Οι ενστάσεις μου σχετικα με το πρόγραμμα σπουδών του νέου ΕΠΑΛ είναι οι εξής:
1. Διαφωνώ κάθετα με την ύπαρξη των μονόωρων μαθημάτων.Κάθε ενεργός καθηγητής γνωρίζει ότι τα μονόωρα μαθήματα δεν προσφέρουν τίποτα.Τις περισσότερες φορές εξαιτίας συγκυριών(εκδρομές,αργίες,εκδηλώσεις,κ.α)
το μάθημα χάνεται, με αποτέλεσμα οι μαθητές να χάνουν την επαφή τους με το αντικείμενο και οι καθηγητές να επιδιδονται σε συνεχείς επαναλήψεις για να διατηρήσουν το ενδιαφέρον των μαθητών ζωντανό.
2.Πού ακούστηκε;Ποιος είπε ότι τα παιδιά που ακολουθούν επαγγελματικό προσανατολισμό δε χρειάζονται το μάθημα της γλώσσας και της λογοτεχνίας;Γνωρίζουν άραγε οι υπεύθυνοι του νέου επαγγελματικού λυκείου ποιο είναι το μορφωτικό επίπεδο αυτών των παιδιών;όχι μόνο δεν έπρεπε να μειώσουν τις ώρες των φιλολογικών μαθημάτων και των μαθηματικών αλλά έπρεπε να ενισχύσουν τον θεσμο του μαθήματος της υποστήριξης γιατί για πρώτη φορά αυτά τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να καλύψουν κενά ετών .Για πρώτη φορά τα παιδιά αυτά μπορούσαν μέσα απο το μάθημα της υποστήριξης στη γλώσσα και στα μαθηματικά να εκφραστούν ελεύθερα χωρίς να νιώθουν κατώτερα ή να φοβούνται τα αρνητικά σχόλια των συμμαθητών τους, ακόμη και του ίδιου του καθηγητή σε περίπτωση που με τις απορίες τους καθηστερούσαν το μάθημα.Το υποστηρικτικό μάθημα πρέπει να διευρυνθεί και στις υπολοιπες τάξεις του λυκείου και φυσικά στο γυμνάσιου, εκτός εάν θέλουμε αγράμματους και αναλφάβητους εργάτες που δεν θα μπορουν να υπερασπιστούν τον εαυτό τους στην κοινωνία.
3.Όσο για την ιστορία,τι να πω.Είναι δυνατόν στην Ελλάδα και μάλιστα σήμερα που όλα είναι ρευστά να στερείς από τους μελλοντικούς σου πολίτες το δικαίωμα να μάθουν ιστορία ;Ανύκουστο! Θα ήθελα να μου απαντήσετε με ποια κριτήρια απομακρύνατε το μάθημα της ιστορίας από τα επαγγελματικά λύκεια και γιατι δεν κάνατε το ίδιο και για το ενιαίο ;ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΔΙΚΑΙΏΜΑΤΑ ΣΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ;
Οι ενστάσεις μου σχετικα με το πρόγραμμα σπουδών του νέου ΕΠΑΛ είναι οι εξής: 1. Διαφωνώ κάθετα με την ύπαρξη των μονόωρων μαθημάτων.Κάθε ενεργός καθηγητής γνωρίζει ότι τα μονόωρα μαθήματα δεν προσφέρουν τίποτα.Τις περισσότερες φορές εξαιτίας συγκυριών(εκδρομές,αργίες,εκδηλώσεις,κ.α) το μάθημα χάνεται, με αποτέλεσμα οι μαθητές να χάνουν την επαφή τους με το αντικείμενο και οι καθηγητές να επιδιδονται σε συνεχείς επαναλήψεις για να διατηρήσουν το ενδιαφέρον των μαθητών ζωντανό. 2.Πού ακούστηκε;Ποιος είπε ότι τα παιδιά που ακολουθούν επαγγελματικό προσανατολισμό δε χρειάζονται το μάθημα της γλώσσας και της λογοτεχνίας;Γνωρίζουν άραγε οι υπεύθυνοι του νέου επαγγελματικού λυκείου ποιο είναι το μορφωτικό επίπεδο αυτών των παιδιών;όχι μόνο δεν έπρεπε να μειώσουν τις ώρες των φιλολογικών μαθημάτων και των μαθηματικών αλλά έπρεπε να ενισχύσουν τον θεσμο του μαθήματος της υποστήριξης γιατί για πρώτη φορά αυτά τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να καλύψουν κενά ετών .Για πρώτη φορά τα παιδιά αυτά μπορούσαν μέσα απο το μάθημα της υποστήριξης στη γλώσσα και στα μαθηματικά να εκφραστούν ελεύθερα χωρίς να νιώθουν κατώτερα ή να φοβούνται τα αρνητικά σχόλια των συμμαθητών τους, ακόμη και του ίδιου του καθηγητή σε περίπτωση που με τις απορίες τους καθηστερούσαν το μάθημα.Το υποστηρικτικό μάθημα πρέπει να διευρυνθεί και στις υπολοιπες τάξεις του λυκείου και φυσικά στο γυμνάσιου, εκτός εάν θέλουμε αγράμματους και αναλφάβητους εργάτες που δεν θα μπορουν να υπερασπιστούν τον εαυτό τους στην κοινωνία. 3.Όσο για την ιστορία,τι να πω.Είναι δυνατόν στην Ελλάδα και μάλιστα σήμερα που όλα είναι ρευστά να στερείς από τους μελλοντικούς σου πολίτες το δικαίωμα να μάθουν ιστορία ;Ανύκουστο! Θα ήθελα να μου απαντήσετε με ποια κριτήρια απομακρύνατε το μάθημα της ιστορίας από τα επαγγελματικά λύκεια και γιατι δεν κάνατε το ίδιο και για το ενιαίο ;ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΔΙΚΑΙΏΜΑΤΑ ΣΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ;