Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Αντώνης Κουτσάφτης | 27 Νοεμβρίου 2009, 13:26
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κα Υπουργέ Τα προβλήματα της παιδείας είναι πολλά. Σε κάποια από αυτά μπορούν να δοθούν άμεσες λύσεις και σε άλλα απαιτείται να υπάρχει η κοινωνική συναίνεση για την επίλυση τους. Ένα, λοιπόν, πρόβλημα που απαιτεί την κοινωνική συναίνεση είναι το σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών. Για το θέμα αυτό έχω να κάνω τις εξής παρατηρήσεις και ερωτήσεις: 1) Θα πρέπει να υπάρχει συμφωνία όλων των πολιτικών κομμάτων και όλων των κοινωνικών φορέων. Δεν μπορεί κάθε φορά που έχουμε αλλαγή της κυβέρνησης, να καλλιεργείται η ανασφάλεια στους εκπαιδευτικούς της πρόσληψης τους ή μη στα δημόσια σχολεία. Χρειάζεται ένα σταθερό και αξιόπιστο σύστημα πρόσληψης. 2) Με τις γραπτές εξετάσεις του Α.Σ.Ε.Π. αμφισβητείται το πτυχίο ή τα πτυχία που έχουν αποκτήσει οι εκπαιδευτικοί από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά και Τεχνολογικά Ιδρύματα. 3) Με τις γραπτές εξετάσεις του Α.Σ.Ε.Π. δεν μπορεί να αξιολογηθεί αν ένας εκπαιδευτικός είναι κάλος ή όχι. Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού πρέπει να γίνεται καταρχήν από τους μαθητές, τους γονείς, κ.α. 4)Σε ορισμένες ειδικότητες, όπως π.χ. στη ειδικότητα των μηχανολόγων ΠΕ 1720, οι επιτυχόντες του Α.Σ.Ε.Π. δεν καλύπτουν τις θέσεις της προκήρυξης. Συγκεκριμένα : Το 2002 οι θέσεις της προκήρυξης ήταν 132 και οι επιτυχόντες του Α.Σ.Ε.Π. ήταν ΜΌΝΟ 3. Το 2005 οι θέσεις της προκήρυξης ήταν 72 και οι επιτυχόντες του Α.Σ.Ε.Π. ήταν 15. Το 2009 οι θέσεις της προκήρυξης ήταν 63 και οι επιτυχόντες του Α.Σ.Ε.Π. ήταν 50. Πως θα συνταχθούν οι πίνακες του Α.Σ.Ε.Π. αν οι επιτυχόντες του διαγωνισμού δεν φτάνουν να καλύψουν τα κενά που υπάρχουν ή που θα δημιουργηθούν κατά τη διάρκεια της σχολικής περιόδου στα σχολεία; 5) Μετά το πέρας της μεταβατικής περιόδου οι υφιστάμενοι πίνακες των εκπαιδευτικών παύουν να ισχύουν; Ο εκπαιδευτικός, που ήταν 10 φορές ωρομίσθιος και δύο φορές αναπληρωτής και όχι επιτυχών του Α.Σ.Ε.Π.: – αφήνοντας οικογένεια με παιδιά για να πάει σε απομακρυσμένα σχολεία – χαμηλά αμειβόμενος, – με καθυστέρηση στην πληρωμή του, – συνεπής στο λειτούργημα που εκτελεί ΣΤΑΜΑΤΑΕΙ ; ΜΕΝΕΙ ΑΝΕΡΓΟΣ ΕΠΕΊΔΗ ΣΤΙΣ ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ «ΔΙΑΠΙΣΤΏΘΗΚΕ» ΌΤΙ ΔΕΝ ΈΧΕΙ ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΉ ΕΠΆΡΚΕΙΑ; 6) Πως νιώθει ο εκπαιδευτικός, όταν προσπαθεί να επιτύχει στις γραπτές εξετάσεις του Α.Σ.Ε.Π. διαβάζοντας και πληρώνοντας σε φροντιστήρια, και αποτυγχάνει 2, 3, 4, … φορές; Σε περίπτωση που ο εκπαιδευτικός είναι επιτυχών μετά από 3 διαγωνισμούς, τι εικόνα θα σχηματίσει ο μαθητής στο άκουσμα αυτής της είδησης; 7) Συμφωνώ στο ότι οι όλες οι προσλήψεις να γίνονται μέσω του ΑΣΕΠ, έτσι ώστε να διασφαλίσουμε ένα πλαίσιο ίσων ευκαιριών και δυνατοτήτων σε όλους τους νέους επιστήμονες που ενδιαφέρονται να ενταχθούν στο εκπαιδευτικό δυναμικό της χώρας, αλλά χωρίς γραπτές εξετάσεις. 8) Οι υφιστάμενοι πίνακες των εκπαιδευτικών να περάσουν στην αρμοδιότητα του Α.Σ.Ε.Π. και από τους πίνακες αυτούς να γίνονται οι προσλήψεις μονίμων – αναπληρωτών σε όλα τα σχολεία. Π.χ. Η σιβιτανίδειος σχολή να παίρνει άτομα από τον πίνακα του Α.Σ.Ε.Π. και όχι όπως γίνεται σήμερα. 9) Να σταματήσει η ωρομισθία. Σας ευχαριστώ.