Αγαπητέ κύριε Υπουργέ,
πριν από 2 χρόνια, έγινε αλλαγή στο πρόγραμμα σπουδών της Α' Λυκείου, ώστε να ξεκινήσει η εφαρμογή του σχεδίου προηγούμενου Υπουργού.
Οι αλλαγές δεν προχώρησαν ατόφιες στη Β' Λυκείου, η οποία προσαρμόστηκε στο παλαιό σύστημα, ώστε να πάνε τελικά οι μαθητές με το σύστημα των Πανελλαδικών στις εξετάσεις.
Οπότε για 2 χρόνια το μάθημα το οποίο δε γινόταν στην Α' Λυκείου ήταν οι Εφαρμογές Η/Υ ως επιλογή. Ταυτόχρονα προστέθηκε η Ερευνητική Εργασία.
Αποτέλεσμα;
Οι μαθητές της περσινής Α' τάξης και της Β' τάξης να μην έχουν τη δυνατότητα να συνθέσουν τις παρουσιάσεις τους και εργασίες τους για τις Ερευνητικές Εργασίες.
Οι καθηγητές των Ε.Ε. να διαμαρτύρονται συνέχεια και ο καθηγητής Πληροφορικής να παραδίδει μαθήματα Πληροφορικής σε ελεύθερο χρόνο του, ανά ομάδα ή ανά τμήμα, ώστε οι μαθητές να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις εργασίες τους.
Δηλ. ένα πολύ μικρό δείγμα των 2 ετών που πέρασαν χωρίς μαθήματα Πληροφορικής στον ένα μόνο χρόνο από τους 3 του Λυκείου, ανέδειξε το πρόβλημα, το οποίο θα είναι κανόνας για το Νέο Λύκειο.
Πολύ σημαντική παρατήρηση είναι και η εξής: στο εργαστήριο Πληροφορικής είναι από τις ελάχιστες περιπτώσεις όπου διευρύνεται το πεδίο γνώσεων όλων των μαθητών και μαθητριών, αφού παρακολουθούν μαθητές/τριες από όλες τις κατευθύνεις των Β' κ Γ' Λυκείου.
Στη Β' Λυκείου, στο μάθημα επιλογής Εφαρμογές Η/Υ, τα μαθήματα έχουν σαν αντικείμενο αλγορίθμους και προγραμματισμό σε ένα μεγάλο μέρος, μόνο και μόνο για να βοηθήσουν μαθητές οι οποίοι θα ακολουθήσουν Τεχνολογική Κατεύθυνση στην Γ' Λυκείου.
Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο το οποίο αναδείχθηκε τα τελευταία χρόνια είναι η ικανότητα των μαθητών της θεωρητικής κατεύθυνσης να ασχολούνται με τον προγραμματισμό με μεγάλη ευκολία ίσως και με μεγαλύτερη από τους αντίστοιχους των θετικών/τεχνολογικών κατευθύνσεων.
Αφαιρώντας τα μαθήματα Πληροφορικής από το Νέο Λύκειο, το μόνο που θα καταφέρετε είναι να αφαιρέσετε πρώτον τον ψηφιακό αλφαβητισμό από τους εφήβους, δεύτερον την δυνατότητα να ανακαλύψουν τις βασικές αρχές λογικής σκέψης, τις οποίες κάποιοι δεν θα συναντήσουν πουθενά αλλού και τρίτον να κάνετε το Νέο Λύκειο, άχρωμο και χωρίς ενδιαφέρον για τις ηλικίες 15-17, όπου ξέρουμε ότι οι υπολογιστές και η ψηφιακή γνώση είναι αυτό που έχει το πρωταρχικό ενδιαφέρον στην καθημερινότητά τους.
Ποιος θα είναι δίπλα τους να τους ενημερώνει για τους κινδύνους του διαδικτύου, της έκθεσης των προσωπικών τους στοιχείων, τον διαδικτυακό εκφοβισμό που τυχαίνει σε πολλούς, της ενημέρωσής τους για να μην χρησιμοποιούν σπασμένα προγράμματα, κλεμμένα προγράμματα και γενικά για την ηθική στη χρήση της Πληροφορικής;
Ίσως εσείς να θεωρείται πως η αφαίρεση των ωρών Πληροφορικής, να τους βοηθήσουν να κλείσουν τα κινητά, tablet και υπολογιστές, να μην θέλουν γραμμές ταχείας σύνδεσης ή να μην χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για την αναζήτηση πληροφοριών και επιστημονικών δεδομένων.
Η Τεχνολογία καλπάζει, επηρεάζει, βοηθάει, δυσκολεύει, μαγεύει, παρασύρει, ενημερώνει, μορφώνει. Οι μαθητές/τριες του Λυκείου τη χρησιμοποιούν και την χρειάζονται. Μην τους αφήνετε μόνους τους.
Με εκτίμηση
Κοτσιανίδου Γεωργία
καθηγήτρια Πληροφορικής
Αγαπητέ κύριε Υπουργέ, πριν από 2 χρόνια, έγινε αλλαγή στο πρόγραμμα σπουδών της Α' Λυκείου, ώστε να ξεκινήσει η εφαρμογή του σχεδίου προηγούμενου Υπουργού. Οι αλλαγές δεν προχώρησαν ατόφιες στη Β' Λυκείου, η οποία προσαρμόστηκε στο παλαιό σύστημα, ώστε να πάνε τελικά οι μαθητές με το σύστημα των Πανελλαδικών στις εξετάσεις. Οπότε για 2 χρόνια το μάθημα το οποίο δε γινόταν στην Α' Λυκείου ήταν οι Εφαρμογές Η/Υ ως επιλογή. Ταυτόχρονα προστέθηκε η Ερευνητική Εργασία. Αποτέλεσμα; Οι μαθητές της περσινής Α' τάξης και της Β' τάξης να μην έχουν τη δυνατότητα να συνθέσουν τις παρουσιάσεις τους και εργασίες τους για τις Ερευνητικές Εργασίες. Οι καθηγητές των Ε.Ε. να διαμαρτύρονται συνέχεια και ο καθηγητής Πληροφορικής να παραδίδει μαθήματα Πληροφορικής σε ελεύθερο χρόνο του, ανά ομάδα ή ανά τμήμα, ώστε οι μαθητές να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις εργασίες τους. Δηλ. ένα πολύ μικρό δείγμα των 2 ετών που πέρασαν χωρίς μαθήματα Πληροφορικής στον ένα μόνο χρόνο από τους 3 του Λυκείου, ανέδειξε το πρόβλημα, το οποίο θα είναι κανόνας για το Νέο Λύκειο. Πολύ σημαντική παρατήρηση είναι και η εξής: στο εργαστήριο Πληροφορικής είναι από τις ελάχιστες περιπτώσεις όπου διευρύνεται το πεδίο γνώσεων όλων των μαθητών και μαθητριών, αφού παρακολουθούν μαθητές/τριες από όλες τις κατευθύνεις των Β' κ Γ' Λυκείου. Στη Β' Λυκείου, στο μάθημα επιλογής Εφαρμογές Η/Υ, τα μαθήματα έχουν σαν αντικείμενο αλγορίθμους και προγραμματισμό σε ένα μεγάλο μέρος, μόνο και μόνο για να βοηθήσουν μαθητές οι οποίοι θα ακολουθήσουν Τεχνολογική Κατεύθυνση στην Γ' Λυκείου. Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο το οποίο αναδείχθηκε τα τελευταία χρόνια είναι η ικανότητα των μαθητών της θεωρητικής κατεύθυνσης να ασχολούνται με τον προγραμματισμό με μεγάλη ευκολία ίσως και με μεγαλύτερη από τους αντίστοιχους των θετικών/τεχνολογικών κατευθύνσεων. Αφαιρώντας τα μαθήματα Πληροφορικής από το Νέο Λύκειο, το μόνο που θα καταφέρετε είναι να αφαιρέσετε πρώτον τον ψηφιακό αλφαβητισμό από τους εφήβους, δεύτερον την δυνατότητα να ανακαλύψουν τις βασικές αρχές λογικής σκέψης, τις οποίες κάποιοι δεν θα συναντήσουν πουθενά αλλού και τρίτον να κάνετε το Νέο Λύκειο, άχρωμο και χωρίς ενδιαφέρον για τις ηλικίες 15-17, όπου ξέρουμε ότι οι υπολογιστές και η ψηφιακή γνώση είναι αυτό που έχει το πρωταρχικό ενδιαφέρον στην καθημερινότητά τους. Ποιος θα είναι δίπλα τους να τους ενημερώνει για τους κινδύνους του διαδικτύου, της έκθεσης των προσωπικών τους στοιχείων, τον διαδικτυακό εκφοβισμό που τυχαίνει σε πολλούς, της ενημέρωσής τους για να μην χρησιμοποιούν σπασμένα προγράμματα, κλεμμένα προγράμματα και γενικά για την ηθική στη χρήση της Πληροφορικής; Ίσως εσείς να θεωρείται πως η αφαίρεση των ωρών Πληροφορικής, να τους βοηθήσουν να κλείσουν τα κινητά, tablet και υπολογιστές, να μην θέλουν γραμμές ταχείας σύνδεσης ή να μην χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για την αναζήτηση πληροφοριών και επιστημονικών δεδομένων. Η Τεχνολογία καλπάζει, επηρεάζει, βοηθάει, δυσκολεύει, μαγεύει, παρασύρει, ενημερώνει, μορφώνει. Οι μαθητές/τριες του Λυκείου τη χρησιμοποιούν και την χρειάζονται. Μην τους αφήνετε μόνους τους. Με εκτίμηση Κοτσιανίδου Γεωργία καθηγήτρια Πληροφορικής