Αρχική Νέο εκπαιδευτικό σύστημαΆρθρο 02: Διάρθρωση Εκπαιδευτικών ΠρογραμμάτωνΣχόλιο του χρήστη Πηγαδάς Βασίλειος Ηλεκτρολόγος Μηχ/κος & Μηχ/κος Η/Υ ΑΠΘ Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19 | 12 Αυγούστου 2013, 14:41
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θεωρώντας εκ προοιμίου καλοπροέρετες τις προθέσεις των συντακτών του σχεδίου νόμου, αδυνατώ να κατανοήσω το προφανές. Καλώς οι μαθητές που επιλέγουν τον κλάδο των Ανθρωπιστικών σπουδών θα πρέπει να διδαχθούν, πλέον των ωρών γενικής παιδείας στις δύο πρώτες τάξεις του λυκείου, 3 ώρες στην Β' λυκ και 11 ώρες στην Γ' λυκ στους αντίστοιχους κλάδους. Αντίστοιχα οι μαθητές που επιλέγουν κλάδο θετικών σπουδών θα διδαχθούν στην Γ' Λυκείου Μαθηματικά 8 ώρες Φυσική 6 και χημεία 6 ενώ εάν επιλέξουν σχολές με κατεύθυνση την υγεία θα αντικαταστήσουν τα μαθηματικά με 8 ώρες βιολογία. Παρόμοια συλλογιστική ακολουθείται και στον κλάδο Οικονομικών, Πολιτικών και Κοινωνικών Σπουδών. Έτσι ενώ για οποιαδήποτε σχολή, ο μαθητής προετοιμάζεται υπερβολικά μπορούμε να πούμε, πχ 8 ώρες βιολογία όταν μέχρι σήμερα έκανε 2, τα τμημάτα πολυτεχνείων και πληροφορικής, εξοβελίζονται στο καιάδα, αναγκάζοντας τους υποψηφίους να ασχοληθούν πχ με χημεία αντί για την επιστήμη της πληροφορικής. Με το σχέδιο νόμου αποδεικνύουμε ότι είμαστε ίσως η μοναδική περίπτωση χώρας παγκοσμίως όπου η επιστήμη της πληροφορικής συγχέεται με την δεξιότητα χρήσης Η/Υ η οποία ορθώς θεωρείται ότι πρέπει να γίνεται κτήμα των μαθητών έως το γυμνάσιο. Θα μπορούσαμε να δομήσουμε έτσι το πρόγραμμα ώστε για τον κλάδο θετικών σπουδών να έχουμε βασικά μαθήματα την φυσική και τα μαθηματικά και αντίστοιχα να επιλέγει κάποιος χημεία/βιολογία ή επιστήμη της πληροφορικής. Και για να τεκμηριώσω την σκέψη μου, θα ήθελα να αναφέρω ότι στην σχολή που αποφοίτησα το 1991 (Ηλεκ/γος Μηχ/κος), είχαμε ελάχιστα μαθήματα χημείας, ενώ είχαμε πληθώρα μαθημάτων πληροφορικής. Γιατί θα πρέπει να προετοιμάζονται οι Μηχ/κοι αντίστοιχων σχολών στην χημεία και όχι στην επιστήμη της πληροφορικής. Κλέινοντας με λειπεί ότι η προσπάθεια που έκανα τα τελευταία 5 χρόνια να έχω σε πλήρη λειτουργία ένα εργαστήριο ηλικίας 12 ετών, θα απαξιωθεί, μένοντας ένα εργστήριο στην τύχη του