Το Νέο Λύκειο μου θυμίζει τις Δέσμες που υπήρχαν πριν από 15 χρόνια. Από τις Δέσμες βρέθηκα την πρώτη χρονιά που έδινα πανελλήνιες στο ΤΕΙ Πληροφορικής Θεσσαλονίκης μαζί με συμφοιτητές μου που είχαν περάσει από τεχνικά λύκεια και είχαν διδαχτεί προγραμματισμό. Εγώ όμως όχι. Είχα διδαχτεί χημεία, την οποία ποτέ δεν κατάλαβα πού θα την χρειαζόμουν. Έκανα υπερπροσπάθεια να καταλάβω τις έννοιες του αλγορίθμου. Την επόμενη χρονιά που πέρασα στο ΑΠΘ στη σχολή Πληροφορικής έβλεπα τους συμφοιτητές μου να καταβάλουν την προσπάθεια που έκανα εγώ την προηγούμενη χρονιά για να καταλάβουν τις έννοιες του αλγορίθμου.
Είναι παράλογο να επανέλθουμε σε μια τέτοια κατάσταση, δεδομένου πλέον του μεγάλου αριθμού σχολών Πληροφορικής τόσο ΑΕΙ όσο και ΤΕΙ. Επιπλέον, μεγάλος αριθμός σχολών Τεχνολογικής Κατεύθυνσης έχουν ενσωματώσει στο πρόγραμμά τους τον Προγραμματισμό και όχι τη Χημεία.
Η αλγοριθμική βοηθάει τους μαθητές να σκέφτονται, να αναλύουν τα δεδομένα τους και να επιλέγουν τρόπους επίλυσης των προβλημάτων. Και μάλιστα είναι ένα από τα μαθήματα που αρέσει στους μαθητές. Είναι δημιουργικό. Είναι μάθημα που οι ώρες διδασκαλίας του δεν έφταναν για να γίνουν όλες οι απαραίτητες ασκήσεις.
Παρακαλώ, πολύ να σκεφτείτε τα παραπάνω και να διαπιστώσετε ότι θα πρέπει το ΑΕΠΠ να είναι ένα από τα μαθήματα που θα δίνουν οι μαθητές Θετικής / Τεχνολογικής Κατεύθυνσης.
Σας ευχαριστώ, εκ των προτέρων,
Dr. Αναργυρίδου Δέσποινα
Καθηγήτρια Πληροφορικής ΠΕ19
Το Νέο Λύκειο μου θυμίζει τις Δέσμες που υπήρχαν πριν από 15 χρόνια. Από τις Δέσμες βρέθηκα την πρώτη χρονιά που έδινα πανελλήνιες στο ΤΕΙ Πληροφορικής Θεσσαλονίκης μαζί με συμφοιτητές μου που είχαν περάσει από τεχνικά λύκεια και είχαν διδαχτεί προγραμματισμό. Εγώ όμως όχι. Είχα διδαχτεί χημεία, την οποία ποτέ δεν κατάλαβα πού θα την χρειαζόμουν. Έκανα υπερπροσπάθεια να καταλάβω τις έννοιες του αλγορίθμου. Την επόμενη χρονιά που πέρασα στο ΑΠΘ στη σχολή Πληροφορικής έβλεπα τους συμφοιτητές μου να καταβάλουν την προσπάθεια που έκανα εγώ την προηγούμενη χρονιά για να καταλάβουν τις έννοιες του αλγορίθμου. Είναι παράλογο να επανέλθουμε σε μια τέτοια κατάσταση, δεδομένου πλέον του μεγάλου αριθμού σχολών Πληροφορικής τόσο ΑΕΙ όσο και ΤΕΙ. Επιπλέον, μεγάλος αριθμός σχολών Τεχνολογικής Κατεύθυνσης έχουν ενσωματώσει στο πρόγραμμά τους τον Προγραμματισμό και όχι τη Χημεία. Η αλγοριθμική βοηθάει τους μαθητές να σκέφτονται, να αναλύουν τα δεδομένα τους και να επιλέγουν τρόπους επίλυσης των προβλημάτων. Και μάλιστα είναι ένα από τα μαθήματα που αρέσει στους μαθητές. Είναι δημιουργικό. Είναι μάθημα που οι ώρες διδασκαλίας του δεν έφταναν για να γίνουν όλες οι απαραίτητες ασκήσεις. Παρακαλώ, πολύ να σκεφτείτε τα παραπάνω και να διαπιστώσετε ότι θα πρέπει το ΑΕΠΠ να είναι ένα από τα μαθήματα που θα δίνουν οι μαθητές Θετικής / Τεχνολογικής Κατεύθυνσης. Σας ευχαριστώ, εκ των προτέρων, Dr. Αναργυρίδου Δέσποινα Καθηγήτρια Πληροφορικής ΠΕ19