Είναι απαράδεκτο ότι ουσιαστικά εξοβελίζετε την ειδικότητα της Πληροφορικής από το Γενικό Λύκειο. Καταργείτε το πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό περιβάλλον.
Πρόκειται για ένα μάθημα που αναπτύσσει την αλγοριθμική σκέψη του μαθητή και τον εισάγει στον προγραμματισμό. Ο χαρακτήρας του μαθήματος αυτού είναι τέτοιος που δεν βοηθά την παπαγαλία και την μηχανιστική αντιμετώπιση και εάν διδαχθεί 6 ώρες την εβδομάδα (όπως η Χημεία που μπήκε στη θέση του)με βάση την ύλη που διδάσκεται τώρα , ο μαθητής μπορεί να καλυφθεί πλήρως από το σχολείο και να μην καταφύγει στα φροντιστήρια. Ένας άλλος λόγος που το μάθημα αυτό πρέπει να παραμείνει ως μάθημα κατεύθυνσης στη Γ΄Λυκείου είναι ότι όποιος μαθητής επιθυμεί να εισαχθεί σε μια από τις 38 σχολές πληροφορικής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ δεν είναι δυνατόν να μην έχει διδαχθεί και εξετασθεί στην αλγοριθμική σκέψη και λογική. Χρειάζεται διάλογος,προτάσεις και ανοιχτά μυαλά. Ας δούμε λίγο τι γίνεται και στο εξωτερικό όπου στην συντριπτική πλειοψηφία των χωρών του Δυτικού ημισφαιρίου υπάρχει μάθημα αλγοριθμικής-προγραμματισμού στην αντίστοιχη βαθμίδα εκπαίδευσης.
Στην Α' και Β' Λυκείου τα μαθήματα επιλογής Εφαρμογές Πληροφορικής και Εφαρμογές Υπολογιστών είναι γεγονός ότι δεν "περπάτησαν". Ένας από τους λόγους είναι ότι δεν μετρούσαν στο μέσο όρο της βαθμολογίας για προαγωγή από την τάξη. Θα πρέπει να εισαχθούν στις τάξεις αυτές μαθήματα Πληροφορικής Γενικής Παιδείας με περιεχόμενο συγκεκριμένες δεξιότητες ΤΠΕ συμπληρωματικές του Γυμνασίου που η βαθμολογία τους θα προσμετράται στο μέσο όρο προαγωγής του μαθητή από την τάξη.
Αντίθετα το σχέδιο που προτείνετε έχει ένα μάθημα επιλογής 2 ωρών που δοκιμάστηκε χωρίς επιτυχία τα προηγούμενα χρόνια.
Το νομοσχέδιο αυτό εκπαραθυρώνει την Πληροφορική ως επιστημονικό και γνωστικό αντικείμενο από το Γενικό Λύκειο μετά από 15 χρόνια διδασκαλίας στην χώρα μας. Οι συνέπειες για τους καθηγητές Πληροφορικής είναι οδυνηρές αφού σε δυο χρόνια από τώρα θα καταργηθούν οι περισσότερες οργανικές θέσεις στα Γενικά Λύκεια με ότι αυτό συνεπάγεται (κινητικότητα - διαθεσιμότητα - αναγκαστικές μετατάξεις).
Η απόφαση αυτή για την κατάργηση της Πληροφορικής στο Γενικό Λύκειο δεν μπορεί να δικαιολογηθεί και στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης.
Η εκπαίδευση δεν είναι το τσιφλίκι κανενός παραδοσιακού επιστημονικού πεδίου ώστε κάποιοι να υποδεικνύουν και κάποιοι άλλοι να ακούν.
Σε μια χώρα δίχως "βαριά" βιομηχανία ,θα έπρεπε το κράτος να ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΙ τους νέους στις νέες τεχνολογίες.Όχι να παρακαλάνε οι καθηγητές πληροφορικής για τα αυτονόητα.Και να προσπαθούν να αποδείξουν τα αυταπόδεικτα.
Είναι επιεικώς ντροπιαστικό για όλους μας όταν διαπιστώνουμε πόσο πρόχειρος και ανύπαρκτος είναι οποιοσδήποτε σχεδιασμός. Το νομοσχέδιο που προκύπτει είναι προϊόν συντεχνιακών συσχετισμών μεταξύ διαφόρων ειδικοτήτων της Εκπαίδευσης.
Τέλος το Υπουργείο Παιδείας έχει και μια ηθική υποχρέωση απέναντι στους καθηγητές Πληροφορικής. Τα τελευταία 15 χρόνια μηχανογράφησαν και στήριξαν διοικητικά όλη την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στη χώρα μας. Αλλά έτσι είναι σε αυτό το κράτος επιβραβεύονται οι αρεστοί και όχι αυτοί που παράγουν , όχι αυτοί που προσφέρουν και εργάζονται.
Χρήστος Λυμπερόπουλος
Είναι απαράδεκτο ότι ουσιαστικά εξοβελίζετε την ειδικότητα της Πληροφορικής από το Γενικό Λύκειο. Καταργείτε το πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό περιβάλλον. Πρόκειται για ένα μάθημα που αναπτύσσει την αλγοριθμική σκέψη του μαθητή και τον εισάγει στον προγραμματισμό. Ο χαρακτήρας του μαθήματος αυτού είναι τέτοιος που δεν βοηθά την παπαγαλία και την μηχανιστική αντιμετώπιση και εάν διδαχθεί 6 ώρες την εβδομάδα (όπως η Χημεία που μπήκε στη θέση του)με βάση την ύλη που διδάσκεται τώρα , ο μαθητής μπορεί να καλυφθεί πλήρως από το σχολείο και να μην καταφύγει στα φροντιστήρια. Ένας άλλος λόγος που το μάθημα αυτό πρέπει να παραμείνει ως μάθημα κατεύθυνσης στη Γ΄Λυκείου είναι ότι όποιος μαθητής επιθυμεί να εισαχθεί σε μια από τις 38 σχολές πληροφορικής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ δεν είναι δυνατόν να μην έχει διδαχθεί και εξετασθεί στην αλγοριθμική σκέψη και λογική. Χρειάζεται διάλογος,προτάσεις και ανοιχτά μυαλά. Ας δούμε λίγο τι γίνεται και στο εξωτερικό όπου στην συντριπτική πλειοψηφία των χωρών του Δυτικού ημισφαιρίου υπάρχει μάθημα αλγοριθμικής-προγραμματισμού στην αντίστοιχη βαθμίδα εκπαίδευσης. Στην Α' και Β' Λυκείου τα μαθήματα επιλογής Εφαρμογές Πληροφορικής και Εφαρμογές Υπολογιστών είναι γεγονός ότι δεν "περπάτησαν". Ένας από τους λόγους είναι ότι δεν μετρούσαν στο μέσο όρο της βαθμολογίας για προαγωγή από την τάξη. Θα πρέπει να εισαχθούν στις τάξεις αυτές μαθήματα Πληροφορικής Γενικής Παιδείας με περιεχόμενο συγκεκριμένες δεξιότητες ΤΠΕ συμπληρωματικές του Γυμνασίου που η βαθμολογία τους θα προσμετράται στο μέσο όρο προαγωγής του μαθητή από την τάξη. Αντίθετα το σχέδιο που προτείνετε έχει ένα μάθημα επιλογής 2 ωρών που δοκιμάστηκε χωρίς επιτυχία τα προηγούμενα χρόνια. Το νομοσχέδιο αυτό εκπαραθυρώνει την Πληροφορική ως επιστημονικό και γνωστικό αντικείμενο από το Γενικό Λύκειο μετά από 15 χρόνια διδασκαλίας στην χώρα μας. Οι συνέπειες για τους καθηγητές Πληροφορικής είναι οδυνηρές αφού σε δυο χρόνια από τώρα θα καταργηθούν οι περισσότερες οργανικές θέσεις στα Γενικά Λύκεια με ότι αυτό συνεπάγεται (κινητικότητα - διαθεσιμότητα - αναγκαστικές μετατάξεις). Η απόφαση αυτή για την κατάργηση της Πληροφορικής στο Γενικό Λύκειο δεν μπορεί να δικαιολογηθεί και στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης. Η εκπαίδευση δεν είναι το τσιφλίκι κανενός παραδοσιακού επιστημονικού πεδίου ώστε κάποιοι να υποδεικνύουν και κάποιοι άλλοι να ακούν. Σε μια χώρα δίχως "βαριά" βιομηχανία ,θα έπρεπε το κράτος να ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΙ τους νέους στις νέες τεχνολογίες.Όχι να παρακαλάνε οι καθηγητές πληροφορικής για τα αυτονόητα.Και να προσπαθούν να αποδείξουν τα αυταπόδεικτα. Είναι επιεικώς ντροπιαστικό για όλους μας όταν διαπιστώνουμε πόσο πρόχειρος και ανύπαρκτος είναι οποιοσδήποτε σχεδιασμός. Το νομοσχέδιο που προκύπτει είναι προϊόν συντεχνιακών συσχετισμών μεταξύ διαφόρων ειδικοτήτων της Εκπαίδευσης. Τέλος το Υπουργείο Παιδείας έχει και μια ηθική υποχρέωση απέναντι στους καθηγητές Πληροφορικής. Τα τελευταία 15 χρόνια μηχανογράφησαν και στήριξαν διοικητικά όλη την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στη χώρα μας. Αλλά έτσι είναι σε αυτό το κράτος επιβραβεύονται οι αρεστοί και όχι αυτοί που παράγουν , όχι αυτοί που προσφέρουν και εργάζονται. Χρήστος Λυμπερόπουλος