορούσε να μπει το "αρχές περιβαλλοντικών επιστημών", πολύ χρήσιμο και εργαλείο ευαισθητοποίησης των μαθητών, σε αντίθεση με τον άγονο, στείρο, τεχνοκρατικό και μονοκόμματο λόγο της "διαχείρισης φυσικών πόρων". Δοκιμάστε να διαβάσετε μερικές σελίδες του…. Κατά τα λοιπά σε σχέση με την πληροφορική, ορθότατη η αντιμετώπισή της από εσάς, διότι πρωταρχικά την είχαν υποβαθμίσει και οι διδάσκοντες και (δυστυχώς)οι θεματοθέτες. Κάτι το οποίο γινόταν ακόμη σε πιο ακραία μορφή και στο ΑΟΔΕ, με αποτέλεσμα να αποτελεί το μάθημα πρωταθλητή της παπαγαλίας! Συνολικά επίσης, νομίζω ότι θα ήταν προς όφελος των εφήβων η μείωση του εβδομαδιαίου προγράμματος έστω και κατά 1-2 ώρες, ώστε τα παιδιά να πάρουν μια ανάσα. Είναι εξοντωτικό για τους συνεπείς μαθητές το 35ωρο. Κυρίως ως προς την παρακολούθηση με την απαιτούμενη προσοχή και λιγότερο ως προς την προετοιμασία για αυτό. Τελειώνω με έναν φόβο. Μήπως (τυχαία η επιλογή μου) π.χ. οι 11 ώρες των αρχαίων , οι 8 της βιολογίας , οι 6 της φυσικής, οι 6 της οικονομίας κλπ κλπ, φορτώσουν με υπέρογκη ύλη τα παιδιά. Νομίζω διαθέτετε την εμπειρία να ρυθμίσετε έτσι την ύλη, ώστε να μπορεί όχι μόνο να "βγει", αλλά να υπάρχει ο χρόνος να γίνει και δουλειά υψηλότατου επιπέδου – αντίστοιχου με των θεμάτων των πανελληνίων. Έτσι θα πάρει ανάσα η ελληνική οικογένεια, αφού η δουλειά του σχολείου θα είναι τόση και τόσο ποιοτική που θα κάνει άσκοπη την επιπλέον ενασχόληση σε κάποιο φροντιστήριο. Αντίθετα τώρα αυτό είναι αδύνατο - απόδειξη το "κοινωνικό φροντιστήριο" των ΕΛΜΕ. Σαν μητέρα εύχομαι ευδοκίμηση των προσπαθειών σας , σαν εκπαιδευτικός θα ήθελα να μην παρασυρθείτε από συντεχνίες και αρχίσετε τις εκπτώσεις. (Αν και πιστεύω κατά τεκμήριο δεν ακολουθήσατε εκπτωτική τακτική, κάθε άλλο, χτυπήσατε τη γροθιά στο μαχαίρι ώστε να αλλάξουν τα κακώς κείμενα των τελευταίων πολλών ετών) Καλή φώτιση (που έλεγε και η αγαπημένη μου δασκάλα!)